ضرب العجل 20 روزه سناتور آمریکایی به رئیس بورس
اخبار ارز دیجیتال

ضرب العجل 20 روزه سناتور آمریکایی به رئیس بورس

الیزابت وارن (Elizabeth Warren) سناتور ایالت ماساچوست در مجلس سنای ایالات متحده آمریکا، تا پایان این ماه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) فرصت داد تا به عنوان نهاد قانون‌گذار، به وظیفه نظارتی خود در حوزه رمزارز عمل کرده و سر و سامانی به اوضاع ارز دیجیتال دهد.

این سناتور دموکرات که بر کرسی ریاست بخش فرعی سیاست اقتصادی کمیته بانکداری مجلس سنا تکیه زده، طی نامه‌ای به گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ضرب العجل 20 روزه تعیین کرد و گفت که تا 28 ژوئیه نیاز به پاسخی مناسب دارد.

وی با اشاره بر محبوبیت روزافزون ارز دیجیتال افزود:

« علی رغم این محبوبیت، عدم وجود مقررات صحیح و جامع، سرمایه‌گذاران عادی را در معرض تهاجم سوداگران و کلاهبرداران قرار داده است.»

وی در ادامه رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را مسئول حل این مشکل دانست و گفت:

«SEC باید از اختیارات كامل خود برای رفع این خطرات استفاده كند و كنگره نیز باید در راستای رفع این خلاء نظارتی گام‌های مؤثری بردارد.»

وارن منتقد سر سخت بین کوین، مدت‌هاست که در هر رسانه‌ای، آینده بیت کوین را تیره و تار ارزیابی می‌کند. وی در گفتگوی ماه مارس خود با شبکه CNBC نیز، بیت کوین را «ماهیتی سوداگرانه و بد فرجام» معرفی کرد.

این سناتور دموکرات همچنین در جلسه استماع کمیته فرعی ماه ژوئن، در مورد عدم شفافیت نظارتی در حوزه رمز ارز و مصرف انرژی اثبات کار (proof-of-work) ارزهای دیجیتال ابراز نگرانی کرده بود.

گفتنی است اثبات کار (Proof of Work) یا PoW الگوریتم اصلی اجماع در شبکه‌ی بلاک چین است. این الگوریتم در بلاک چین برای تایید تراکنش‌ها و تولید بلوک‌های جدید در زنجیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. استخراج‌کنندگان با استفاده از این الگوریتم، با یکدیگر بر سر تکمیل تراکنش‌های شبکه و گرفتن پاداش رقابت می‌کنند.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام