با اجرایی شدن قانون بیت کوین، اوراق قرضه السالوادور زمین گیر شد
اخبار ارز دیجیتال

با اجرایی شدن قانون بیت کوین، اوراق قرضه السالوادور زمین گیر شد

سرمایه گذاران اوراق قرضه بر سر شکست خوردن قانون بحث برانگیز بیت کوین السالوادور شرط بندی می کنند.

حرکت السالوادور در پذیرش بیت کوین به عنوان پول رایج، جنب و جوشی در میان سرمایه گذاران اوراق قرضه به راه انداخته است و بازدهی آن را افزایش یافته است زیرا احساس حاکم میان سرمایه گذاران در مورد اقتصاد در حال ظهور، احساس عدم اطمینان است.

روز گذشته (8 سپتامبر)، نشریه بلومبرگ در گزارشی خبر از معکوس شدن منحنی بازده اوراق قرضه السالوادور داد. این یعنی در حال حاضر، اوراق قرضه با سررسید کوتاه مدت، بیش از آنچه که از ابزارهای معاملاتی انتظار می رود، بازدهی داشته اند. این نشریه نوشت:

« به طور کلی، این امر یک علامت منفی تلقی می شود زیرا این بدان معناست که سرمایه گذاران اوراق قرضه کوتاه مدت را ریسک پذیرتر می دانند و با توجه به تورم و شناور بودن قیمت ذاتی اقلام، بیشتر منحنی های بازدهی در بلندمدت رو به افزایش است.»

سازمان تحقیقاتی مدلی گلوبال ادوایزرز (Medley Global Advisors) تأکید کرد که «در اولین روز قانون جدید بیت کوین» اوراق قرضه السالوادور، عملاً از دست رفت و عملکرد بازار را نشانه ای خواند مبنی بر اینکه «امکان دارد رواج استفاده از بیت کوین پیامدهای مهمی برای یک کشور در حال توسعه داشته باشد.» به نظر نمی رسد که ایمونز در ارزیابی خود تنها باشد، زیرا داده های بلومبرگ نیز نشان می دهند که اوراق قرضه السالوادور در ماه ژوئن، ماهی که در آن پارلمان کشور قانون بحث انگیز بیت کوین را به تصویب رساند، به سمت وارونه شدن حرکت کرده است.

با اینحال، حرکت السالوادور برای به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان پول قانونی، تنها نیرویی نیست که بر بازار اوراق قرضه کشور فشار وارد می کند.

عزل های جنجالی اعضای اصلی دادگاه قانون اساسی و تأثیر آن بر اقتصاد السالوادور

نجیب ابوکیله در ماه می، طی یک اقدام غیر منتظره، دادستان کل کشور و قضات عالی رتبه را برکنار کرد. هنگامی که قانونگذار این کشور به برکناری پنج قاضی تشکیل دهنده دادگاه قانون اساسی رای داد، دموکراسی زیر سؤال رفت و احساسات منفی بسیاری برانگیخته شد. کارشناسان این اقدام ناگهانی را به عنوان منبع اصلی احساسات منفی در مورد چشم انداز اقتصادی السالوادور معرفی کرده اند. 

از ماه می تا 12 آگوست، فاصله بین اوراق قرضه دولتی السالوادور و اوراق قرضه دولتی آمریکا، 77 درصد افزایش یافته است. ناتوانی ابوکیله در ایجاد توافق با صندوق بین المللی پول، چشم انداز بازار اوراق قرضه السالوادور را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

در حالی که قانون بیت کوین السالوادور روز 7 سپتامبر اجرایی شد، عرضه کیف پول ارز دیجیتال «چیوو» که توسط دولت منتشر شده بود شکایات گسترده ای را در میان شهروندان برانگیخته است. منتقدان این کیف پول معتقد هستند که چیوو نقص های فنی متعددی دارد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام