بیت کوین پول رسمی السالوادور شد
اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین پول رسمی السالوادور شد

مجلس السالوادور لایحه ی پذیرش بیت کوین به عنوان پول رسمی را تصویب کرد.

السالوادور اولین کشوری در دنیاست که بیت کوین را به عنوان پول رسمی می شناسد. شصت و دو نفر از هشتاد و چهار نماینده ی مجلس قانونگذاری این کشور به این طرح رای موافق دادند. این لایحه توسط رییس جمهور این کشور ارائه شده بود. البته انتظار تایید این طرح به علت این که ۵۶ نماینده از ۸۴ عضو مجلس این کشور هم حزبی رییس جمهور این کشور هستند  می رفت.

در بخش اول این لایحه آمده است که: "هدف این قانون تعیین بیت کوین به عنوان ارز رسمی بدون محدودیت و با امکان استفاده بصورت نامحدود در هرگونه تراکنش مالی است. ضمنا افراد حقیقی و حقوقی با هر عنوانی اجازه ی حمل و استفاده از این ارز را دارند."

به گفته ی آقای بوکله، رییس جمهور السالوادور، در حدود ۷۰ درصد مردم این کشور نمی توانند به سرویس های مالی دسترسی داشته باشند که بیت کوین می تواند امکان دسترسی افراد به سرویس های مالی در این کشور را ارتقا بخشد.

تا ۹۰ روز آینده بیت کوین رسما پول رسمی و قانونی السالوادور شده و قابل استفاده خواهد بود. این بدین معنیست که بیت کوین به عنوان روش پرداخت کلیه بدهی های مالی از جمله مالیات قابل پذیرش خواهد بود. اگر چه استفاده از بیت کوین کاملا اختیاری خواهد بود، شرکت های ارائه کننده ی خدمات و کالا باید روش و گزینه ی پرداخت با بیت کوین برای مشتریان را فراهم کنند. طبق این قانون، دولت در مسیر آموزش و فراهم آوردن منابع لازم برای اینکه انجام تراکنش ها با بیت کوین در دسترس همگان قرار گیرد، تلاش خواهد کرد.

به رسمیت شناخته شدن بیت کوین به عنوان پول رسمی همچنین به این معنیست که بیت کوین از مالیات بر سود سرمایه نیز معاف خواهد بود.

بیت کوین پس از دلار آمریکا، دومین ارز رسمی السالوادور خواهد بود. در سال ۲۰۰۱، این کشور ارز سابق خود یعنی کولون السالوادور را با دلار آمریکا جایگزین کرد. بَندسیل، بانک توسعه ی السالوادور، سرویس تبدیل بیت کوین به دلار را ارائه خواهد کرد.

این خبر واکنش مثبتی در بازار بیت کوین را به همراه داشت چرا که خیلی از مردم این تصمیم را اتفاقی اساسی در تاریخ بیت کوین می دانند. این تصمیم کشور السالوادور بر جو روانی حاکم بر بازار این ارز دیجیتال نیز تاثیر گذار بوده است چرا که ارزش این رمز ارز بیش از ۶ درصد در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام