امروز داده های اقتصادی چین، کانادا و امریکا در کانون توجه قرار دارند
اخبار فارکس

امروز داده های اقتصادی چین، کانادا و امریکا در کانون توجه قرار دارند

بعد از آغاز شلوغی که در مارکت آسیا داشتیم، برای امروز در تقویم اقتصادی، روز آرامی پیش رو داریم و تنها چیزی که باقی می ماند، گفتگوها درباره دلار ایالات متحده می باشد.

امروز صبح داده های اقتصادی چین سراسر ناامید کننده بودند. با روز آرامی که در پیش رو داریم، احساسات بازار نسبت به چشم انداز اقتصادی و مسائل مربوط به کووید، در کانون توجه خواهند بود.

اخبار اوایل روز از مارکت آسیا

امروز صبح در تقویم اقتصادی آغاز شلوغی داشتیم. امروز صبح در بازار ین ژاپن کمی فعال تر بود، به علاوه داده های اقتصادی چین هم توجهات را به خودش جلب کرده بود.

اخبار مربوط به ین ژاپن

امروز صبح برای ژاپن، گزارش تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه در معرض توجهات قرار گرفت.

اقتصاد ژاپن در سه ماهه دوم در مقابل پیشبینی رقم 0.2% افزایش، نسبت به سه ماهه قبل یا سه ماه به سه ماه، 0.3% گسترش یافت. و همچنین در سه ماهه اول 1.0% کوچک تر شده بود.

اقتصاد ژاپن در مقیاس سالانه یا نسبت به سال قبل، بعد از اینکه در سه ماهه اول 3.9% کوچک تر شده بود، 1.30% رشد کرده است. اقتصاددانان پیشبینی رشد 0.7% درصدی را کرده بودند.

برای ژاپن امروز کمی دیرتر گزارش ارقام تولید صنعتی نهایی برای ماه ژوئن را خواهیم داشت که البته تاثیر اندکی روی بازار خواهد گذاشت.

ین ژاپن به خاطر انتشار این گزارشات از رقم 109.638 به 109.514 حرکت کرد.

در زمان نوشتن این مقاله، ین ژاپن با 0.21٪ افزایش به 109.360 ین در برابر دلار آمریکا رسید.

اخبار مربوط به یوان چین

امروز صبح چین گزارشات اقتصادی بیشتری را منتشر کرد. داده هایی همچون: سرمایه گذاری با دارایی های ثابت، تولید صنعتی و شاخص خرده فروشی در کانون توجهات قرار داشتند.

در ماه ژوئیه شاخص تولید صنعتی در مقابل رقم پیشبینی 7.8% درصدی اقتصاددانان، نسبت به سال قبل یا سال به سال 6.4% افزایش پیدا کرده بود. تولید در ماه ژوئن 8.3% افزایش داشت.

شاخص خرده فروشی چین هم نسبت به رقم پیشبینی اقتصاددانان که افزایش 11.5% درصدی بود، سال به سال یا نسبت به سال قبل 8.5% افزایش پیدا کرده بود. در ماه ژوئن شاخص خرده فروشی، 12.1% بالاتر بود.

شاخص سرمایه گذاری با دارایی های ثابت هم که نسبت به رقم 12.6% درصدی ماه ژوئن پاییت تر بود، سال به سال یا نسبت به سال گذشته 10.3% افزایش پیدا کرده بود. اقتصاددانان پیشبینی 11.3% افزایش را کرده بودند.

در پی انتشار این گزارش، دلار استرالیا از رقم 0.73568 به رقم 0.73528 حرکت کرد. در زمان نگارش این خبر هم قیمت دلار استرالیا 0.23% کمتر و در قیمت 0.7353 قرار داشت.

در دیگر مکان ها

در زمان نگارش این خبر دلار نیوزیلند 0.09% پایین تر و در قیمت 0.7036 قرار داشت.

و اما اخبار امروز

اخبار مربوط به یورو

امروز دوشنبه 25 مرداد در تقویم اقتصادی برای یورو روز بسیار آرامی پیش رو داریم و هیچ خبر یا واقعه خاص اقتصادی که بتواند روی یورو تاثیر گذاشته و مسیر و جهت آن را عوض کند، نخواهیم داشت.

در نتیجه به خاطر فقدان خبر یا واقعه اقتصادی خاص، امروز یورو تحت تاثیر هیجانات و ریسک بازار قرار خواهد گرفت.

در زمان نگارش این خبر یورو 0.01% بالاتر و در قیمت 1.1798 قرار داشت.

اخبار مربوط به پوند انگلستان

امروز در تقویم اقتصادی برای پوند استرلینگ هم  روز بسیار آرامی پیش رو داریم و هیچ خبر یا واقعه خاص اقتصادی که بتواند روی پوند تاثیر گذاشته و مسیر و جهت آن را عوض کند، نخواهیم داشت.

به دنبال فشارهای هفته گذشته روی پوند انگلستان، اخبار مربوط به کووید – 19، گفتگو های بانک مرکزی و اخبار از خیابان داونینگ (دفتر نخست وزیر بریتانیای کبیر) نیاز به توجه و تمرکز بیشتری دارد.

در زمان نگارش این مقاله، پوند استرلینگ 0.02% پایین تر و در قیمت 1.3863 در حال معامله شدن بود.

اخبار مربوط به دلار ایالات متحده امریکا

امروز در تقویم اقتصادی برای دلار امریکا روز تقریبا آرامی را خواهیم داشت.

امروز در ساعت 17 بعد از ظهر به وقت تهران، گزارش شاخص تولید نیویورک ماه ژوئن قرار است منتشر شود. با توجه به موارد دیگری که بازار به آنها دقت و توجه خواهد کرد، اگر این ارقام و گزارشات ضعیف باشند، انتظار می رود که دلار امریکا ریزش بیشتری داشته باشد.

امروز همچنین اخبار به روز درباره کووید – 19 و هرگونه گفتگویی از طرف مقامات کمیته بازار آزاد فدرال، نیاز به نظارت و پیگیری مستمر دارد.

در زمان نگارش این مقاله، شاخص دلار امریکا 0.02% پایین و در قیمت 92.496 معامله می شد.

اخبار مربوط به دلار کانادا (Loonie)

امروز در تقویم اقتصادی برای دلار کانادا هم  یک روز بسیار آرامی پیش رو داریم و هیچ خبر یا واقعه خاص اقتصادی که بتواند روی Loonie تاثیر گذاشته و مسیر و جهت آن را عوض کند، نخواهیم داشت.

در نتیجه به خاطر این فقدان خبر یا واقعه اقتصادی خاص، امروز دلار کانادا در دستان هیجانات و ریسک بازار قرار خواهد گرفت.

در زمان نگارش این مقاله، دلار کانادا 0.14% درصد پایین تر و در قیمت 1.2532 در مقابل دلار امریکا در حال معامله شدن بود.

توضیح برخی داده های اقتصادی

Prelim GDP q/q یا گزارش تولید ناخالص داخلی ابتدایی سه ماهه ژاپن: این شاخص یا گزارش، تغییرات در ارزش تعدیل شده در تورم کلیه کالاها و خدمات تولید شده توسط اقتصاد را ارزیابی میکند. دو نوع گزارش تولید ناخالص داخلی وجود دارد که به اختلاف 1 ماه با هم منتشر می شوند: نوع ابتدایی و نوع نهایی. نوع ابتدایی آن زودتر منتشر شده و تاثیرات بیشتری روی مارکت خواهد داشت. این شاخص، بزرگترین مقیاس فعالیت های اقتصادی و معیار اولیه سنجش سلامت اقتصاد می باشد. نام دیگر آن تولید ناخالص داخلی واقعی است. این گزارش به صورت ماهانه و 45 روز بعد از پایان هر 3 ماه می باشد. ضمنا رقمی که منتشر می شود اگر بهتر از انتظارات و پیشبینی های تحلیل گران و اقتصاددانان باشد، برای ارز کشور بهتر خواهد بود.

Empire State Manufacturing Index یا شاخص تولید ایالت سلطنتی امریکا: این گزارش یا شاخص، تحقیقاتی از تولیدکنندگان ایالت نیویورک امریکا را، مورد ارزیابی قرار می دهد. عددی که منتشر می شود اگر بالای صفر باشد نشانه بهبود شرایط اقتصادی و اگر زیر آن باشد، نشانه وضعیت بد اقتصاد می باشد. این یک اندیکاتور آینده نگر از سلامت اقتصاد است. مشاغل و کسب و کارها به سرعت نسبت به شرایط بازار واکنش نشان می دهند و تغییر در احساسات آنها می تواند نشانه اولیه فعالیت های اقتصادی آینده مانند: هزینه ها، استخدام و سرمایه گذاری باشد. این تحقیق در ایالت نیویورک از 200 تولیدکننده که از آنها خواسته می شود، سطح نسبی شرایط عمومی تجارت را ارزیابی کنند، انجام می شود. نام دیگر این شاخص، New York Manufacturing Index یا شاخص تولید نیویورک می باشد. این شاخص به صورت ماهانه و اواسط هر ماه منتشر می شود. ضمنا رقمی که منتشر می شود اگر بهتر از انتظارات و پیشبینی های تحلیل گران و اقتصاددانان باشد، برای ارز کشور بهتر خواهد بود.