داده های اقتصادی چین و انگلیس برای معطوف کردن توجه بازارها پیش از FED
اخبار فارکس

داده های اقتصادی چین و انگلیس برای معطوف کردن توجه بازارها پیش از FED

داده های اقتصادی چین و انگلیس در اوایل روز بازارها را مشغول خواهد کرد. ولی رویداد اصلی، تصمیم سیاست پولی FOMC و کنفرانس مطبوعاتی است.

  • و اما اوایل روز :

در شروع روز تقویم اقتصادی شلوغ تری داشتیم.دلار نیوزیلند (kiwi) و ین ژاپن تحت تاثیر داده های اقتصادی چین مورد توجه بیشتری قرار گرفتند.

  • درمورد دلار نیوزیلند(kiwi)

ارقام حساب جاری نیوزیلند (Current Accout Figures) در اوایل روز منتشر شد.

کسری حساب جاری سه ماه به سه ماه(QOQ) نیوزیلند در سه ماهه نخست از NZ$2.70bn  به  NZ$2.90bn افزایش یافت .اقتصاد دانان کاهش NZ$2.23bn (2/23 میلیارد دلار نیوزیلند)رو پیش بینی کرده بودند.

کسری حساب جاری سال به سال(YOY) از NZ$2.55bn  به  NZ$7.24bn افزایش یافت.اقتصاد دانان افزایش به NZ$6.68bn را پیش بینی کرده بودند.

دلار نیوزیلند با انتشار این ارقام از قیمت $0.71205 به قیمت $0.71215 حرکت کرد.در زمان نوشتن این متن،دلار نیوزیلند 13% بالاتر یعنی در عدد $0.7130 بود.

  • درمورد ین ژاپن (JPY)

امروز Trade Data  (داده های تجاری) و( Core Machinery Orders )سفارشات خالص ماشین آلات مورد توجه بودند.

در ماه آپریل سفارشات خالص ماشین آلات ماه به ماه 0.6% افزایش داشت،و به دنبال آن افزایش 3.7% در ماه مارس.اقتصاد دانان افزایش 2.7% رو پیش بینی کرده بودند.

سفارشات خالص ماشین آلات از لحاظ سال به سال(YOY)  افزایش 6.5% درمقابل پیش بینی 8.0% داشته است.

در ماه مارس اما نسبت به دوره مشابه قبل در سال پیش(YOY) 2.0% پایین تر بوده است.

با این حال مهم تر از اون تراز تجاری ژاپن ازمازاد  ¥253.1bn (253.1 میلیارد ین) به کسری ¥187.1bn (187.1میلیارد ین) کاهش یافت. اقتصاد دانان کسری ¥91.2bn (91.2 میلیارد ین) رو پیش بینی کرده بودند.

(تراز تجاری مجموع خالص صادرات و واردات کالاهای یک کشور بدون در نظر گرفتن کلیه نقل و انتقالات مالی، سرمایه گذاری ها و سایر مولفه های مالی است. اگر ارزش صادرات بیش از ارزش واردات باشد تراز تجاری یک کشور مثبت است به این معنی که مازاد آن را ثبت می کنند. برعکس، اگر ارزش واردات بیش از صادرات باشد، تراز تجاری یک کشور منفی است یا کسری را به ثبت می رسانند. تراز تجاری اصطلاح رسمی است که برای صادرات خالص در حساب جاری استفاده میشود).

صادرات در مقایسه با پیش بینی 51.3% از لحاظ سال به سال به 49.6% افزایش یافت.در ماه آپریل صادرات

38.0% افزایش داشته است.

  • بر اساس ارقامی که وزارت امور مالی(Ministry of Finance) منتشر کرده :
  • صادرات به چین 6% افزایش و صادرات به استرالیا و نیوزیلند 115.3% افزایش داشته است.
  • صادرات به آمریکا 9%افزایش داشته است و صادرات به اروپای غربی 69.9% افزایش داشته است.
  • واردات سال به سال 9% در ماه می افزایش داشته،که نسبت به ماه آپریل هم 12.8% بالاتر بوده است.

ین ژاپن بخاطر انتشار این ارقام از ¥110.088 به ¥110.093 حرکت کرد.در طی ساعات اولیه ین ژاپن با  0.02% کاهش به ¥110.10 در مقابل دلار امریکا رسید.

درباره چین

  • درباره چین

  • تولیدات کارخانه چین، خرده فروشی و سرمایه گذاری همه کمتر از انتظار

رشد در تولید کارخانجات چین برای سومین ماه متوالی در ماه می کاهش یافت، که احتمالاً به دلیل اختلالات ناشی از شیوع COVID 19 در نیروگاه صادراتی جنوب کشور گوانگدونگ میباشد.

  • پیش بینی قیمت GBP/USD پوند بریتانیا کماکان به بالا رفتن ادامه می دهد

پوند بریتانیا

در حالی که منتظر اعلامیه جلسه فدرال رزرو هستیم، پوند انگلیس در ساعات اولیه روز چهارشنبه کمی صعود کرد. گفته شد، بازار برای مدتی تقویت شد و لازم به ذکر است که از  EMA50  روزقبل باز گشت کرد.از نظر تکنیکال این یک علامت صعودیه و به نظر میرسد بازار قصد یک صعود را از اینجا دارد.

گفته می شود اگر سطح 1.42 را بشکند،امکان صعودی شدن بازار تا سطح مقامت بعدی وجود دارد.

سطح اصلی بعدی که معامله گران نگاه خواهند کرد عدد 1.45 است، بنابراین من فکر می کنم اگر بتوانیم از این سد مقاومت آشکار عبور کنیم، می تواند هدف  بعدی مان باشد.

درجهت نزولی اما، EMA50 در کنار قیمت 1/40 میتواند حمایت خوبی باشد که البته این  عدد، بزرگ و دارای روانشناسی قابل توجه است و منطقه ای است که در گذشته خود را مقاوم نشان داده است.

به همین دلیل، "حافظه بازار" می تواند وارد عمل شود و به دنبال آن بسیاری از معامله گران در آن درگیر شوند.