داده های اقتصادی، یورو و دلار و بانک ژاپن را مورد توجه قرار می دهند
اخبار فارکس

داده های اقتصادی، یورو و دلار و بانک ژاپن را مورد توجه قرار می دهند

امروز در تقویم اقتصادی روزی نسبتا شلوغ را با اخباری برای منطقه یورو و ایالات متحده تا ساعاتی دیگر، خواهیم داشت. ضمنا اخبار مربوط به کووید 19 نیز، نیاز به توجه و بررسی دارد.

اخبار اوایل روز به وقت بازار آسیا

امروز در تقویم اقتصادی یک شروع نسبتا آرامی داشتیم. دلار نیوزیلند Kiwi امروز صبح در کانون توجه بود. اواخر صبح امروز، بانک ژاپن نیز با ارائه تصمیم سیاست پولی ژوئیه خود، فعال خواهد بود.

درباره دلار نیوزیلند

شاخص مدیران خرید (PMI) کسب و کار و نرخ تورم (Inflation Figures) در کانون توجه بودند.

در ماه ژوئن، PMI کسب و کار نیوزیلند از 58.6 به 60.7 رسید. اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که این افت به 57.0 خواهد رسید.

بر اساس آخرین تحقیقات:

  • شاخص اشتغال از 52.0 به 56.5 صعود کرد، که با افزایش بیشتر در سفارشات جدید پشتیبانی شد.
  • در ماه ژوئن، زیر شاخص جدید سفارشات از 63.5 به 63.6 افزایش یافت، در حالی که زیرشاخه تولید از 64.8 به 64.5 کاهش یافت.
  • علی رغم فعالیت کندتر در ولینگتون، در نتیجه قرنطینه جزیی در مناطق دیگر، گسترش شدیدی در ایالات مونتانا مشاهده شد.
  • علی رغم افزایش در فعالیتها، نسبت نظرات منفی (53.1٪) بیشتر از نظرات مثبت (46.8٪) باقی مانده است.
  • نظرات منفی حول کمبود نیروی کار و اختلالات تدارکاتی است که اکنون تولیدکنندگان با آن روبرو هستند.

در جبهه تورم، نرخ سالانه تورم در سه ماهه دوم از 1.5٪ به 3.3٪ افزایش یافت. اقتصاددانان پیشبینی نرخ 2.4% را کرده بودند. سه ماه به سه ماه، به دنبال رشد 0.8 درصدی در سه ماهه اول، قیمت های مصرف کننده 1.3 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان پیشبینی 0.8% افزایش را کرده بودند.

بر اساس گزارشات و ارقام NZ:

  • این بیشترین افزایش در حدود 10 سال گذشته بود که ناشی از افزایش قیمت مسکن و بنزین بود.
  • اخلال در زنجیره تامین، باعث افزایش هزینه ساخت خانه جدید تا نرخ 7.4٪ در سال و 4.6٪ افزایش در سه ماهه گذشته شد.
  • قیمت اجاره برای سال 2.9٪ و برای سه ماهه 0.9٪ افزایش یافته است.
  • قیمت بنزین سالانه 16 درصد و برای سه ماهه 2.6 درصد جهش داشته است.
  • افزایش قیمت ها به طور گسترده ای انجام شده است، به طور متوسط ​​10 گروه از 11 گروه اصلی در سبد CPI قیمت های بالاتری نسبت به یک سال قبل داشتند.
  • این افزایش شدید به دلیل پایین آمدن قیمت ها در سه ماهه ژوئن 2020 گزارش شده است، که نتیجه اقدامات انجام شده در حین قرنطینه شدن بخاطر کووید 19 بوده است.
  • با این وجود تورم سه ماهه با نرخ 1.3 درصد، بالاترین نرخ در طی یک دهه گذشته بود.

دلار نیوزیلند با انتشار این ارقام قبل از کاهش دوباره از 0.69853 دلار به 0.70304 دلار رسید. در زمان نوشتن این مقاله، دلار نیوزلند با 0.31٪ افزایش به 0.70060 دلار رسید.

اخبار اقتصادی و وقایع دیگر مکان ها

در زمان نگارش این مقاله، ین ژاپن با 0.02٪ افزایش به قیمت 109.810 در برابر دلار آمریکا رسید و دلار استرالیا هم  با افزایش 0.04٪ به 0.7426 دلار رسید.

و اما اخبار و وقایع امروز

درباره یورو

امروز در تقویم اقتصادی برای یورو، روزی شلوغ تر پیش رو داریم. امروز کمی دیرتر ارقام نهایی تورم ماه ژوئن و داده های تجاری منطقه یورو قرار است منتشر شوند.

با چیزهای دیگری که قرار است اعلام شوند و بازار مدنظر قرار خواهد داد، انتظار می رود این داده ها اندکی مسیر و جهت به یورو بدهند. با این حال، با تغییر سیاست بانک مرکزی اروپا در زمینه ثبات قیمت، ارقام تجاری باید توجهات بیشتری را به خود جلب کنند.

در زمان نوشتن مقاله، یورو با 0.01 درصد افزایش به 1.1813 دلار رسید.

درباره پوند استرلینگ

امروز در تقویم اقتصادی برای پوند استرلینگ روز آرامی خواهد بود و هیچ خبر و واقعه خاصی که برای بازار مهم باشد و بازار به آن واکنش نشان بدهد، وجود ندارد.

این فقدان خبر مهم و جذاب، پوند استرلینگ را در دستان احساسات ریسک بازار و اخبار راجع به کووید 19 قرار خواهد داد.

در زمان نگارش این مقاله، پوند با 0.01 درصد افت به 1.3828 دلار رسید.

درباره دلار امریکا

برای دلار ایالات متحده امروز، روز شلوغ دیگری خواهیم داشت. قرار است امروز گزارش خرده فروشی و گزارش مربوط به ارقام احساسات مصرف کننده اعلام شوند.

در حالی که گزارش ارقام خرده فروشی کلیدی و مهم خواهد بود، انتظار داریم که آمار و ارقام مصرف کننده نیز، در اواخر روز تأثیر خودشان را روی مارکت بگذارند.

به دور از تقویم اقتصادی امروز، جلسه کمیته اعضای بانک فدرال رزرو FOMC و شهادت رییس فدرال رزرو جرومی پاول نیز، نیاز به توجه و بررسی و دقت خواهد داشت.

روز پنجشنبه، شاخص دلار به 0.23٪ افزایش یافت و روز را در قیمت 92.624 به پایان رساند.

درباره دلار کانادا Loonie

امروز در تقویم اقتصادی برای دلار کانادا روز آرام دیگری پیش رو داریم. گزارش ارقام فروش عمده فروشی ماه مه و خرید دارایی های خارجی در کانون توجه خواهند بود. (خرید دارایی های خارجی: ارزش کل سهام داخلی، اوراق قرضه و دارایی های بازار پول که توسط خارجی ها طی ماه گزارش شده خریداری شده است، می باشد. رقمی که منتشر می شود اگر بهتر از انتظارات باشد، برای ارز کشور خوب است. این رقم به صورت ماهانه و 50 روز  بعد از پایان ماه، منتشر می شود. تقاضا برای اوراق بهادار داخلی و تقاضای ارز، ارتباط مستقیمی دارند زیرا خارجی ها برای خرید اوراق بهادار کشور باید ارز داخلی را خریداری کنند). (گزارش ارقام فروش عمده فروشی هم تغییرات در ارزش کلی فروش در سطح عمده فروشی است. عدد منتشر شده اگر بهتر از انتظارات باشد برای ارز کشور خوب است. این شاخص به صورت ماهانه منتشر می شود و زمان انتشار آن، 45 روز بعد از پایان ماه می باشد. این یک شاخص آینده نگر از هزینه های مصرف کننده می باشد به این صورت که قبل از تغییرات در بازار، آنها را پیشبینی می کند. خرده فروشان وقتی انتظار دارند فروششان به مصرف کننده افزایش یابد، کالاهای بیشتری را از عمده فروشان سفارش می دهند).

به استثنای اعداد  جدی، بهرحال این اعداد باید تاثیرات خیلی اندکی روی دلار کانادا داشته باشند.

احساس ریسک بازار احتمالاً عامل اصلی محرک  امروز خواهد بود.

در زمان نوشتن این مقاله، دلار کانادا  با 0.01٪ کاهش به 1.2596 دلار کانادا در برابر دلار آمریکا رسید.