داده های اقتصادی، یورو و دلار را در کانون توجه قرار می دهد
اخبار فارکس

داده های اقتصادی، یورو و دلار را در کانون توجه قرار می دهد

امروز در تقویم اقتصادی روز آرامی پیش روی ما قرار دارد. قرار است اخبار اقتصادی از طرف منطقه یورو و ایالات متحده امریکا، به بازار امروز مسیر و جهت حرکت بدهند.

اخبار و وقایع اوایل روز بازار آسیا

امروز در تقویم اقتصادی برای مارکت آسیا، آغاز نسبتا آرامی را داشتیم. امروز دلار نیوزیلند Kiwi در کانون توجهات قرار داشت.

اخبار مرتبط با دلار نیوزیلند Kiwi

در ماه ژوئیه، شاخص مدیران خرید (PMI) کسب و کار از 60.7 به 62.6 افزایش پیدا کرد. اقتصاددانان پیشبینی کاهش تا رقم 60.0 را کرده بودند.

بر اساس آخرین تحقیقات:

  • زیرشاخص تولید از 64.4 به 66.0 افزایش یافت و شاخص اشتغال هم از 56.7 به 58.3 افزایش پیدا کرد.
  • سفارشات جدید نیز با سریع ترین سرعت افزایش یافت و شاخص فرعی هم از 63.6 به 65.0 افزایش پیدا کرد.

دلار نیوزیلند با انتشار این ارقام از 0.70052 دلار به 0.70053 دلار رسید. در زمان نگارش این مقاله، دلار نیوزیلند 0.13 درصد افزایش یافت و به 0.7011 دلار رسید.

اخبار دیگر مکان ها در آسیا

در زمان نگارش این مقاله، ین ژاپن 0.02 افزایش یافت و به 110.390 در برابر دلار ایالات متحده رسید؛  و دلار استرالیا هم با 0.12 افزایش به 0.7344  دلار رسید.

و اما اخبار و وقایع امروز

اخبار مرتبط با یورو

امروز در تقویم اقتصادی برای یورو، یک روز نسبتا آرام دیگری پیش روی ما است. امروز جمعه 22 مرداد به ترتیب در ساعات 11:15 و 13:30 به وقت تهران گزارشات ارقام نهایی تورم (Finalized inflation figures) فرانسه و داده های تجاری (Trade Data) منطقه یورو را خواهیم داشت.

انتظار می رود داده های تجاری منطقه یورو، بیشترین تأثیر را بر یورو داشته باشد.

در زمان نگارش این مقاله، یورو 0.09 درصد افزایش یافت و به 1.1740 دلار رسید.

اخبار مرتبط با پوند استرلینگ

امروز در تقویم اقتصادی برای پوند انگلستان یک روز به خصوص آرامی پیش رو داریم و هیچ خبر یا واقعه خاص اقتصادی که بتواند روی پوند انگلستان تاثیر بگذارد و به آن مسیر و جهتی بدهد، را نداریم.

به دنبال فشارهای گزارشات اول هفته و پنجشنبه روی پوند، به احتمال زیاد پوند انگلستان در حالت بازیابی (Recovery) قرار دارد.

در زمان نگارش این مقاله، پوند 0.05 درصد افزایش یافت و به 1.3815 دلار رسید.

اخبار و وقایع مرتبط با دلار ایالات متحده امریکا

امروز در تقویم اقتصادی برای دلار امریکا یک روز نسبتا شلوغی را پیش رو داریم.

امروز ساعت 18:30 به وقت تهران، گزارش شاخص احساسات مصرف کننده (Consumer sentiment figures) برای ماه اوت قرار است اعلام شود. با توجه به موارد دیگر که بازارها باید در نظر بگیرند، انتظار می رود که این اعداد و ارقام تأثیرگذار باشند.

در زمینه سیاست های پولی هم، صحبت های اعضای FOMC نیز نیاز به نظارت و بررسی در طول روز دارد.

در زمان نگارش این مقاله، شاخص دلار آمریکا با 0.08 درصد کاهش به 92.959 رسید.

اخبار مرتبط با دلار کانادا Loonie

امروز هم در تقویم اقتصادی یک روز به خصوص آرام دیگر برای دلار کانادا داریم. هیچ خبر یا واقعه خاص اقتصادی که بتواند روی دلار کانادا تاثیر بگذارد و به آن مسیر و جهتی بدهد، را نداریم.

این فقدان آمار و ارقام باعث می شود Loonie در معرض خطر احساسات بازار قرار گیرد.

در زمان نگارش این مقاله، Loonie با 0.06 درصد افزایش به 1.2519 دلار کانادا در برابر دلار آمریکا رسید.

توضیح برخی داده های اقتصادی

BusinessNZ Manufacturing Index یا شاخص تولید کسب و کار نیوزیلند: این گزارش یا شاخص، سطح شاخص انتشار بر اساس تحقیقات از تولیدکنندگان را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد. بالای 50.0 نشان دهنده انبساط، و زیر آن نشان دهنده انقباض می باشد. این نظرسنجی تولیدکنندگان، از پاسخ دهندگان می خواهد که سطح نسبی شرایط کسب و کار از جمله اشتغال، تولید، سفارشات جدید، قیمت، تامین کنندگان محصولات قابل توزیع و موجودی کالا را ارزیابی کنند. نام دیگر آن Performance of Manufacturing Index یا شاخص عملکرد تولید می باشد. زمان انتشار این گزارش، ماهانه و 13 روز بعد از پایان هر ماه می باشد. ضمنا رقمی که اعلام می شود، اگر بهتر از پیشبینی ها باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.

French Final CPI m/m یا شاخص نهایی ماهانه قیمت مصرف کننده فرانسه: این گزارش یا شاخص، تغییرات قیمت کالاها و خدمات خریداری شده توسط مصرف کنندگان را ارزیابی می کند. دو نوع شاخص قیمت مصرف کننده یا CPI وجود دارد که به فاصله 15 روز از همدیگر منتشر می شود: نسخه اولیه، که منبع آن برای اولین بار آنرا در ژانویه 2016 گزارش کرد، زودترین آن می باشد و بنابراین، بیشترین تأثیر را دارد. این یکی از معدود اعداد تنظیم نشده فصلی است که محاسبه اولیه این شاخص است و در تقویم هم گزارش شده است. زمان انتشار این گزارش، ماهانه و 13 روز بعد از پایان هر ماه می باشد. ضمنا رقمی که اعلام می شود، اگر بهتر از پیشبینی ها باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.

Prelim UoM Consumer Sentiment یا شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان امریکا: این گزارش یا شاخص، یک سطح شاخص ترکیبی بر اساس تحقیقات انجام شده از مصرف کنندگان می باشد. 2 نسخه از این داده با فاصله 14 روز منتشر می شود: مقدماتی و تجدید نظر شده. نسخه مقدماتی یا اولیه، زودترین آن است بنابراین، بیشترین تاثیر را دارد. این شاخص اندیکاتوری آینده نگر است که بیشتر فعالیت اقتصادی کل را به خود اختصاص می دهد. این شاخص، یک نظرسنجی از حدود 500 مصرف کننده می باشد و از پاسخ دهندگان می خواهد سطح نسبی شرایط اقتصادی فعلی و آینده را ارزیابی کنند. این گزارش ماهانه و درست اواسط هر ماه منتشر می شود. رقمی که اعلام میشود اگر بهتر از پیشبینی ها باشد برای ارز کشور خوب می باشد. ضمنا کلمه UoM در این شاخص مخف کلمه University of Michigan یا دانشگاه میشیگان می باشد.