داده های اقتصادی یورو و دلار را جذاب می کند
اخبار فارکس

داده های اقتصادی یورو و دلار را جذاب می کند

امروز در تقویم اقتصادی روز شلوغی را داریم. ساعت 10:30 امروز صبح سه شنبه 15 تیر 1400 برای دلار استرالیا صحبتهای بانک ملی استرالیا را داریم. همچنین کمی دیرتر گزارشات اقتصادی منطقه یورو و ایالات متحده امریکا را خواهیم داشت.

اخبار اوایل روز

امروز صبح در تقویم اقتصادی شروع شلوغی داشتیم. دلار نیوزیلند KIWI و ین ژاپن فعال بودند و تا 1 ساعت دیگر به وقت تهران یعنی 10:30 صبح، تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی استرالیا را خواهیم داشت.

درباره دلار نیوزیلند KIWI

در اوایل امروز صبح به وقت تهران، شاخص اطمینان کسب و کار را داشتیم. در سه ماهه دوم امسال شاخص اطمینان کسب و کار NZIER، 7% افزایش داشت که تا حدودی کاهش 13% درصدی نسبت به سه ماه قبلی را معکوس کرده است. اقتصاددانان پیشبینی 7% کاهش و نه افزایش را کرده بودند.

طبق NZIER فعالیت تجاری خود بنگاه ها نیز به شدت افزایش یافته است با 26 درصد خالص مشاغل گزارش شده، تقاضا افزایش یافته است.

دلار نیوزیلند KIWI بخاطر انتشار این اخبار از 0.70217 به 0.70362 حرکت کرد. در زمان نگارش این مقاله دلار نیوزیلند با 0.43% افزایش در قیمت 0.7057 قرار داشت.

درباره ین ژاپن

مخارخ خانوار در ماه مه 2.1% نسبت به ماه قبل کاهش داشت که بهتر از پیشبینی کاهش 3.2% درصدی بود. در ماه آوریل هزینه ها 0.1% افزایش داشته است.

هزینه های خانوار نسبت به سال پیش همین موقع هم 11.6% افزایش داشته است. اقتصاددان ها 11% افزایش را پیشبینی کرده بودند. در ماه آوریل مخارج خانوار 13.0% بالا بوده است.

بر اساس اداره آمار

افزایش چشمگیری در مخارج نسبت به سال قبل در قسمت خانه داری +28.9%، تفریحات فرهنگی +24.0%، حمل و نقل و ارتباطات +23.5% و تحصیلات +22.8% داشته ایم.

هزینه های مربوط به مراقبت های پزشکی با افزایش 13.0 درصدی کفش های پوشاک، 14.9٪ افزایش داشت.

در حالی که هزینه های غذا 2.1٪ افزایش یافت، کاهش در هزینه های سوخت، نور، شارژ آب (2.4٪) و ظروف خانگی مبلمان (2.6٪) کاهش یافت.

بخاطر انتشار این اخبار ین ژاپن از 110.952 به 110.935 حرکت کرد. در زمان نگارش این مقاله ین ژاپن با 0.03% افزایش در قیمت 110.940 در مقابل دلا امریکا قرار داشت.

درباره دلار استرالیا AUSSIE

در ساعات اولیه گزارش خاصی که دلار استرالیا را جذاب کند، وجود نداشت. ولی تا ساعت 10:30 صبح به وقت تهران، بانک مرکزی استرالیا RBA سیاست پولی خود را برای ماه جولای اعلام خواهد کرد.

با توجه به انتظارات RBA در سیاست گذاری، تمرکز بر بیانیه نرخ خواهد بود.

در زمان نگارش این مقاله دلار استرالیا با 0.17% افزایش در عدد 0.7543 قرار داشت.

و اما وقایع امروز سه شنبه 15 تیر 1400

درباره یورو

امروز یک روز شلوغ دیگر در تقویم اقتصادی برای یورو می باشد. تا ساعاتی دیگر سفارشات کارخانجات آلمان و ارقام خرده فروشی منطقه یورو بیرون خواهند آمد. ارقام احساس اقتصادی ZEW برای آلمان و منطقه یورو نیز تأثیرگذار خواهند بود.

انتظار می رود سفارشات کارخانجات آلمان و آمار احساسات اقتصادی آلمان و منطقه یورو کلیدی باشند.

در زمان نگارش این مقاله یورو با 0.01% افزایش در قیمت 1.1865 قرار داشت.

درباره پوند

برای پوند انگلستان در تقویم اقتصادی امروز، روز آرامی خواهد بود. امروز کمی دیرتر شاخص مدیران خرید ساختمانی برای ماه ژوئن اعلام خواهد شد.

با وجود تمرکز بیشتر بازارها بر روی برنامه های دولت برای کاهش محدودیت ها، بعید است که این اعداد بازار را تحت تأثیر قرار بدهند.

در زمان نگارش این مقاله پوند استرلینگ با 0.08% افزایش در قیمت 1.3855 قرار داشت.

درباره دلار امریکا

امروز عصر به وقت تهران گزارش بخش خدمات را خواهیم داشت. زمان انتشار شاخص مدیران خرید خدمات نهایی تحقیق MARKIT برای ماه ژوئن و شاخص مدیران خرید غیر تولیدی ISM ماه ژوئن را خواهیم داشت.

انتظار داشته باشید ISM Non Manufacturing PMI ترجیحی بازار تأثیر بیشتری بر دلار و بازار گسترده تر بگذارد.

دور از تقویم اقتصادی، گفتگوی اعضای FOMC نیز، نیاز به نظارت دارد.

شاخص دلار در آغاز هفته (دیروز بازار امریکا بخاطر جشن روز استقلال بسته بود) با 0.02% کاهش در قیمت 92.212 قرار داشت.

درباره دلار کانادا LOONIE

امروز در تقویم اقتصادی روز بسیار آرام دیگری برای دلار کانادا خواهد بود. هیچ گزارش خاصی که بتواند روی دلار کانادا تاثیر خاصی بگذارد و جهت آن را عوض کند، نداریم و این عدم گزارش خاص برای LOONIE آن را در دستان احساسات بازار قرار خواهد داد.

در زمان نگارش این مقاله دلار کانادا با 0.02% افزایش در قیمت 1.2339 در مقابل دلار امریکا قرار داشت.