دلار در حال درجا زدن (خبرهای فارکس پنجشنبه 17 فروردین)
اخبار فارکس

دلار در حال درجا زدن (خبرهای فارکس پنجشنبه 17 فروردین)

امروز پنجشنبه 6 مارس 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را با آخرین خبرها و رویدادهای امروز در بازار آشنا کنند.

طبق معمول همیشه خبر امروز را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

بازارها امروز و تا بدین لحظه در وضعیت خلسه به سر می برند و به نظر آرام می رسند. در این میان دلار امریکا هم از این قضیه مستثنی نیست و کمی پایین تر از سطح مهم روانی 102 در حال درجا زدن است.

شاید تعجب کنید که چرا دلار امریکا با توجه به گزارشات ضعیف اخیر اقتصادی هنوز آنطور که باشد ریزش نکرده است! دلیل اصلی این موضوع ترس از وقوع یک کود اقتصادی است.

اگر همین الان چارت بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده را باز کنید متوجه سقوط آن به پایین ترین میزان خود در 8 ماه گذشته یعنی اطراف قیمت 3.31% خواهید شد.

از آنجا که دلار امریکا معمولا دنباله روی بازده اوراق قرضه ده ساله است آنطور که باید ریزش نکرده و تنها دلیل آن داشتن مزیت دارایی امن بودن است.

سرمایه گذاران و معامله گران در مواقع ناآرامی ها و بحران های اقتصادی ترجیح می دهند دلار امریکا را خریداری کنند.

بر اساس آخرین گزارشات، فعالیت های اقتصادی در بخش خدمات ایالات متحده در ماه مارس با سرعت بسیار آهسته ای پیشروی کرده است. به عنوان مثال PMI بخش خدمات   ISM  از رقم 55.1 در ماه فوریه به 51.2 درصد در ماه مارس کاهش یافته است. شایان ذکر است بدانید مارکت منتظر رقم 54.5 درصد بود.

ضمنا اجزاء ترکیبی تورمی نظرسنجی PMI یا همان زیر شاخص پرداختی قیمت ها نیز از 69.5 درصد به 65.6 درصد کاهش یافته است. در انتها زیر شاخص سفارشات جدید نیز به شدت از رقم 60.4 به 52.2 و زیر شاخص اشتغال هم از 54 به 51.3 کاهش یافت.

خبرها و رویدادهای مهم امروز فارکس

بد نیست بدانید مارکت امروز منتظر خبر درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی امریکا و سخنرانی یکی از اعضای تاثیرگذار فدرال رزرو، به نام جیمز بولارد است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD امروز و تا بدین لحظه کمی پایین تر از سطح مهم روانی 1.09 راکد و بدون روند می باشد.

جفت ارز GBPUSD هم اطراف قیمت 1.2455 راکد و بدون روند در حال درجا زدن است.

جفت ارز USDJPY هم وضعیتی مشابه دو جفت ارز قبلی دارد و اطراف قیمت 131.33 بدون روند و خنثی شده است.

در انتها طلای جهانی هم پس از برخورد با سطح مهم مقاومتی 2020 دلار تا اطراف 2008 دلار سقوط کرد ولی در این لحظه در قیمت 2018 راکد و بدون روند شده است.

دلیل تمام این وقایع می تواند تعطیلی Easter یا همان عید پاک باشد که از فردا آغاز می شود. این مساله باعث شده حجم مبادلات ارزی کاهش پیدا کند.