بعد از گفته Powell که از ترس تورم، نرخ ها را کاهش نمی دهیم، دلار ریزش کرد
اخبار فارکس

بعد از گفته Powell که از ترس تورم، نرخ ها را کاهش نمی دهیم، دلار ریزش کرد

توکیو (خبرگزاری رویترز) – دلار امریکا امروز پس از افت دو روزه در برابر ارزهای ماژور دیگر، همچنان عقب ماند، زیرا مقامات فدرال رزرو ایالات متحده، مجددا تاکید کردند تا سیاست های مالی انقباظی تر، هنوز فاصله دارند.

شاخص دلار امریکا، که واحدی است برای سنجش اسکناس پشت سبز (دلار امریکا) نسبت به 6 ارز رقیبش، در اوایل ساعت بازار آسیا، در 91.775، نسبت به بالاترین سطح دوماهه خود یعنی 92.408 که در آخر هفته پیش رسیده بود، قرار داشت.

از وقتیکه رئیس فدرال رزرو در کمال تعجب، سیگنالی مبنی بر افزایش نرخ های زودتر از آنچه سرمایه گذاران پیش بینی کرده بودند داده، تا الان حدود یک سوم از سودهایی را که از چهارشنبه گذشته بدست آورده بود را، از دست داده است.

طی یک شب، Powell و رئیس بانک فدرال نیویورک John Williams، هردو هشدار دادند که بهبود اقتصادی قبل از اینکه کاهش محرک های اقتصادی و کاهش هزینه های وام بیشتر، گزینه مناسبی باشد، به زمان بیشتری نیاز دارند.

" آخرین سیگنال های مبهم از سمت فدرال رزرو ... همه به ماه سپتامبر به عنوان جلسه ای که فدرال رزرو درمورد روندهای فعلی تشکیل می دهد، اشاره میکنند. به احتمال زیاد فدرال رزرو اعلام میکند که پیشرفت چشمگیری در جهت دستیابی به اهدافشان حاصل شده است و یا درحال دستیابی است." Ray Attrill رئیس استراتژی ارزی بانک ملی استرالیا در یادداشتی به یک مشتری نوشت : پیشبینی (Tapering)  کاهش یا صرف نظر کامل از برنامه های محرک اقتصادی، به احتمال زیاد تا اوایل سال آینده میلادی آغاز نخواهد شد.

" اظهارات آنها باعث شده، بازارها تا حدودی از تشنجات عمدتا موقتی که هفته گذشته داشتند، عقب نشینی کنند."

یورو پس از بازگشت از کف پایین 1.1849 که آخر هفته پیش دیده بود، امروز با کمی تغییر تا لحظه نگارش این مقاله در قیمت 1.1934 بود.

Aussie دلار استرالیا که اغلب به عنوان پروکسی احساس بازار تلقی می شود، نسبت به کف اخیر خود 0.7478، در عدد 0.7546 ثابت بود.

ین ژاپن که عمدتا تمایل دارد بطور معکوس در مقابل بازده خزانه داری آمریکا حرکت کند، بدون تغییر نزدیک به مرز 110.82 که هفته گذشته برای اولین بار از یکم آوریل رسیده بود، به قیمت 110.74 رسید.

شاخص بازده 10 ساله خزانه داری آمریکا از سقف تقریبی 1.5940% هفته پیش، به کمتر از 1.4616% رسید.

" ما نرخ بهره را بصورت ناگهانی افزایش نخواهیم داد، زیرا از احتمال شروع تورم میترسیم، " پاول دیروز سه شنبه در جلسه ای قبل از پنل مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه افزود " ما منتظر شواهدی مبنی بر تورم واقعی یا عدم توازن خواهیم بود."

ویلیامز گفت : مقامات فدرال رزرو از نزدیک مراقب داده های اقتصادی برای تعیین زمان مناسب، جهت شروع تنظیم سیاست های پولی خواهند بود که هنوز تا آن نقطه، فاصله زیادی داریم.

روز جمعه ارقام مربوط به قیمت تولید کننده، خبر مهم دیگری، برای ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

در دیگر نقاط نیز بیت کوین که در اوایل ژانویه، کف 28.600 دلار را دیده بود، دیروز سه شنبه علیرغم اقدامات تند چینی ها علیه رمز ارزهای پایه، حوالی 33.700 دلار قرار گرفت که نسبت به رکورد 64.895 دلار 14 آوریل، سود سال جاری خود را به 16% تقلیل داد.