آیا ریزش های بیشتر دلار در راه است؟ (خبرهای فارکس سه شنبه 27 دی)
اخبار فارکس

آیا ریزش های بیشتر دلار در راه است؟ (خبرهای فارکس سه شنبه 27 دی)

امروز سه شنبه 17 ژانویه 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید شما عزیزان را از آخرین خبرهای درون مارکت آگاه کنند.

خبرمان را با مهمترین تحلیل یعنی تحلیل شاخص دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر چارت شاخص دلار امریکا با نماد dxy را باز کنید متوجه خواهید شد که دلار در حال تثبیت خود اطراف پایین ترین قیمت 7 ماه گذشته خود است. از نقطه نظر تکنیکالی دو میانگین متحرک مهم 50 و 200 روزه در تایم روزانه همدیگر را قطع کرده اند.

اگر فیبوناچی آخرین موج صعودی دلار را (از 30 مه تا 28 سپتامبر 2022) رسم کنید مشاهده خواهید کرد که دلار تقریبا خودش را 90 درصد اصلاح کرده است.

ساعاتی پیش چین گزارش تولید ناخالص داخلی (gdp) سه ماهه چهارم سال 2022 را منتشر کرد.

درست است که gdp چین بهتر از پیش بینی های تحلیلگران از آب درآمد ولی این دومین بار است که تولید ناخالص داخلی چین با کمترین سرعت از سال 1970 تا الان افزایش یافته است.

بر اساس اداره آمار کار چین، تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم توانسته 2.9 درصد افزایش پیدا کند. در واقع اقتصاد چین موفق شده به طور سالانه در 2022 در حدود 3% افزایش یابد.

در همین راستا خرده فروشی چین کاهش و تولیدات کارخانجات آن افزایش یافته بود.

به نظر می رسد مارکت در حال هضم این خبر از سمت چین است و در حال آماده کردن خودش برای جلسه مهم بانک مرکزی ژاپن است که قرار است فردا چهارشنبه برگزار شود.

در همین حال وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرده که قرار است جانت یلن، وزیر خزانه داری اولین دیدار رو در رو خود را با لیو هی، معاون نخست وزیر چین در 18 ژانویه در زوریخ برگزار کند. این خبر بازارها را کمی نگران کرده است.

وضعیت جفت ارزها

جفت ارز دلار امریکا به ین ژاپن پس از ریزش تا اطراف 127.21 دیروز و امروز شروع به اصلاح خود کرده است. این جفت ارز در حال حاضر در قیمت 128.92 در حال معامله شدن است.

جفت ارز پرطرفدار یورو به دلار امریکا نیز پس از صعود تا اطراف سطح مهم روانی و مقاومت 1.09 شروع به اصلاح خود کرده است. این جفت ارز در حال حاضر در قیمت 1.0817 در حال معامله شدن است.

جفت ارز پوند انگلستان به دلار امریکا هم پس از افزایش تا اطراف سطح مهم روانی 1.23 کمی کاهش یافته و در حال حاضر در قیمت 1.2220 در حال معامله شدن است.

در انتها قیمت طلای جهانی نیز پس از فتح قله های جدید و رسیدن تا سطح مهم مقاومتی 1929 دلار دیروز و امروز در حال اصلاح خود است. قیمت اونس جهانی در این لحظه 1906 دلار در حال معامله شدن است.