آیا بحران بانک ها ادامه خواهد داشت؟ (اخبار فارکس دوشنبه 29 اسفند)
اخبار فارکس

آیا بحران بانک ها ادامه خواهد داشت؟ (اخبار فارکس دوشنبه 29 اسفند)

امروز دوشنبه 20 مارس 2023 اولین روز فعالیت بازار فارکس در این هفته میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید شما عزیزان را از آخرین خبرهای درون مارکت آگاه کنند.

بازار فارکس هفته خود را در یک وضعیت محتاط گونه آغاز کرده است. دلیل این مساله بحران بانک ها است که به نظر می آید شعله آنها در حال افزایش است!

این مساله در حالی اتفاق افتاده است که آخر هفته ای که گذشت خبرهای مثبتی در حمایت از بانک ها منتشر شد.

اگر خاطرتان باشد همه چیز با دو بانک امریکایی سیلیکون ولی و سیگنچر آغاز شد. سپس این مساله به بانک کردیت سوئیس در اروپا انتقال یافت. مشکل، مشکل تامین نقدینگی بود.

آخر هفته ای که گذشت (منظور Weekend خارجی است) UBS یا همان گروه AG موفق شد بانک Credit Suisse را خریداری کند.

طبق گزارش‌ ها  ubs حدود 3.23 میلیارد دلار برای Credit Suisse خواهد پرداخت و در قراردادی که انتظار می ‌رود تا پایان سال 2023 بسته شود تا 5.4 میلیارد دلار ضرر خواهد داشت.

علاوه بر این فدرال رزرو ایالات متحده اعلام کرده برای کمک به بانک های کانادا (BoC)، بانک ژاپن (BoJ)، بانک ملی سوئیس (SNB) و بانک مرکزی اروپا (ECB) ارائه سوآپ های روزانه خود را از سر خواهد گرفت. در حقیقت این کمک برای آن دسته از بانک هایی است که نیاز به نقدینگی اضافی دارند.

فدرال رزرو در بیانیه ای که روز یکشنبه منتشر شد اعلام کرد: شبکه خطوط سوآپ در میان این بانک های مرکزی مجموعه ای از تسهیلات ثابت موجود است و به عنوان یک پشتوانه نقدینگی مهم برای کاهش فشارها در بازارهای مالی جهانی عمل می کند.

ولی علی رغم این تحولات مثبت، شاخص های آتی سهام ایالات متحده در این لحظه که مشغول نگارش ابن خبر هستیم همگی قرمز می باشند.

اگر همین الان نمودارهای آتی سهام ایالات متحده مثل شاخص S&P500 را باز کنید متوجه ریزش های آن خواهید شد.

به احتمال زیاد برداشت سرمایه گذارن و سنتیمنت مارکت از بحران های بانکی این است که مشکل بانک ها ورای نقدینگی است!

اگر چارت بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری را باز کنید مشاهده خواهید کرد که تا الان چیزی نزدیک به 3% ریزش کرده است.

خبرهای امروز

امروز قرار است یورو استات گزارش تراز تجاری مربوط به ماه ژانویه و بانک آلمانی بوندس نیز قرار است گزارش ماهانه خود را منتشر کند.

ضمنا قرار است راس ساعت 17:30 رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد، مراسم سوگند خود را در برابر کمیته اقتصادی و پولی اروپا برگزار کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD بعد از اینکه تا اطراف سطح مهم روانی 1.07 افزایش یافت مومنتوم خود را از دست داد و شروع به ریزش کرد. البته این جفت ارز در حال حاضر تا اطراف 1.0720 افزایش یافته است.

جفت ارز GBPUSD تا ساعات زیادی اطراف سطح مهم مقاومتی 1.2190 در حال درجا زدن بود ولی در این لحظه تا قیمت 1.2250 بالا رفته است.

جفت ارز USDJPY نیز توانسته تا اطراف قیمت 130.53 ریزش کند.

در انتها طلای جهانی نیز موفق به ثبت رکوردهای جدیدی شده است. اگر همین الان چارت طلا را باز کنید مشاهده خواهید کرد طلا توانسته تا اطراف 2009 دلار صعود کند. البته طلا در این لحظه شروع به ریزش تا اطراف 1967 دلار کرده است.