خرید 20 تریلیونی نهنگ شیبا (SHIB)؛ شیبا در رابین‌هود لیست می‌شود؟
اخبار ارز دیجیتال

خرید 20 تریلیونی نهنگ شیبا (SHIB)؛ شیبا در رابین‌هود لیست می‌شود؟

به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، ارز دیجیتال شیبا شاهد یک معامله بزرگ در آخر هفته گذشته بود. تعداد امضاهای پتیشن شیبا اینو برای حمایت از لیست شدن در رابین‌هود نیز افزایش چشم‌گیری داشت.

روز یک‌شنبه، هفتم نوامبر، یک بلوک ثبت شده در اتراسکن (از این پیوند می‌توانید این تراکنش را مشاهده کنید: Etherscan) تراکنشی به مقدار 20,000,000,000,000 (بله درست می‌بینید! 20 تریلیون واحد) عدد از توکن‌های شیبا اینو به ارزش بیش از 1.13 میلیارد دلار آمریکا را نشان می‌داد.

هنوز مشخص نیست چنین تراکنش بزرگی چه تاثیری بر قیمت شیبا خواهد داشت. در زمان نگارش این خبر، قیمت هر توکن شیبا در 24 ساعته گذشته 1.5 درصد کاهش یافته است که نشان دهنده تأثیر خنثی این خبر تا به این لحظه است.

با این حال، از آنجایی که ارزش‌گذاری شیبا بیشتر بر اساس احساسات (سنتیمنت) جامعه فعال آن است تا تحلیل‌های بنیادی یا تکنیکال (اکثر میم‌کوین‌ها اینگونه هستند)، این خرید میلیارد دلاری می‌تواند به عنوان یک سیگنال مثبت برای کسانی که در حاشیه منتظر ورود هستند تلقی شود. حتی برعکس، این معامله می‌تواند پیامدهای منفی نیز داشته باشد؛ زیرا شاید بخشی از یک دستکاری بزرگ بازار باشد!

خطرات سرمایه‌گذاری روی شیبا اینو (SHIB)

پروژه شیبا اینو دارای تمرکز بسیار بالایی از عرضه در گردش است. نزدیک به 66 درصد این ارز دیجیتال، در حال حاضر در اختیار 10 سرمایه‌گذار است (شاید حتی کمتر). چنین مالکیت شدیدا متمرکزی برای اکثر سرمایه‌گذاران رمزارزها یک هشدار بزرگ به حساب می‌آید. نهنگ‌ها می‌توانند قیمت چنین ارز دیجیتالی را به‌راحتی دستکاری کنند. چنین دستکاری‌هایی معامله‌گران خردی که لانگ و شورت گرفته‌اند را لیکویید می‌کند، در حالی که نهنگ‌ها همچنان سود می‌کنند.

آیا شیبا اینو در رابین‌هود لیست خواهد شد؟

از این مسائل که بگذریم، به نظر نمی‌رسد که این ریسک‌ها مانع حمایت یا احساسات (سنتیمنت) مثبت حول ارز دیجیتال شیبا اینو حداقل به‌زودی شود. پتیشنی که در ماه می سال جاری در Change.org آغاز شد تا برنامه معامله دارایی دیجیتال رابین‌هود را متقاعد به لیست کردن شیبا اینو کند، تا روز یکشنبه، 7 نوامبر، بیش از 500,000 امضا را جمع کرده است. هدف ابتدایی این پتیشن 1 میلیون امضا بود. به نظر هدف نهایی دور از دسترس نخواهد بود.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام