لیکوئید، صرافی رمز ارز ژاپنی هک شد | 16 میلیون دلار دارایی ربوده شد
اخبار ارز دیجیتال

لیکوئید، صرافی رمز ارز ژاپنی هک شد | 16 میلیون دلار دارایی ربوده شد

یک صرافی ارز دیجیتال در ژاپن موسوم به Liquid هک شد. در این هک 16 میلیون دلار سپرده به سرقت رفت. صرافی به دلیل هک شدن چند کیف پول آنلاین و به منظور جلوگیری از زیان بیشتر، تمامی دارایی ها را بلوکه و برداشت‌ها را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش دنیای ترید، به نقل سایت دبلاک کریپتو (theblockcrypto)، صبح پنجشنبه 28 مرداد 1400 (19 اوت 2021) به وقت ژاپن، صرافی ژاپنی لیکوئید در توییتی اعلام کرد که کیف پول‌های ارز دیجیتال آنلاین آن در خطر است و این صرافی در حال انتقال دارایی خود به کیف پول‌های سرد (آفلاین) است.

توئیت صرافی لیکوئید liquid+اعلام خبر هک چند کیف پول‌ ارز دیجیتال آنلاین

« در حال تحقیق هستیم و به روز رسانی های منظم از اخبار این هک را منتشر می‌کنیم. تا اطلاع ثانوی، کلیه حساب‌ها و برداشت‌ها به حالت تعلیق در می آیند.»

در توییت بعدی ، صرافی Liquid با انتشار چهار آدرس بلاکچین، اعلام داشت که دارایی‌های سرقتی به آدرس‌های بیت کوین، اتریوم، ترون Tron و ریپل XRP انتقال داده شده اند.

توئیت صرافی لیکوئید- liquid+اعلام خبر هک چند کیف پول‌ ارز دیجیتال آنلاین2

هکر همه ارزها را برنداشته و 74 میلیون باقی گذاشته

صرافی Liquid از اعلام میزان دقیق وجوه سرقتی امتناع کرد و هنوز پاسخ دقیقی به رسانه‌ها نداده است.

اما بر اساس داده های بلاکچینی، چهار آدرسی که این صرافی منتشر کرده، در مجموع بیش از 80 میلیون دلار واریزی داشته‌اند که مقداری از آن به حساب‌های متعدد دیگر منتقل شده و 74 میلیون هنوز در این حساب‌ها باقی است. 

آدرس بیت کوین، مقدار 106 بیت کوین به ارزش 4.7 میلیون دلار در تراکنش‌های متعدد، اما تنها از دو آدرس ارسال کننده دریافت کرده است. طی هفت ساعت گذشته، آدرس اتریوم به میزان 69 میلیون دلار اتر ETH و توکن های مختلف ERC-20 دریافت کرده است.

از حساب موجود در آدرس ترون Tron و ریپل XRP نیز، در مجموع به بیش از 10 میلیون دلار برداشت شده است.

در پی انتشار خبر هک صرافی ژاپنی، بیت کوین روی روند نزولی افتاد

مدت کوتاهی پس از افشای هک صرافی لیکوئید در توییتر، قیمت بیت کوین به زیر 45000 دلار رسید و اکنون در حدود 44.100 دلار در نوسان است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام