استعفای مدیر عامل بایننس امریکا؛ جامعه کریپتو در شوک
اخبار ارز دیجیتال

استعفای مدیر عامل بایننس امریکا؛ جامعه کریپتو در شوک

چانگ پنگ ژائو مدیر عامل بایننس اظهار داشت که استعفای بروکس به هیچ وجه بر مشتریان Binance.US تأثیری نمی گذارد. جامعه کریپتو اما این طور فکر نمی کند.

برایان بروکس پس از اینکه کمتر از چهار ماه به عنوان مدیر اجرایی صرافی ارزهای دیجیتال Binance.US فعالیت کرد، جمعه اعلام کرد که از این منصب کنار می رود (اتفاقی که جامعه رمز ارز ها را در شوک و سردرگمی فرو برد).

بروکس با اشاره به "تفاوت نظر در نقشه راه راهبردی" گفت که قبلاً از سمت خود در بازوی آمریکایی Binance استعفا داده است. بروکس از زمان خروج مدیر عامل سابق کاترین کولی در اول ماه می، اداره این صرافی را به عهده گرفت.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس (که نهادی جداگانه از بازوی ایالات متحده اش به حساب می آید) گفت که "استعفای بروکس به هیچ وجه بر مشتریان Binance.US تأثیر نمی گذارد". او در ادامه توضیح داد:

"من به کار Binance.US و تعهد آن برای ارائه خدمات به مشتریان و نوآوری های روز افزون اطمینان دارم [...] Binance.US به عنوان یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال در ایالات متحده، همچنان به رشد و تقویت ایده های مالی آیندگان ادامه خواهد داد."

با این حال، بعضی ها در جامعه کریپتو تصور می کنند که تصمیم بروکس برای خروج از این شرکت بر اساس اطلاعات داخلی است. احتمالا مسائلی مربوط به فشار های جدید قانون گذاران بر روی بایننس.

برخی دیگر زمان خروج او را به هم زمانی با فشار های قانون گذاران مرتبط دانشتند، که باعث شد این صرافی عقب نشینی کند یا حتی فعالیت خود را در مناطق خاصی متوقف کند. نهادهای نظارتی در ژاپن، انگلستان، آلمان و کانادا اخیراً به دلایل مختلف دستورات یا هشدارهایی علیه Binance صادر کرده اند.

بایننس حتی در ایالات متحده نیز زیر ذره بین قرار گرفته است، وزارت دادگستری و خدمات درآمد داخلی در مورد این شرکت به دلیل فعالیت تجاری غیرقانونی تحقیق کرده اند. گزارش شده است که این صرافی در کمیسیون معاملات آتی کالا، در مورد معاملات ادعایی مشتریان آمریکایی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بعضی دیگر حدس می زنند که رفتن بروکس ممکن است با این باور او مرتبط باشد که تجارت صرافی ارز دیجیتال در بلندمدت سودآور نیست. این اظهارات هفته ها قبل از استعفای وی در مصاحبه ای با فوربس مطرح شد.

به گفته خاویر پاز، نویسنده فوربس، برداشت کلی از آن مصاحبه "اختلاف نظر های اجتناب ناپذیر" در Binance.US بود، احتمالاً بین بروکس و هیئت مدیره. یکی از کاربران توییتر در همین راستا: "این که بر خلاف اصول اخلاقی خود کار کنید باید خیلی سخت باشد"

برخی کاربران فضای شبکه های اجتماعی، یادآوری کردند که چند ماه پیش بروکس در مورد همکاری و موافقت هیئت مدیره با برنامه هایش بسیار امیدوار بوده است:

اتمسفر عمومی در فضای توییتر این بود که این استعفا "بسیار عجیب" بوده، به ویژه با توجه به همه هیجانات مربوط به استخدام بروکس از چند ماه قبل.

در زمان نگارش این مقاله، بروکس هنوز برنامه های آینده خود را فاش نکرده است. قبل از پیوستن به Binance.US، وی در چندین سمت برجسته در Coinbase و دفتر کنترل کننده واحد پول ایالات متحده خدمت کرده بود.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام