تحلیلگر برجسته بازار کریپتوکارنسی در مورد سقوط احتمالی آخر هفته هشدار داد
اخبار ارز دیجیتال

تحلیلگر برجسته بازار کریپتوکارنسی در مورد سقوط احتمالی آخر هفته هشدار داد

Fundstrat: "ما فکر نمی کنیم این که مقداری از ریسک خود را برای آخر هفته کاهش دهید فکر بدی باشد"

Fundstrat Global Advisors به علت افزایش نگرانی ها در مورد استفاده از اهرم های معاملاتی بسیار بالا و خطرناک به مشتریان خود در زمینه سرمایه گذاری بیت کوین و ارزهای دیجیتال هشدار داده و به آنها توصیه کرده است که آخر هفته مقداری از ریسک های خود را کاهش دهند، یا پوزیشن های خود را روی حالت Hedge Mode قرار دهند.

دیوید گرید، استراتژیست دارایی های دیجیتال در Fundstrat: "ما فکر می کنیم این امکان وجود دارد که حجم فروش هایی که طی روزهای گذشته دیده ایم، مربوط به نگرانی در مورد معاملات اهرمی و ریسک مقابله برای برخی از وام دهندگان باشد". ریسک مقابله به این احتمال اشاره دارد که یک شریک معاملاتی با مشکل روبرو شود و نتواند تعهداتی را که معمولاً به قراردادهای مشتقه مرتبط است، انجام دهد.

در آخرین بررسی روز شنبه، بیت کوین BTCUSD با بیش از 4٪ پایین تر از قیمت روز قبل معامله شد و تا 31،481.62 دلار تغییر داشت، اما ارز دیجیتال شماره یک جهان در اوایل هفته گذشته پایین تر از 30 هزار دلار را نیز به خود دید.

سرویس فروش تحقیقاتی و مستقل Fundstrat، تاسیس شده توسط چهره برجسته بیت کوین، تام لی، به محتوای یک توییت در روز پنجشنبه توسط باری سیلبرت، غول ارزهای رمزنگاری، اشاره می کند که احتیاط خود را در مورد ریسک مقابله و اهرم در اکوسیستم کریپتو بیان می کند، که می تواند به تلاطم بیشتر در بازار دارایی های دیجیتال منجر شود.

سیلبرت هشدار می دهد که "یک زنجیره گمراه کننده از وام گیرندگان و وام دهندگان در فضای کریپتو وجود دارد، که درک این ریسک مقابله و فهم اینکه حلقه های ضعیف این زنجیره کجای آن قرار دارد، بسیار مهم است."

سیلبرت پس از تأسیس دو شرکت مشهور در دنیای ارزهای دیجیتال: Grayscale Investments، که صندوق سرمایه گذاری محبوب Grayscale Bitcoin Trust GBTC را اداره می کند و Digital Currency Group که صاحب Coindesk نیز هست، در جهان دارایی های دیجیتال یک غول به شمار می رود.

نگرانی در مورد معاملات اهرمی در کریپتو در میان سقوط گسترده ارزش بیت کوین و همچنین سایر ارزهای رمزنگاری مانند اتریوم، بر بلاکچین اتر و میم کوین هایی مانند دوج کوین، شکل گرفت.

بیت کوین بیش از 50 درصد از بالاترین قیمت خود در ماه آوریل پایین آمده، اتر 60 درصد از بالاترین میزان خود در ماه مه پایینتر است و دوج کوین تقریبا 70 درصد از رکورد بالاترین میزان خود در اوایل ماه گذشته افت دارد.

مطمئناً جذابیت این دارایی ها بازدهی بیش از اندازه یک ساله آنها تا به امروز بوده است. دوج کوین با بیش از 5000 درصد سود شگفت انگیز در سال 2021 تا کنون و اتر در شش ماه اول سال جاری با بیش از 140 درصد رشد سود های سرسام آوری به سرمایه گذاران خود رساندند و این عامل جذابیت آن ها تا به امروز بوده است.

اما این سود ها به طور قابل توجهی از بین رفته اند، به طوری که بیت کوین 9 درصد افزایش سالانه، در قیاس با بنچ مارک های سهام سنتی Dow Jones Industrial Average DJIA ، S&P 500 index SPX و Nasdaq Composite Index COMP که همگی حداقل 11٪ در سال گذشته افزایش داشته اند را، تجربه کرده است. اما این را نیز باید در نظر داشت که بیت کوین به طور مشخص در بهار بیش از 100 درصد افزایش داشت.

مقصر روند نزولی اخیر ارزهای دیجیتال را تا حدودی می توان سرکوب بازار توسط چین در زمینه استخراج و معاملات بیت کوین دانست، اما تحلیلگران همچنین احتمال می دهند که این افت شدید ممکن است ناشی از عدم اطمینان و تجربه برخی از سرمایه گذاران جدید و استفاده خطرناک از اهرم و صرافی های اهرمی برای کسب سود بیشتر باشد.

Fundstrat همچنین در مورد نوسانات احتمالی ناشی از برخی پلت فرم های های محبوب وام دهنده کریپتو هشدار داد، که قول بازگشت سرمایه سنگین به کسانی را می دهند که دارایی های دیجیتال خود را در آن صرافی ها سپرده گذاری می کنند: "ما می خواهیم به مشتریان یادآوری کنیم که وام دهندگان ارز دیجیتال به همان روشی که بانک ها قانون گذاری و بیمه شده اند کار نمی کنند."

سازمان FDIC هزینه هایی را از وام دهندگان عضو این سازمان، برای ارائه بیمه به سپرده گذارانشان در موسسات مالی جمع می کند، تا در صورت از دست رفتن نقدینگی، سرمایه آن ها قابلیت بازپرداخت داشته باشد.

فاندسترات همچنین نوشت: "سپرده گذاران در مقابل وام دهندگان خطر لغو قرارداد دارند و اگر وام دهندگان ورشکسته شوند، می توانند وجوه خود را از دست بدهند."

گریدر: "در بدترین حالت، ما به سمت فعالیت در بانک ها می رویم که باعث می شود قیمت دارایی های دیجیتال بیش از حد کاهش یابد، در این صورت وام دهندگان خوب این بازار نیز می توانند شکست بخورند. ما نمی خواهیم انتظار چنین چیزی را داشته باشیم. به همین دلیل فکر نمی کنیم این که مقداری از ریسک خود را برای این آخر هفته کاهش دهید فکر بدی باشد"

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام