سقوط سریع نفت خام در بحبوحه شیوع کووید در آسیا
اخبار فارکس

سقوط سریع نفت خام در بحبوحه شیوع کووید در آسیا

امروز و در آغاز هفته جدید، قیمت نفت برنت بسیار سریع در حال کاهش است و به پایین ترین سطح در 21 ژوئیه رسیده است و شاید حتی پایین تر هم برود.

دلیل اصلی این فروش، افزایش تعداد بیماری های جدید ناشی ازویروس کووید – 19 در ژاپن، چین و مالزی است. این وضعیت برای آسیا بسیار تهدید آمیز است. به عنوان مثال، چین یکی از مصرف کنندگان اصلی مصرف کنندگان انرژی است و موج جدید همه گیری ممکن است تقاضای نفت را کاهش دهد. این دقیقاً همان چیزی است که قیمت نفت را به پایین می رساند.

علاوه بر این، هفته گذشته مشخص بود که ذخایر نفت در ایالات متحده افزایش یافته است. این خبر قبلاً در قیمت ها گنجانده شده بود، اما این احتمال وجود دارد که آمار جدید این روند را تأیید کند.

در تایم فریم H4 قیمت های نفت برنت موجی از کاهش را تا 69.10 نشان داده است. امروز ما انتظار داریم که یک محدوده بدون روند جمع و جور در محدوده این سطح به وجود آید. با یک جهش به سمت بالا ممکن است یک حرکت صودی تا قیمت 70.88 هم را ببینیم. به سمت پایین هم ممکن است یک حرکت اصلاحی تا قیمت 66.10 مشاهده کنیم. و سپس امکان صعود مجدد را تا 71.71 خواهیم دید. از لحاظ تکنیکالی هم این سناریو توسط نوسانگر (MACD oscillator) MACD تایید می شود. خط سیگنال MACD در حال معامله زیر صفر است و به منطقه هیستوگرام خود برگشته است. این علامت به ما هشدار کاهش بیشتر را می دهد.

در تایم فریم H1 هم، نفت برنت موج نزولی خود را تا قیمت 70.85 تکمیل کرده است. امروز بازار محدوده ای از درجازدن و بدون روند بودن را در اطراف این سطح تشکیل داده و تقریباً با فاصله نزولی به هدف بعدی کاهشی رسیده است. این ساختار را می توان به عنوان موج پنجم کاهشی تفسیر کرد که به سمت 69.10 در حال حرکت است. ما انتظار داریم که یک منطقه بدون روند و حالت درجا زدن در حدود قیمت 69.10 تشکیل شود. با یک حرکت به سمت بالا، ما انتظار داریم که قیمت نفت تا 70.85 برسد.

در قسمت نزولی و کاهشی اما، این موج امکان حرکت تا قیمت 66.10 را دارد و سپس یک صعود تا 77.10 . از لحاظ تکنیکالی هم این سناریو توسط نوسان گر استاک استیک (Stochastic oscillator) نیز تایید می شود. خط سیگنال آن به طور قوی سمت بالا را نشانه گرفته است. اگر که بتواند از منطقه 20 استاک استیک به سمت بالا حرکت کند، آن وقت تا سطح 50 آن و اگر سطح 50 استاک استیک را هم رد کرده و به سمت بالا حرکت کند، به احتمال زیاد تا ناحیه 80 استاک استیک صعود خواهد کرد.

oil