ادامه سقوط دلار (اخبار فارکس سه شنبه 15 فروردین)
اخبار فارکس

ادامه سقوط دلار (اخبار فارکس سه شنبه 15 فروردین)

امروز چهارشنبه 4 آوریل 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را با آخرین خبرها و رویدادهای امروز در بازار آشنا کنند.

طبق معمول همیشه خبر امروز را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

دلار امریکا دیروز و با شروع هفته کاری موفق شد چند پیپی بالاتر از سطح مهم مقاومتی و روانی 103 افزایش یابد. دلیل اصلی این مساله تصمیم اعضای اوپک برای کاهش تولیدات خود به اندازه 1.16 میلیون بشکه در روز بود.

این تصمیم باعث شد گمانه زنی ها درباره ادامه سیاست های انقباضی از سمت فدرال رزرو جان تازه ای بگیرد. دلیل این مساله هم این است که با گران تر شدن قیمت نفت، هزینه انرژی ها افزایش یافته و مجددا فدرال رزرو را مجبور به افزایش نرخ های بهره می کند.

سپس کمی دیرتر و در سشن معاملاتی نیویورک و بعد از انتشار خبر شاخص مدیران خرید (PMI) ضعیف امریکا، دلار شروع به ریزش کرد.

خبر کاهش تولیدات کارخانجات و شاخص PMI توسط موسسه ISM باعث شد دلار تا پایین سطح مهم حمایتی 102 ریزش کرده و در همان منطقه قرمز روز کاری خود را به پایان برساند.

متاسفانه این خبر نشان می دهد که فعالیت های تجاری در بخش کارخانجات در ماه مارس با سرعت فزاینده ای رو به کاهش است. زیر شاخه پرداختی قیمت ها نیز برای پنجمین ماه متوالی زیر 50 اعلام شد. این مساله به معنی کاهش تورم در بخش ورودی است.

درست بعد از انتشار این خبر، بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری به زیر 3.5 درصد سقوط کرد و باعث شد تا دلار امریکا هم ضعیف گردد.

حال امروز و تا بدین لحظه ابتدا بازده اوراق قرضه ده ساله تا 3.40 درصد سقوط کرد ولی در این لحظه اطراف قیمت 3.45 درصد در حال معامله شدن است. شاخص دلار امریکا هم به دنبال این ریزش تا اطراف 101.75 ریزش کرد ولی در این لحظه در قیمت 101.90 در حال معامله شدن است.

ضمنا بانک مرکزی استرالیا (RBA) در سشن معاملاتی آسیا همانطور که پیش بینی شده بود نرخ های بهره اش را بدون تغییر و در همان رقم 3.6% حفظ کرد. ضمنا مقامات RBA در بیانیه خود اعلام کردند در صورت نیاز نرخ ها را باز هم بالاتر خواهند.

خبرهای درون تقویم فارکسی امروز

امروز در تقویم فارکسی خود و برای امریکا دو خبر نیمه مهم داریم.

قرار است ایالات متحده گزارش افتتاح مشاغل JOLTS و سپس سفارش کارخانجات خود را منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها

جفت ارز پر طرفدار EURUSD امروز و تا بدین لحظه توانسته تا اطراف 1.0940 صعود کند. بد نیست بدانید که امروز قرار است یکی از سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا (ECB) به نام ماریو سنتنو صحبت کند.

جفت ارز GBPUSD هم امروز و تا بدین لحظه شگفتی آفریده و تا اطراف قیمت 1.2521 پرواز کرده است. بد نیست بدانید اطراف قیمت 1.2413 یک سطح مهم مقاومتی بود که گاوهای پوند موفق شدند با قدرت از آن عبور کنند.

ضمنا امروز قرار است یکی از سیاستگذاران بانک مرکزی انگلستان (BoE) و یک اقتصاددان ارشد برای بریتانیایی ها و مارکت صحبت کند.

جفت ارز USDJPY هم پس از سقوط دیروز تا اطراف قیمت 132.20 امروز و تا بدین لحظه موفق شده تا سطح مهم مقاومتی 133 افزایش یابد.

در انتها طلا هم که دیروز موفق شده بود به دلیل اخبار ضعیف PMI امریکا تا 1990 دلار بالا رود امروز و در این لحظه اطراف قیمت 1980 دلار راکد شده است.