پنج رمز ارزی که باید زیر نظر داشت
اخبار ارز دیجیتال

پنج رمز ارزی که باید زیر نظر داشت

این روزها از بیت کوین و ارزهای دیجیتال زیاد می شنویم و به نظر می رسد که وقت آن رسیده تا با این دنیای تازه آشنا شویم. البته بیت کوین بیش از ده سال پیش توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد اما دنیای رمز ارزها به آن خلاصه نمی شود و امروزه تعداد آنها بسیار زیاد است. هر بیت کوین در تاریخ 29 آوریل 2021 ارزشی معادل 52855 دلار داشت پس میتوان به این نتیجه رسید که آن یک دارایی ارزشمند است. از آنجا که تعداد محدود 21 میلیون عدد بیت کوین در نهایت می تواند وجود داشته باشد، شناخت سایر رمز ارزهای ارزشمند امری ضروری به نظر می رسد.

اتریوم

اگر حتی اطلاعات کمی از ارزهای دیجیتال داشته باشید، احتمالا باید بارها نام اتریوم را در کنار بیت کوین شنیده باشید. اتریوم پس از بیت کوین بزرگترین ارزش بازار را در بین ارزهای دیجیتال دارد. اتریوم شراکتی با شرکت های ماکروسافت و کانسنسیس دارد تا بلاکچین آن را به عنوان سرویسی روی آزور (Azure) ارائه دهند.

این رمز ارز که در سال 2015 ایجاد شد، در سال 2016 به علت دزدیده شدن میلیونها دلار از منابعش به دو بلاکچین اتریوم و اتریوم کلاسیک تقسیم شد. اتریوم جدید با انجام تغییراتی در پروتکل های امنیتی بلاکچین در برابر سرقت های آینده مقاوم شده است.

داج کوین

این رمز ارز اخیرا به جمع ارزهای دیجیتال شناخته شده پیوسته است. این کوین توسط  دو مهندس نرم افزار با هدف ایجاد سیستم پرداختی بدون نیاز به کارمزد های بانکهای معمولی، ایجاد شد. محبوبیت این رمز ارز در ماه آوریل 2021 به لطف توییت های آیلان ماسک و مارک کوبان به شدت افزایش یافت. کوینی که به عنوان یک شوخی ایجاد شد، در حال حاضر در رده ششم بزرگترین کوین ها با ارزش بازار کلی 42 میلیارد دلار قرار دارد.

این کوین منبع باز بوده و بصورت غیر متمرکز و همتا به همتا کار میکند و از پروتکل اثبات کار (Proof-of-Work) بهره می برد. سیستم کد منبع داج کوین به نوعی الهام گرفته از لاکی کوین است. منبع کد لاکی کوین از لایت کوین و سپس از بیت کوین کپی برداری و سپس دچار تغییراتی شده است.

XRP

ریپل پلتفرم و سیستم پرداختی با کمیسیون پایین است. مشتریان شبکه ی ریپل (RippleNet) از ارز دیجیتال XRP برای پشتوانه ی تراکنش های برون مرزی استفاده می کنند. XRP بر روی XRP Ledger که یک بلاکچین غیر متمرکز و منبع باز است کار میکند.

تراکنش های بیت کوین چند دقیقه طول می کشند و هزینه بالایی به همراه دارند در حالیکه تراکنش های XRP معمولا در چند ثانیه و با هزینه کمتر تایید می شوند.

تتر

اگر دوست ندارید قیمت رمز ارزی که می خرید تغییرات زیادی داشته باشد، تتر برای شما ساخته شده است. این رمز ارز یک stable coin  یا رمز ارز ثابت است که ارزش سرمایه شما را تقریبا ثابت نگه می دارد و مانند دیگرارزهای دیجیتال مثل بیت کویت تغییرات زیادی را تجربه نمی کند. این کوین از پشتوانه ارزهای سنتی مثل دلار و یورو بهره می برد.

این رمز ارز به نوعی نقش پلی بین ارزهای سنتی و ارزهای دیجیتال ایفا می کند و ارزشش وابسته به قیمت دلار است اگرچه هیچ گارانتی ای در برای تبدیل آن به پول واقعی وجود ندارد. بیش از 57 درصد بازار stable coin ها را تتر در اختیار دارد.

پولکا دات

پروتکل این رمز ارز توسط گوین وود که یکی از بنیانگزاران اتریوم بوده طراحی شده است. معماری این رمز ارز به گونه ای است که امکان این را فراهم می کند که برنامه هایی اطلاعات را از یک بلاکچین شخصی بگیرند و در یک بلاکچین عمومی بکار ببرند بدون اینکه حریم خصوصی افراد دچار خدشه شود. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که داده هایی از سوابق شخصی فردی یا تراکنشی برای تایید اعتبار آن به یک زنجیره ی عمومی ارسال شود. بنابراین اطلاعات شخصی میتواند در محیط عمومی به اشتراک گذاشته شود اما حریم خصوصی افراد دچار خدشه نشود.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام