گاف کوین بیس در ارسال ایمیل اشتباهی، 125 هزار کاربر را به وحشت انداخت
اخبار ارز دیجیتال

گاف کوین بیس در ارسال ایمیل اشتباهی، 125 هزار کاربر را به وحشت انداخت

صرافی کوین بیس با ارسال اشتباهی ایمیل حاوی خبر تغییر و بازنشانی تأیید دو مرحله‌ای به 125.000 کاربر، موج وحشت را در میان مشتریان این صرافی به راه انداخت.

به گزارش دنیای ترید، به نقل از سایت کوین تلگراف، پس از اینکه صرافی ایمیل‌های اشتباهی مبنی بر تغییر تنظیمات تأیید دو مرحله‌ای (2FA) به کاربران خود ارسال کرد، مشتریان یک هفته پرتنش را پشت سر گذاشتند.

جمعه گذشته 27 آگوست (5 شهریور)، صرافی Coinbase به طور تصادفی این ایمیل را برای 125000 نفر از مشتریان خود ارسال کرد. و این اقدام، موجی از واکنش‌های گسترده کاربران را در فضای مجازی به راه انداخت.

عذرخواهی کوین بیس در توئیتر در پی ارسال ایمیل اشتباهی به کاربران

البته به فاصله یک روز پس از این واقعه، شنبه 29 آگوست، صرافی کوین بیس در حساب توییتر خود عذرخواهی کرد و اظهار داشت:

"اکنون تمام تمرکز خود را به ایجاد اعتماد و امنیت در جامعه ارز دیجیتال معطوف کرده‌ایم تا سیستم مالی باز که همه ما در آرزوی تحقق آن هستیم، به واقعیت بپیوندد. تأیید می‌کنیم که مسائلی از این دست می‌تواند به این اعتماد لطمه بزند.»

کاربران با دریافت ایمیل اشتباهی با تصور اینکه کسی به حساب آن‌ها دسترسی پیدا کرده، مضطرب شده بودند.

توئیت کاربران وحشت زده از ایمیل اشتباهی صرافی کوین بیس مبنی بر تغییر تأیید دو مرحله ای

توئیت کاربران وحشت زده از ایمیل اشتباهی صرافی کوین بیس مبنی بر تغییر تأیید دو مرحله ای

علیرغم عذرخواهی صرافی کوین بیس، بسیاری از کاربران گزارش دادند که پس از دریافت این ایمیل، دست به انجام اقدامات مهمی زده‌اند. کاربران از ترس اینکه مبادا حساب های آنها توسط هکر مورد هدف قرار گیرد، دست به اقداماتی نظیر بازنگری در تنظیمات امنیتی و بیرون کشیدن دارایی های خود از صرافی زدند.

قفل شدن برخی از حساب‌ها پس از دریافت ایمیل از کوین بیس

توئیت‌های کاربران صرافی حاکی از آن است که بسیاری از مشتریان پس از این حادثه تا چند روز نتوانستند به پلتفرم کوین بیس دسترسی پیدا کنند.

توئیت اعتراض آمیز کاربران صرافی کوین بیس

پس از دریافت این ایمیل بسیاری نسبت به شفافیت در صرافی کوین بیس به تردید افتادند. این اندیشه در بین کاربران قوت گرفته که واقعاً اتفاقی امنیتی رخ داده و صرافی سعی دارد با این پنهان‌کاری‌ها از فرار سرمایه جلوگیری کند.

 Coinbase در این خصوص اظهار داشت:

«ما به کار خود ادامه می دهیم تا دوباره در مسیر جلب اعتماد هر یک از مشتریان خود که تحت تأثیر این ایمیل ها قرار گرفته اند، قدم برداریم.»

وعده صرافی کوین بیس: 100 دلار بیت کوین به مشتریانی که حسابشان قفل شده

قفل شدن حساب برخی از کاربران منجر به وارد شدن زیان به آن‌ها و افزایش موج نارضایتی در میانشان شده است. در این راستا صرافی کوین بیس برای جبران خسارت حساب‌های قفل شده، وعده داد به هر یک از کاربرانی که حسابشان قفل شده، مبلغ 100 دلار بیت کوین (BTC) غرامت پرداخت می‌کند.

روز دوشنبه 30 آگوست، این صرافی در پی واکنش‌های گسترده کاربران، عذرخواهی خود را در حساب ردیت خود ارسال کرد.

کامنت‌های ارسالی زیر این معذرت خواهی نشان می‌دهند که کاربران هنوز 100 دلار وعده داده شده را دریافت نکرده اند.

یک ردیتور مشهور به نام  CoCraic_PNW با تأکید بر اینکه هنوز صرافی کوین بیس به قول خود عمل نکرده اظهار داشت:

 «با وجود اینکه پیام تغییر تأیید دو مرحله‌ای را در هر دو حساب Coinbase و Coinbase pro دریافت و اعتراض کردم که با توجه به این حادثه، منابع خود را به صرافی دیگری منتقل می‌کنم، هنوز خبری از 100 دلار کذایی نشده است.»

دیگر کاربران نیز اظهارات مشابهی را منتشر کرده‌اند.

با اینحال، همه ردیتورها تیشه به ریشه کوین بیس نزدند، برخی اعتقاد دارند خطای انسانی پیش می‌آید و این صرافی را به علت جبران فوری خطا و مسئولیت پذیری بالا تحسین کرده‌اند. به گزارش کوین تلگراف، یکی از ردیتورها نوشت:

"همین حالا 100 دلار دریافت کردم. با تشکر از Coinbase. صرف نظر از شرایط، خوب بود که فهمیدم در صورت تغییر کد تأیید دو مرحله‌ای، چقدر سریع و آسان می توانم حساب خود را قفل کنم.»

این حادثه تنها چند روز پس از آن گزارش شد که هزاران مشتری ناراضی اعلام کردند حساب های Coinbase آنها هک و تخلیه شده است.

به گزارشCNBC، روز 24 آگوست هزاران کاربر ادعا کردند که پشتیبانی Coinbase در پاسخ به درخواست های مربوط به حادثه کوتاهی کرده است.

این در حالیست که در اوایل ماه جاری، صرافی کوین بیس یک خط تلفن پشتیبانی جدید برای مشتریانی که از تخلیه حساب‌های خود شکایت داشتند، اعلام کرد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام