کوین بیس تراکنش‌‌هایی با آدرس روسیه را مسدود نمی‌کند
اخبار ارز دیجیتال

کوین بیس تراکنش‌‌هایی با آدرس روسیه را مسدود نمی‌کند

صرافی محبوب ارزهای دیجیتال کوین بیس (Coinbase) به درخواست مقامات اوکراینی مبنی بر مسدود کردن حساب‌های تمام کاربران روسی رسیدگی می‌کند. اما به‌نظر می‌رسد این مسدودسازی به‌شکلی کلی نخواهد بود. یکی از سخنگویان کوین بیس خاطرنشان کرد که این صرافی ارز دیجیتال «ممنوعیتی کلی» علیه کاربران عادی روسی اعمال نخواهد کرد.

باید یادآور شد کوین‌بیس هم مانند کوین‌بری (Coinberry) و کوکوین (Kucoin) از تصمیم بایننس (Binance) و کراکن (Kraken) در خصوص عدم محدود‌سازی کاربران عادی روس از معاملات ارزهای دیجیتالی، پیروی می‌کند.

گزارشات روز سه‌شنبه حاکی از آن است که تهاجم نیرو‌های روسیه پس از شکست مذاکرات صلح، تشدید شده است و کاروان بزرگی از نظامیان روسیه در حال حرکت به سوی پایتخت اوکراین هستند. در عین حال شواهد نشان می‌دهد شهر خارکوف به یک میدان جنگ کلیدی در این مناقشه تبدیل شده است.

در همین حال، پس از درخواست معاون نخست‌وزیر اوکراین از صرافی‌های ارز دیجیتال برای مسدود‌سازی راه‌های ارتباطی معامله‌گران روس، تعدادی از این صرافی‌ها بیانیه‌هایی را در این خصوص منتشر کردند که نشان می‌دهد این مراکز معاملاتی قصد ندارند در جهت محدود‌کردن معاملات کاربران عادی روس اقدامی انجام دهند.

سخنگوی کوین بیس درخواست مقامات اوکراین در خصوص مسدودکردن حساب‌ها و معاملات تمامی کاربران عادی کشور روسیه را تصمیمی یک‌جانبه دانسته و آن را با ذات و ماهیت وجودی ارزهای دیجیتال در تضاد می‌داند. او در اظهاراتش به این نکته اشاره می‌کند که در عوض چنین تحریم گسترده‌ای، نهادها یا افراد خاصی که در این درگیری‌ها نقش داشته‌اند، به‌طور مشخص مورد تحریم و محدودسازی قرار خواهند گرفت.

او در ادامه می‌گوید:

مأموریت ما گسترش آزادی اقتصادی در جهان است. ممنوعیتی یک‌جانبه و کامل، تنها شهروندان عادی روسیه را که در نتیجه تجاوز دولتشان به همسایه دموکراتیکش، در حال تحمل بی‌ثباتی تاریخی واحد پولی کشورشان هستند، مجازات می‌کند. همان‌طور که این مناقشه در جریان است ما نیز هوشیار خواهیم بود و عمیقاً متعهد هستیم که نقش خود را در این راستا ایفا کنیم.

علاوه بر اظهارات کوین بیس در مورد وضعیت اوکراین، صرافی کانادایی کوین بری هم اعلام کرد که قصد دارد تمام تلاش خود را برای محافظت از کاربرانش در برابر هر گونه تجاوز یا اقدام غیرقانونی که ممکن است حقوق آنها را نقض کند، به‌کار گیرد.

مدیر عامل صرافی کوکوین، جانی لیو (Johnny Lyu)، هم در این ارتباط اظهار کرد، این صرافی یک پلتفرم بی‌طرف بوده و از اقداماتی که تنش های ژئوپلیتیکی را افزایش دهد، پشتیبانی نمی‌کند.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام