بازی‌های بیت کوینی در راه است
اخبار ارز دیجیتال

بازی‌های بیت کوینی در راه است

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌توانید با انجام بازی‌های مبتنی بر بلاکچین، ضمن سرگرمی پول دربیاورید؟

شرکت بلینگ فایننسیال (Bling Financial)، صاحب پلتفرم بازی‌های موبایلی مبتنی بر بلاکچین، چندی است که این امکان را برای بازی دوستان مقتصد فراهم کرده است.

روز جمعه این شرکت خبر از انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری مرحله کشت ایده با شرکت کوین بیس ونچرز (Coinbase Ventures) داد.

پلتفرم بلینگ چیست؟

پلتفرم_بلینگ_بازی_مبتنی_بر_بلاکچین

در حال حاضر پلتفرم بلینگ شامل شش بازی است، همچنین یک کیت توسعه نرم افزار (SDK) نیز ارائه می‌دهد. این کیت، به سایر برنامه‌نویسان بازی‌های مبتنی بر سیستم پاداش بیت کوین، این امکان را می‌دهد که افزونه تشخیص تقلب و تشخیص ارزش کاربر را نیز به برنامه خود اضافه کنند. سیستم پاداش بیت کوین بلینک از کوین بیس Coinbase به عنوان مکانیزم بازپرداخت استفاده می‌کند و کاربران باید قبل از شروع بازی و کسب پاداش، کیف پول کوین بیس خود را ایجاد کنند.

به گزارش سایت CoinDesk، مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت بلینگ، امی وان (Amy Wan) در این خصوص گفت:

در سرمایه گذاری استراتژیک شرکت کوین بیس ونچرز، موضوع آورده نقدی، کمتر مطرح بوده و بیشتر رسمیت همکاری فی مابین دو شرکت و اطمینان از «یک خط باز ارتباطی» موضوعیت دارد.

استراتژی کوین بیس ونچرز

کوین بیس ونچرز (Coinbase Ventures) یکی از شرکت‌های نوآورانه در حوزه ارز دیجیتال، در سال 2018 تأسیس شد. در این مدت سه ساله اما، با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مالی جالب، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

استراتژی کوین بیس ونچرز، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌هاست. زیرا این شرکت‌ها به علت تازه‌ تأسیس بودن، از سویی نیاز به تزریق مالی دارند، و از سویی دیگر با ایده‌های خلاقانه‌ای که ارائه می‌دهند، بازدهی بسیار بالایی دارند. این شرکت، بازوی سرمایه‌گذاری در تعدادی از استارت‌آپ‌ها و پروژه‌های گوناگون است که البته تقریباً نیمی از آن‌ها رمزارزهای بومی خودشان را دارند. پروژه‌هایی از قبیل متیک (MATIC)، کامپوند (Comound)، یو‌ام‌ای (UMA)، سینتتیکس (Synthetix)، سلو (Celo) و پروتکل گراف (Graph).

 این بار بیس ونچرز نگاه خود را معطوف به بازی‌های اندروید کرده است و با سرمایه‌گذاری در شرکت توسعه دهنده بازی‌های موبایل بلینگ فایننسیال (Bling Financial)، راه را برای عصر جدیدی از بازی‌های جایزه‌دار، آن هم جایزه بیت کوینی، هموار کرده است.

تجارت بازی: وقتی بازی، چرخ تجارت را می‌چرخاند

بازی_موبایلی_جایزه_دار_مبتنی_بر_بلاکچین

با نگاهی ژرف‌تر، درمی‌یابیم که چشم‌انداز سرمایه‌گذاری شرکت کوین بیس ونچرز، فقط یک سرمایه‌گذاری ساده در یک استارت‌آپ نیست، بلکه این شرکت اکنون در مرحله کشت ایده، دانه پاشی می‌کند تا در آینده‌ای نزدیک بخشی از یک روند رو به رشد سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی باشد که مشتریانش آماتورهای کنجکاو در حوزه ارز دیجیتال هستند و هنوز به صورت حرفه‌ای و با مبالغ بالا خرید و فروش نمی‌کنند.

همانطور که صرافی‌های ارز دیجیتال برای به دست آوردن سهم بازار در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر هستند، تازه واردین آماتور در این بازار بسیار پرطرفدار می‌شوند. بخصوص شرکتی مانند کوین بیس ونچرز که بیشتر درآمد خود را از طریق هزینه‌های تجاری نسبتاً بالا به دست می‌آورد، برای راضی نگه داشتن سهامداران، نیاز به جلب وفاداری کاربران جدید و آماتور دارد.

و اما برنامه‌های رشد شرکت بلینگ

بلینگ از پول حاصل از سرمایه‌گذاری در مرحله کشت ایده شرکت کوین بیس ونچرز، برای رشد تیم خود و ساخت بازی‌های بیشتر بهره خواهد برد.

شرکت بلینگ، یک شرکت تازه تأسیس (2020) بوده و کارش توسعه بازی‌های موبایل است. تخصص بلینگ ساخت انواع بازی‌های فکری و معمایی سطح عادی مبتنی بر بلاکچین است. بازی‌های توسعه‌یافته توسط این شرکت Bitcoin Blast و Bitcoin Blocks هستند. بازیکنان می توانند امتیازات وفاداری را که در بازی به دست آورده‌اند، سپس این امتیازات را در پلتفرم به بیت کوین تبدیل کنند. این بازی‌ها که در فروشگاه گوگل پلی (Google Play) به طور رایگان در دسترس هستند، از طریق تبلیغات درون برنامه‌ای کسب درآمد می‌کنند.

به گفته امی وان، پلتفرم Bling که در حال حاضر بیش از 5 میلیون کاربر ثبت شده دارد، تبلیغات بازی‌های خود را نیز برای اولین بار آغاز خواهد کرد.

این مدیر عامل شرکت بلینگ افزود:

«پلتفرم‌های شخص ثالث همچنان کمک زیادی به درک این موضوع می‌کنند که آیا استارت‌آپ‌های مبتنی بر ارز دیجیتال قادر به راه اندازی این تجارت بازی محور هستند یا خیر.»

وی با اظهار امیدواری در خصوص مدیریت خطرهای پیرامون این نوع بازی‌ها افزود :

«در پلتفرم‌های شخص ثالث، فضای داخلی زیادی وجود دارد که مستعد خطر هستند؛ اما تاکنون تقریباً توانسته‌ایم همه اینها را مدیریت کنیم.»

شایان ذکر است که در ماه ژانویه 2020، اولین بازی پلتفرم بلینگ، Bitcoin Blast، از فروشگاه Google Play حذف شد. اما پس از آنکه امی وان و طرفداران این بازی از ابزار قدرتمند توییتر استفاده کردند، این بازی دومرتبه بر جایگاهش در گوگل پلی تکیه زد.

سوالات متدوال

کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) چیست؟

کیت توسعه نرم افزار چیست؟

کیت توسعه نرم‌افزار (Software development kit) به مجموعه‌ای از ابزار توسعه نرم‌افزار گفته می‌شود که در یک پک ارائه می‌شود. این کیت در واقع جعبه ابزاری است که برنامه‌نویسان و توسعه‌گران را در ساخت اپلیکیشن، برنامه یا فریم ورک یاری می‌دهد.

این کیت شامل موارد زیر است:

  • کتابخانه یا API: قطعه کدهای از پیش تعریف شده برای انجام برنامه نویسی مشترک در پلتفرم،
  • محیط توسعه یکپارچه (IDE): بسته ویرایشگر بصری شامل مجموعه‌ای از عناصر گرافیکی مانند جعبه متن و دکمه جهت تسهیل برنامه نویسی و حمایت از توسعه دهندگان.
  • ابزار: برای انجام وظایفی مانند اشکال زدایی، ایجاد، اجرا و آزمایش برنامه‌ها.

سرمایه‌گذاری مرحله کشت ایده چیست؟

سرمایه گذاری مرحله کشت ایده چیست؟

سرمایه کشت ایده یک سرمایه گذاری بسیار اولیه با هدف کمک به رشد یک تجارت و تولید سرمایه است. در این روش، سرمایه‌گذارها به ازای سرمایه گذاری، درصدی از سهام شرکت مقصد را دریافت می‌کنند. در نتیجه، اولین حامی استارت آپ‌ها، سرمایه‌گذاران مرحله کشت ایده هستند،

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام