چین هشدار داد: حباب تبلیغاتی NFT به زودی می ترکد
اخبار ارز دیجیتال

چین هشدار داد: حباب تبلیغاتی NFT به زودی می ترکد

مراقب رشد حبابی قیمت NFT ها باشید. این هشداری است که نشریه دولتی چین نسبت به کاهش شدید ارزش دارایی های NFT در آینده نزدیک می دهد.

چندی است دو شرکت بزرگ فناوری در چین به دنبال ورود به زمینه NFT هستند. این در حالیست که دولت چین طی چند بیانیه منتشره در نشریات دولتی، ارزش بازار توکن های غیر مثلی (NFT) را زیر سؤال برده است. و این هشدار بسیار منطقی به نظر می رسد زیرا افزایش قیمت توکن های غیر مثلی علت بنیادین نداشته و تابعی است از شهرت و تبلیغات. به همین علت بسیار آسیب پذیر است.

چین با تأکید بر این موضوع که «عقل سلیم می گوید حباب بزرگی در معاملات توکن های غیر مثلی وجود دارد» به خریداران NFT که با انگیزه کسب سود وارد این بازار می شوند، هشدار و به آن ها پیشنهاد داد که بر ارزش ذاتی دارایی ها تمرکز کنند.

چین تبلیغاتی که پیرامون توکن های غیر مثلی در دنیای مجازی وجود دارد و ویژگی های بصری آن ها را دو دام گسترده ای نامید که ممکن است معامله گران را به اشتباه بیندازد.

گزارشگر اختصاصی رسانه SMCP در این خصوص نوشت:

« هنگامی که شور و اشتیاق بازار فروکش کند و دیگر تبلیغاتی در کار نباشد، ارزش این NFT های عجیب و غریب بسیار کاهش خواهد یافت.»

سیاست های چین در قبال ارز دیجیتال بسیار سختگیرانه است. گسترش ارزهای دیجیتال در چین، خطر تضعیف پول ملی و از دست رفتن کنترل دولتی بر بازارهای مالی را در پی داشت. به همین علت، در اوایل سال، دولت چین در تلاش برای مهار فعالیت های ارز دیجیتال، ضربه مهلکی به عملیات استخراج بیت کوین وارد کرد. سپس با آگاهی از اینکه در عصر دیجیتال گریزی از ارز دیجیتال نخواهد بود، اقدام به راه اندازی یوان دیجیتال، استیبل کوین بانک مرکزی و همچین کیف پول ارز دیجیتال دولتی کرد و بدین ترتیب با یک حرکت گازانبری، تمامی رقبا را به گوشه رینگ رانده و ناک اوت کرد.

با اینحال، بازیگران اصلی فناوری چین از قافله عقب نماندند. دو هولدینگ علی بابا و تنسنت با به دست گرفتن ابتکار عمل، وارد فاز تحقیق و توسعه متمرکز بر NFT شدند و اکنون به صورت پیگیر در این فضا فعالیت می کنند.

ماه گذشته، هولدینگ Tencent پلتفرم معاملاتی NFT خود را با هدف ادغام دارایی های NFT در پلتفرم پخش موسیقی خود ، QQ Music، راه اندازی کرد.

هولدینگ علی بابا نیز، اخیراً دو تصویر NFT را برای فروش در برنامه کیف پول خود Alipay لیست کرده است.

با وجود این، حامیان NFT چینی همچنان با محدودیت گسترده ای در زمینه فعالیت های تجاری در زمینه ارز دیجیتال مواجه هستند. به عنوان مثال، فقط ارز رسمی چین Renminbi مجوز معاملاتی دارد. علاوه بر این، NFT را نمی توان پس از خرید مجدد فروخت. زیرا این امر به منزله نقض قوانین مالی کشور تلقی می شود.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام