افزایش بدبینی ها در بازار فارکس با گزارش جدید چین
اخبار فارکس

افزایش بدبینی ها در بازار فارکس با گزارش جدید چین

به گزارش بخش اخبار فارکس رسانه دنیای ترید: امروز دوشنبه 16 می 2022 اولین روز فعالیت بازار فارکس در هفته نو میلادی است و ظاهرا در همین ابتدای هفته، خوشبینی تریدرهای مارکت فارکس در حال محو شدن است.

به دنبال جو معاملات ریسکی جمعه گذشته، امروز در بازار فارکس شاهد فضای گریز از ریسک هستیم. همانطور که مطلع هستید، هر زمان معامله گران به سراغ معاملات دارایی های پرریسک تر مثل خرید یورو و پوند و غیره می روند، فضای مارکت ریسکی می شود.

برعکس زمان هایی که سرمایه گذاران برای خریدن دلار امریکا که یک دارایی امن محسوب می شود هجوم می آورند، فضای مارکت تبدیل به فضای گریز از ریسک می شود.

امروز هم به دنبال گزارشات اقتصادی ناامید کننده از سمت چین، معامله گران مجددا برای خرید دلار امریکا هجوم آورده اند. همانطور که مستحضر هستید، چین مدتی است به دلیل شیوع مجدد کووید در کشورش، با قرنطینه های اجباری روبرو شده که این مساله موجب نگرانی هایی درباره کند شدن روند سرعت اقتصاد جهانی شده است.

در چنین مواقعی معامله گران ترجیح می دهند تا سرمایه هایشان را به دلار امریکا تبدیل کنند.

گزارش خرده فروشی چین حاکی از این بود که خرده فروشی در ماه آوریل نسبت به سال قبل 11.1-% کوچک تر شده است. اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که این رقم فقط 6-% کوچک تر شود. عدد منتشر شده، به شدت با پیش بینی کارشناسان اقتصادی تفاوت دارد و نشان دهنده اوضاع بد اقتصاد در چین است.

علاوه بر این، گزارش تولیدات صنعتی چین نیز در مدت مشابه گزارش بالا، 2.9-% اعلام شد. تحلیلگران پیش بینی کرده بودند این رقم 0.7% افزایش یابد. متاسفانه این گزارش نیز با اختلاف فاحشی منتشر شد و خیلی از سرمایه گذاران را ناامید کرد.

در همین حین وضعیت آماده باش درشانگهای به خاطر خطر عفونت های کرونا، کماکان برقرار است. این موضوع در حالیست که از 16 استان شانگهای، 5 استان تا بدین لحظه هیچ موردی از کرونا را اعلام نکرده اند. ضمنا قرار بر این شده که کارمندان و کسب و کارهای پکن نیز به صورت دورکاری، کارهایشان را انجام دهند.

در دیگر نقاط جهان نیز قرار است اتحادیه اروپا راس ساعت 13:30 ظهر پیش بینی خود از وضعیت اقتصادی منطقه یورو را اعلام کند. بانک مرکزی انگلستان هم قرار است ساعت 18:45 گزارش سیاست پولی خود را در پارلمان این کشور، اعلام کند.

برای نیمه دوم مارکت نیز یکی از مقامات فدرال رزرو ایالات متحده امریکا به نام ویلیامز راس ساعت 17:25 برای ما سخنرانی خواهد کرد.

وضعیت کلی مارکت

شاخص دلار امریکا که قدرت این ارز را در مقابل رقبای بین المللی اش ارزیابی می کند، به بالاترین حد خود در 20 سال گذشته یعنی رکورد جدید 105 رسیده است.

نرخ بازدهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا در این لحظه 2.915% است. جفت ارز یورو به دلار که جمعه گذشته تا 1.0348 کاهش یافته بود، در این لحظه موفق شده تا رقم 1.0428 افزایش پیدا کند.
طلا هم امروز تا 1786 سقوط کرده و در این لحظه اطراف قیمت 1798 در حال معامله شدن می باشد.

جف ارز دلار به ین هم که تا رقم 131.35 افزایش یافته بود، در این لحظه اطراف قیمت 129.35 در حال معامله شدن است.