گزارش تورم چین (اخبار فارکس چهارشنبه 18 مرداد)
اخبار فارکس

گزارش تورم چین (اخبار فارکس چهارشنبه 18 مرداد)

امروز چهارشنبه 9 اوت 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

ظاهرا پس از اینکه شاخص دلار امریکا دیروز نتوانست از سطح مهم مقاومتی پیش روی خود اطراف قیمت 102.75 عبور کند امروز و تا بدین لحظه دچار مشکل شده است.

دلار امریکا تا قیمت 102.35 هم ریزش کرده و در حال حاضر در قیمت 102.37 در حال معامله شدن می باشد.

دلیل اصلی این مساله بهبود فضای ریسکی درون مارکت است که از شاخص های آتی سهام اروپا نیز مشخص است. همین فاکتور مهم تقاضا برای دلار امریکا را با مشکل مواجه کرده است.

دیروز سه شنبه شاخص ‌های اصلی وال استریت به دلیل واکنش بازارها به داده‌ های تجاری ناامید کننده چین متحمل زیان ‌های سنگین شدند.

تنها شانسی که بازار سهام آورد اظهارات کبوتری چند تن از مقامات فدرال رزرو بود که صعود دلار را با مشکل مواجه کرد و اجازه داد بازار سهام امریکا یک نفس تازه ای بکشد.

همانطور که مطلع بودید مارکت امروز منتظر گزارش تورم مصرف کننده چین بود.

طبق آخرین گزارشات در سشن معاملاتی آسیا، داده های چین نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) به طور ماهانه در ماه ژوئیه 0.2 درصد افزایش یافته است.

ضمنا CPI سالانه در همین مدت مشابه در مقایسه با 0% ماه ژوئن 0.3- کاهش یافت. این مساله در حالی رقم خورد که شاخص قیمت تولید کننده هم (PPI) 4.4% کاهش یافت.

رویدادهای مهم امروز بازار فارکس

در نبود اخبار اقتصادی با درجه اهمیت بالا تنها رویداد امروز سخنان چند تن از مقامات بانک مرکزی اروپا است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز AUDUSD پس از رسیدن به پایین ترین میزان خود از اوایل ماه ژوئن یعنی پایین قیمت مهم 0.65، امروز شروع به اصلاح کرده و تا بدین لحظه موفق شده سطح 0.6550 را ببیند.

جفت ارز NZDUSD هم به طور مشابه ای توانسته خودش را تا قیمت مهم 0.61 بالا بکشد.

در همین حین بانک مرکزی نیوزلند نیز اعلام کرد که انتظارات تورمی دو ساله از 2.79 درصد در سه ماهه دوم به 2.84 درصد در سه ماهه سوم افزایش پیدا کرده است.

جفت ارز EURUSD که دیروز به پایین ترین میزان روزانه خود یعنی قیمت 1.0930 ریزش کرده بود توانست روز کاری خود را بالای قیمت 1.0950 به پایان برساند. این جفت ارز امروز و تا بدین لحظه هم اندک صعودی کرده ولی کماکان پایین سطح مهم 1.10 در حال معامله شدن است.

جفت ارز GBPUSD هم به همین شکل بعد از اینکه دیروز تا پایین سطح مهم 1.27 ریزش کرد موفق شد بخش بزرگی از ضررهای خود را جبران کند. این جفت ارز همینک بالای قیمت مهم 1.2750 در حال معامله شدن است.

جفت ارز USDJPY نیز بعد از دو روز صعودی بودن دیروز بالاخره مومنتوم خود را از دست داد و به منطقه مهم 143 بازگشت. ضمنا داده های ژاپن نشان می دهد که سفارشات ابزارهای ماشینی در ماه ژوئیه به طور سالانه 198 درصد کاهش یافته است.

در انتها اونس جهانی طلا دیروز به پایین ترین میزان دو هفته گذشته خود یعنی سطح 1920 دلار سقوط کرد. حال از آنجا که نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری خودش را نزدیک 4 درصد حفظ کرده طلا هم نتوانسته از سطح 1930 دلار بیشتر صعود کند.