داده های چین مارکت را تکان داد (اخبار فارکس سه شنبه 29 فروردین)
اخبار فارکس

داده های چین مارکت را تکان داد (اخبار فارکس سه شنبه 29 فروردین)

امروز سه شنبه 18 آوریل 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای امروز در بازار مطلع کنند.

سنتیمنت مارکت بعد از داده های اقتصادی چین کمی بهتر شد و ظاهرا سرمایه گذاران این مساله را جشن گرفته اند.

ولی به نظر می رسد دلار ایالات متحده بعد از انتشار این خبر شروع به ریزش کرده است. هر چه باشد دلار یک دارایی امن است و در زمان های بحران و ناآرامی شروع به قوی تر شدن می کند.

اگر نگاهی به چارت شاخص دلار امریکا بیندازید متوجه خواهید شد که دلار پس از برخورد با سطح مهم حمایتی 100.80 دو روز گذشته را صعودی و یا بهتر بگوییم در حال اصلاح بوده است.

دلیل ریزش دلار جدای از خبرهای اقتصادی قوی از سمت چین، کاهش بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری نیز می باشد.

ضمنا در این لحظه که مشغول نگارش این خبر هستیم شاخص های آتی سهام نیویورک مثبت هستند.

اقتصاد چین در سه ماهه اول سالانه 4.5 درصد رشد کرد که بسیار قوی تر از رشد 2.9 درصدی ثبت شده در سه ماهه آخر سال 2022 بود. ضمنا رقم اعلام شده بسیار بهتر از پیش بینی 4 درصدی مارکت بود.

علاوه بر این تولیدات صنعتی 3.9٪ و خرده فروشی به طور سالانه 10.6٪ افزایش یافت. این در حالی است که تحلیلگران برآورد 7.4٪ را داشتند.

در یک خبر جداگانه دیگر اداره آمار ملی بریتانیا اعلام کرد نرخ بیکاری ILO برای ماه فوریه از 3.7 درصد به 3.8 درصد افزایش یافته است. ضمنا تورم سالانه دستمزدها که با میانگین دریافتی بدون احتساب پاداش ها محاسبه می شود نیز 6.6 درصد افزایش یافته است. مارکت منتظر رقم 6.25 درصد بود.

علاوه بر این، میانگین درآمد با احتساب پاداش ها نیز 5.9 درصد افزایش یافته که با رقم ماه ژانویه مطابقت داشت.

رویدادهای مهم فارکس

امروز قرار است ایالات متحده امریکا گزارشات مربوط به مسکن خود که شامل جواز ساخت وسازها و شروع خانه سازی ها است را منتشر کند. ضمنا کانادا هم قرار است گزارش مهم تورم مصرف کننده (CPI) خود را اعلام کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز پر طرفدار EURUSD که موفق شده سطح حمایت موقت خود را اطراف 1.0920 پیدا کند تا قیمت 1.0980 بالا رفت و سپس تا میانه های 1.09 ریزش کرد.

جفت ارز NZDUSD هم پس از اخبار اقتصادی قوی چین تا بالای سطح مهم 0.62 صعود کرد ولی در این لحظه چند پیپی بالاتر از همین سطح مهم روانی در حال درجا زدن است.

جفت ارز GBPUSD هم موفق شد تا میانه های قیمت 1.24 افزایش یابد ولی در این لحظه در قیمت 1.2415 در حال معامله شدن است.

جفت ارز USDJPY هم ابتدا تا سطح مهم مقاومتی 134.70 بالا رفت و سپس چیزی در حدود 40 پیپ  ریزش کرد. این جفت ارز در این لحظه در تایم روزانه یک کندل داجی تشکیل داده است.

در انتها اونس جهانی هم که موفق شده بود تا اطراف سطح مهم مقاومتی 2050 صعود کند تمام دو روز گذشته را نزولی بوده و در این لحظه اطراف قیمت 1995 دلار در حال معامله شدن است.