هفته بانک های مرکزی شروع شد (اخبار فارکس دوشنبه 27 شهریور)
اخبار فارکس

هفته بانک های مرکزی شروع شد (اخبار فارکس دوشنبه 27 شهریور)

امروز دوشنبه 18 سپتامبر 2023 اولین روز کاری فارکس در این هفته میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد dxy در بازار فارکس مشهور است باز کنید متوجه عدم مومنتوم کافی در آن خواهید شد.

در حقیقت بعد از اینکه شاخص دلار امریکا تا اطراف 105.40 صعود کرد به نظر می رسد انرژی لازم برای شکستن این سطح مقاومتی را تا بدین لحظه ندارد و همینطور که مشاهده می کنید دلار اطراف قیمت 104.25 در حال درجا زدن می باشد.

اگر نمودار بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری را باز کنید مشاهده خواهید کرد که بازده اوراق امروز و در سشن معاملاتی آسیا موفق شده به بالاترین میزان خود از اول نوامبر 2007 تا الان یعنی بالاترین میزان خود در 16 سال گذشته (4.41 درصد) پرواز کند.

حال از آنجا که این هفته هفته مهمی برای بانکداران مرکزی و سرمایه گذاران است در نتیجه معامله گران ترجیح داده اند در حاشیه بازار منتظر مانده و مارکت را رصد کنند.

وقایع مهم امروز در بازار فارکس

امروز در تقویم اقتصادی فارکس قرار نیست هیچ خبر مهمی منتشر شود و تمام مارکت منتظر نشست مهم بانک مرکزی امریکا و چین به منظور تعیین آخرین تغییرات درباره نرخ های بهره در روز چهارشنبه است.

سپس بازار جلسات بانک مرکزی سوئیس، ژاپن و انگلستان را خواهد داشت.

وضعیت جفت ارزها و طلا

بعد از اینکه هفته گذشته بانک مرکزی اروپا (ECB) سیاست های اخیر خود را اعلام کرد جفت ارز EURUSD امروز و تا بدین لحظه در حال درجا زدن اطراف پایین ترین قیمت خود در سه ماه گذشته یعنی 1.0660 می باشد.

ضمنا یادتان باشد که بانک بوندس آلمان نیز قرار است کمی دیرتر گزارش ماهانه خود را اعلام کند.

جفت ارز GBPUSD هم به دنبال ریزش های دو روز قبل خود موفق شده به پایین ترین میزان خود از اوایل ماه ژوئن یعنی اطراف قیمت 1.2379 سقوط کند.

ضمنا فراموش نکنید که دفتر آمار ملی بریتانیا قرار است روز چهارشنبه و یک روز قبل از نشست بانک مرکزی انگلستان (BoE) گزارش تورم مصرف کننده یا همان شاخص CPI بریتانیا را منتشر کند.

جفت ارز AUDUSD نیز بین قیمت 0.6430 تا 0.6450 راکد مانده و در حال درجا زدن می باشد.

ضمنا بانک مرکزی استرالیا (RBA) قرار است روز سه شنبه و در ساعات اولیه سشن معاملاتی آسیا صورتجلسه شورای سیاستگذاری خود را منتشر کند. اقتصاددانان پیش بینی کرده اند که RBA نرخ های بهره را در همان رقم 4.1 درصد دست نخورده و بدون تغییر رها خواهد کرد.

جفت ارز NZDUSD هم در این لحظه بعد از مقاومت گاوهای مارکت پایین سطح مهم 0.59 اندکی بالای همین منطقه مهم راکد مانده و در حال درجا زدن می باشد.

در نظر داشته باشید که دورنمای تورم برای سال منتهی به مارس 2024 کمی بالاتر از عدد قبلی بازنگری شده است.

موسسه تحقیقات اقتصادی نیوزلند (NZIER) از پیش ‌بینی ‌های اقتصادی تجدیدنظر شده در اوایل روز رونمایی کرد و گفت که پیش ‌بینی می ‌شود تورم سالانه CPI در سال منتهی به مارس 2024 به 4.3 درصد و در سال 2025 به 2.4 درصد کاهش یابد.

جفت ارز USDJPY هم اوایل امروز کمی تحت فشار قرار گرفت و تا اطراف 147.50 ریزش کرد.

در انتها اونس جهانی طلا نیز به دنبال افزایش دو روز گذشته خود امروز هم صعودی بوده و موفق شده خودش را تا سطح مهم 1930 دلار بالا بکشد. البته طلای جهانی در حال حاضر با میانگین متحرک 50 روزه برخورد کرده و متوقف شده است.