کاردانو به سودآوردترین ارز دیجیتال جهان تبدیل شد
اخبار ارز دیجیتال

کاردانو به سودآوردترین ارز دیجیتال جهان تبدیل شد

پس از آنکه قیمت کاردانو (ADA) به بالاترین سطح در 12 هفته گذشته رسید، تبدیل به سومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار شد.

قیمت آدا، توکن اصلی پروژه بلاکچین معروف کاردانو، در 24 ساعت گذشته 13,2 درصد افزایش یافته است و امروز به بالاترین سطح 12 هفته‌ای خود یعنی 2,03 دلار رسیده است.

به گزارش سایت کوین گکو (CoinGecko)، ارزش بازار این توکن در هفته گذشته، 44,1 درصد افزایش یافته است که آن را به بزرگترین ارز دیجیتال سودآور تبدیل کرده است.

نمودار رشد قیمت توکن کاردانو

نمودار رشد قیمت آدا

آخرین حرکت صعودی، ارزش بازار توکن را به 64,74 میلیارد دلار افزایش داد تا 3,23 درصد از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را از آن خود کند. این امر باعث شد ADA بایننس کوین را پشت سر بگذارد و از Tether که در رده سوم قرار داشت، پیشی بگیرد.

نمودار 4 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازارنمودار 4 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار

در حال حاضر، ADA در قیمت 2.03 دلار معامله می‌شود و حجم معاملات 24 ساعته آن، بیش از 6 میلیارد دلار است. با اینحال، این میزان هنوز 20 درصد از بالاترین سطح معاملات این آلتکوین در قیمت 2,45 دلار که در 16 می ثبت شده است، فاصله دارد.

کاردانو به دست یکی از بنیانگذاران اصلی اتریوم، موسوم به چارلز هوسکینسون ایجاد شده و یک پلتفرم بلاک چین اثبات سهام (PoS) است. این بلاکچین به توسعه دهندگان اجازه می دهد پس از راه اندازی قرارداد هوشمند، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز بسازند. قراردادهای هوشمند قطعاتی از کد هستند که به طور خودکار دستورالعمل‌ها را اجرا می‌کنند.

هاردفورک آلونزو کاردانو در راه است

اکنون کاردانو خود را برای هارد فورک آلونزو Alonzo آماده می‌کند و قرار است عملکرد قرارداد هوشمند را در شبکه اصلی  (Mainnet) به کار گیرد.

شبکه‌ اصلی (Mainnet) در مقابل شبکه‌ آزمایشی (Testnet) قرار می‌گیرد و به حالتی گفته می‌شود که در آن، پروتکل بلاکچین کاملا توسعه داده و اجرا شده باشد و در آن تراکنش‌های ارز دیجیتال توزیع، تأیید و روی بلاکچین ثبت شوند.

در اوایل این هفته، هوسکینسون اعلام کرد که با اجرای هارد فورک آلونزو و ارتقاء کاردانو، این توکن وارد دنیای مالی غیر متمرکز (DeFi) می شود و به کاربران اجازه می‌دهد که از قدرت قراردادهای هوشمند برای وام دادن، وام گرفتن و تجارت بدون واسطه بهره ببرند.

 با استفاده از فناوری DeFi، خطوط کد بانک‌ها تغییر می‌کند، واسطه انسانی از میان برداشته می‌شود و به کاربران خدمات وام، استقراض و ترید، بدون نیاز به واسطه انسانی ارائه داده می‌شود.

کاردانو در هفته‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های مثبتی بود و با سرمایه‌ای معادل 4,26 درصد دارایی صندوق شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل موسوم به دیجیتال لارج کپ فاند (Digital Large Cap Fund)، در این صندوق سرمایه گذاری کرده است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام