گزارش تورم کانادا و صورتجلسه FOMC (اخبار فارکس سه شنبه 30 آبان)
اخبار فارکس

گزارش تورم کانادا و صورتجلسه FOMC (اخبار فارکس سه شنبه 30 آبان)

امروز سه شنبه 21 نوامبر 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد DXY در بازار فارکس معروف است باز کنید متوجه خواهید شد که دلار از هشت روز گذشته شش روز آن را قرمز و ریزشی بوده است.

دیروز شاخص دلار امریکا همزمان با باز شدن بازار سهام وال استریت تحت فشار شدید فروش از سمت خرس های مارکت قرار گرفت و شروع به ریزش تا پایین سطح مهم 103.50 کرد.

این فشارها امروز و تا بدین لحظه هم مشاهده می شود و باعث شده دلار امریکا تا نزدیک سطح مهم 103 ریزش کند.

در حقیقت دلار امریکا به پایین ترین میزان خود در سه ماه گذشته سقوط کرده است.

ضمنا بد نیست بدانید که بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده امریکا نیز تا پایین نرخ 4.4 درصد ریزش کرده و همین فاکتور مهم و اساسی در حال وارد کردن فشار مضاعف روی دلار امریکا است.

ساعاتی پیش مقامات بانک مرکزی استرالیا (RBA) در صورتجلسه ماه نوامبر خود زمانی که صحبت از افزایش نرخ های بهره برای آینده شد اعلام کردند: بین اینکه بخواهیم نرخ ها را باز هم افزایش دهیم و یا متوقف کنیم بیشتر گرایش ها به دلیل تورم موجود در استرالیا به سمت ادامه افزایش نرخ های بهره است.

البته مقامات RBA اجرای بیشتر سیاست های انقباضی را منوط به "داده های آتی و ارزیابی کارشناسان اقتصادی درباره ریسک" کردند.

رویدادها و خبرهای مهم امروز

مهمترین خبر اقتصادی امروز شاخص قیمت مصرف کننده یا همان گزارش تورم (CPI) کانادا است. ایالات متحده هم قرار است صورتجلسه نشست 31 اکتبر و 1 نوامبر خود را منتشر کند.

پیش ‌بینی شده تورم در کانادا که با تغییر در شاخص قیمت مصرف‌ کننده (CPI) اندازه ‌گیری می ‌شود از 3.8 درصد در ماه سپتامبر به 3.2 درصد در ماه اکتبر کاهش یابد.

ضمنا امریکا قرار است گزارش فروش خانه های موجود خود را نیز منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD پنج روزی است که به طور متوالی سبز و صعودی است و موفق شده تا بالای سطح مهم 1.0950 افزایش پیدا کند. اگر سری به چارت یورو به دلار بزنید مشاهده خواهید کرد که این جفت ارز یک سطح مقاومتی اطراف قیمت 1.0965 دارد.

جفت ارز GBPUSD هم چهار روزی است که به طور متوالی صعودی است و موفق شده به بالاترین میزان خود در دو ماه و نیم گذشته صعود پیدا کند. این جفت ارز تا بدین لحظه توانسته تا بالای سطح مهم 1.2450 افزایش پیدا کند.

جفت ارز USDJPY هم برای پنجمین روز متوالی قرمز و نزولی است و موفق شده به پایین ترین میزان خود در دو ماه و نیم گذشته یعنی اطراف سطح مهم 147 سقوط کند.

در انتها اونس جهانی طلا هم دو روز گذشته را صعودی بود و امروز و تا بدین لحظه توانسته تا اطراف 1994 دلار صعود کند. یادتان باشد که طلا درست در همین منطقه یک سطح مقاومتی قوی دارد که برای عبور از آن باید محرک قوی داشته باشد.