رکورد جدید سختی شبکه بیت کوین بعد از 90 روز
اخبار ارز دیجیتال

رکورد جدید سختی شبکه بیت کوین بعد از 90 روز

از نوامبر ۲۰۲۱ سختی استخراج بیت کوین شش دوره صعودی متوالی را پشت سر گذاشته بود و توانست سقف جدیدی را به ثبت برساند. اما سختی استخراج در روز پنجشنبه با افتی ۱.۴۹ درصدی، روی میزان ۲۷.۵۵ تریلیون تنظیم شد و سقف جدیدی را به ثبت رساند. هش‌ ریت شبکه بیت کوین نیز طی ۲ هفته گذشته به ۱۹۷.۱۹ اگزاهش بر ثانیه کاهش پیدا کرد. سختی استخراج هر ۲ هفته یکبار طوری تنظیم می‌ شود که هر بلاک این شبکه در ۱۰ دقیقه به طور کامل استخراج شود.

نمودار سختی استخراج شبکه بیت کوین

به عبارت دیگر، اگر میانگین زمان ساخت بلاک در ۲۰۱۶ بلاک قبلی در زمان تنظیم این پارامتر، کمتر از ۶۰۰ ثانیه باشد، سختی استخراج بیشتر می شود و در نتیجه ماینرها باید برای استخراج یک بلوک، بیشتر تلاش کنند و برعکس. حال این میزان در طی ۲ هفته گذشته برابر ۱۰ دقیقه و ۹ ثانیه بوده است که باعث شد سختی شبکه افت کند.
یکی از ماینرهای بیت کوین با نام کاربری Denver Bitcoin در توییتر خود نوشت که افت سختی شبکه احتمالا موقتی است و او انتظار دارد امسال هش‌ ریت این شبکه به بالای ۳۰۰ اگزاهش بر ثانیه برسد (که می تواند باعث رشد قیمت شود).

توییت ماینر مشهور بیت کوین

همچنین در زمان ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین (ماه‌ های می تا جولای)، هش‌ ریت بیت کوین شدیدا نزول کرد اما با مهاجرت ماینرها به کشورهایی نظیر قزاقستان و کانادا، طی مدت کمتر از ۲ ماه سختی شبکه ۳۱٪ بازیابی کرد که باعث رشد قیمت نیز شد. همچنین شرکت های تولید کننده ماینر برای ساخت دستگاه های قدرتمندتر، شدیدا با یکدیگر در رقابت هستند. این موضوع به تنهایی می‌ تواند در دراز مدت باعث رشد سختی شبکه بیت کوین شود که در نتیجه آن می‌ توان انتظار داشت که تقاضا برای بیت کوین بالا رود و منجر به صعود فزاینده قیمت در دراز مدت شود.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام