مقدار آدرس‌ های غیر صفر بیت کوین به 40 میلیون آدرس رسید
اخبار ارز دیجیتال

مقدار آدرس‌ های غیر صفر بیت کوین به 40 میلیون آدرس رسید

فعالیت شبکه بیت کوین همچنان به رشد خود ادامه می‌ دهد به طوری که تعداد آدرس‌ های دارای BTC به بالاترین میزان تاریخی خود رسیده است. علاوه بر این، داده‌ های درون زنجیره‌ای نشان می‌ دهد که طی 3 ماه گذشته سرعت انباشت آدرس ها نیز بیشتر شده است.
شاخص های درون زنجیره‌ای نشان می‌ دهد تعداد آدرس‌ های غیر صفر بیت کوین به سقف تاریخی جدیدی رسیده است که نشان دهنده استقبال گسترده سرمایه گذاران است.

آدرس های بیتکوین
در واقع رشد تعداد آدرس هایی که موجودی بیش از 0 بیت کوین دارند، از اواسط سال 2019 و 2020 شروع شد  و تا 2020 ادامه یافت در حالیکه تعداد این آدرس ها به بیش از 30 میلیون رسیده بود. سال 2021 رشد چشمیگیری برای آدرس ها نداشت چرا که قیمت درون رنج طولانی به سر برد اما در سال 2022، رشد آدرس ها دوباره شروع شد و به تازگی به اوج ۴۰،۲۷۶،۱۶۳ آدرس رسیده است.

چه افرادی پشت انباشت بیت کوین اند؟

طبق گزارش شرکت داده های درون زنجیره ای گلس نود (GlassNode)، اگر کیف پول‌ را بر اساس میزان دارایی از بزرگ به کوچک دسته بندی کنیم، بیشتر دسته‌ بندی‌ ها طی 3 ماه گذشته در حال انباشت بیت کوین بوده اند. به نمودار زیر توجه کنید.
در این نمودار، آدرس‌ ها بر اساس موجودی آنها در دسته‌ های کمتر از 1 واحد بیت کوین تا بیش از 10000 بیت کوین نمایش داده شده اند. در نمودار، محدوده طیف قرمز رنگ نشان‌ دهنده عدم انباشت بیت کوین است و هر چه به طیف آبی نزدیک تر می‌ شویم شدت انباشت نیز بیشتر می‌ شود. در 3 ماه قبل، همزمان با ریزش قیمت بیت کوین، انباشت این ارز دیجیتال بیشتر شده است و در این بین، کیف پول‌ های با موجودی کمتر، با شدت و سرعت بیشتری به انباشت بیت کوین مشغول بوده‌ اند. توجه داشته باشید که در این نمودار، آدرس ماینرها و صرافی‌ ها لحاظ نمی‌ شود.

انباشت بیت کوین توسط هولدرها

همزمان با وجود بیشتر شدن تعداد آدرس های غیر صفر بیت کوین، می توان به وضوح دید که این آدرس ها در حال انباشت هستند. همچنین طبق داده‌ های شرکت تحلیلی گلاس نود، تعداد بیت کوین‌ هایی که از انتقال آنها بین 3 تا 5 سال می‌ گذرد نیز به اوج 2.8 میلیون واحدی رسیده است. رشد ناگهانی تعداد بیت کوین‌ هایی که از آخرین انتقال آنها بین 3 تا 5 سال می‌ گذرد اوج آخرین بازار صعودی که از ابتدای سال 2018 آغاز شده همزمان شده است. نکته جالب اینجاست که از میان این 40 میلیون آدرس غیر صفر، تا 28 فوریه (امروز) 817445 آدرس حداقل یک واحد بیت کوین کامل در اختیار دارند که بالاترین میزان طی 10 ماه اخیر است.

برخی از شاخص های درون زنجیره ای که عرضه بازار را اندازه گیری می کنند نیز اطلاعات با ارزشی در اختیار تحلیلگران گذاشته اند. برای مثال شرکت درون زنجیره ای FSInsight در ۹ فوریه، طی گزارشی اذعان کرد که بیش از 75% از کل  عرضه در گردش بیت کوین غیرفعال می باشد و به مدت طولانی ثابت مانده است.
تنش‌های سیاسی اخیر در اوکراین و همچنین کانادا بار دیگر پتانسیل بیت کوین در ذخیره ارزش و عدم سانسور را نشان داده است. بسیاری از شهروندان از بیت کوین و ارز های دیجیتال به عنوان جایگزین پول فیات استفاده می کنند چرا که احتمال دارد دولت این کشور ها دارایی آن ها را مسدود سازد. علاوه بر این، با شدت گرفتن جنگ اخیر روسیه و اوکراین، دولت اوکراین کمک‌ های مالی را به صورت بیت کوین می‌ پذیرد.
قیمت بیت کوین در زمان نگارش این خبر در محدوده 38455 دلار قرار دارد و همچنان با سقف تاریخی 10 نوامبر، 45% فاصله دارد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام