علت ریزش اخیر بازار ارزهای دیجیتال چیست و چگونه از آن در امان باشیم؟
اخبار ارز دیجیتال

علت ریزش اخیر بازار ارزهای دیجیتال چیست و چگونه از آن در امان باشیم؟

عامل روند نزولی اخیر بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

پس از شروع خارق العاده ی سال 2021، حالا بازار ارزهای دیجیتال به نظر می رسد که وارد یک روند نزولی شده است. اگرچه بیت کوین علایمی دال بر بازگشت از این روند را نشان داده است، اما این رمز ارز کاهش سرسام آوری نسبت به رکورد تاریخی 64800 دلاری اش در 14 آوریل تجربه کرده است و در نوزدهم ماه می به 30000 دلار رسید.

تحلیل گران بیت کوین در حال حاضر منتظر شکسته شدن الگوی مثلث متقارن در این ارز دیجیتال هستند که برای ادامه ی روند صعودی اش باید یک کندل روزانه بالای 40000 دلار بسته شود. بیت کوین تاثیر بسیاری بر سایر ارزهای دیجیتال که آلتکوین گفته می شوند، دارد. در ضمن این رمز ارزها نوسان های شدیدتری نسبت به بیت کوین دارند.

بیت کوین و کل بازار ارزهای دیجیتال، بارها خاصیت نوسانی خود را در گذشته به نمایش گذاشته اند. اما علت رخ دادن این افزایش ها و کاهش های شدید چیست؟ اگرچه اخبار و اتفاقات منفی ممکن است موجب ریزش قیمت شوند، اما ریزش های قیمتی بدون دلیل نیز وجود دارند.

وقتی که ارزش یک دارایی مانند بیت کوین به افزایش خود ادامه می دهد، در انتها به نقطه ای می رسد که خریداران اندکی حاضر به خرید آن هستند. به عبارت دیگر، خریداران تحلیل می روند. از سوی دیگر، وقتی که قیمت بسیار پایین می آید، فروشندگان سرانجام تحلیل می روند.

این ریزش اخیر را میتوان به عللی از جمله توقف پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت توسط تسلا و فروش مقداری از دارایی بیت کوین این شرکت دانست. همچنین قطعی برق در چین که چند محل استخراج بیت کوین را تحت تاثیر قرار داد و هش ریت کلی آن را پایین آورد نیز میتواند از جمله دلایل این اتفاق باشد.

اما برخی معتقدند که این اصلاح از دید پرایس اکشن (یا واکنش قیمت) باید از مدتها قبل اتفاق می افتاد. مانند سایر بازار ها، در این بازار نیز کاهش های قیمتی کوچک یا آنها که در مدت کوتاهی اتفاق می افتند را اصلاح میگویند.

وقتی که این اصلاح قیمت ها اتفاق می افتند، سرمایه گزاران به منظور حفظ ارزش دارایی های دیجیتالشان شروع به فروش آنها در قبال ارزهای رایج یا استیبل کوین ها می کنند. در نتیجه، ارزش دارایی آنقدر کاهش می یابد تا خریداران مجددا علاقمند به خرید آن شوند. اصلاح ها معمولا در بازارهای صعودی اتفاق می افتند. در هنگام افزایش قیمت بیت کوین  یا همان بازار گاوی سال 2017، این ارز دیجیتال، پنج اصلاح بزرگ را تجربه کرد.

کوچکترین آن سه روز به طول انجامید و بزرگترین آن بیش از یک ماه. اصلاح های بزرگتر را بازار خرسی می گویند و ممکن است تا چندین سال به طول بیانجامند. همانطور که یک بازار گاوی شامل برانگیختگی های رو به بالا و به دنبال آن اصلاح (رو به پایین) است، بازار خرسی شامل موج های ریزشی و اصلاح های رو به بالاست.

چگونه یک اصلاح را پیش بینی و دارایی خود را حفظ کنیم؟

پیش بینی اصلاح ها حتی برای تریدرهای حرفه ای بسیار دشوار است. ابزار های مختلفی هستند که می توانند کمک کننده باشند اما هیچ ابزار جادویی که بتواند با اطمینان صد درصدی آن کار را انجام دهد وجود ندارد. در یک بازار خرسی سخت است که بگوییم یک اصلاح چه زمانی شروع می شود، پایان می یابد یا به پیش می رود.

اما شما می توانید با استفاده از ابزارهایی، خود را از بدترین سناریو های ممکن حفظ کنید. اولین مورد قرار دادن حد ضرر است که به معنی آن است که اگر قیمت تا سطح خاصی پایین بیاید، یک سفارش فروش فعال می شود و از ضرر های بیشتر جلوگیری می کند. دوم اینکه شما می‌توانید در هنگام وجود عدم اطمینان در بازار، دارایی خود را به یک استیبل کوین، که همواره ارزش ثابتی دارد و تغییر نمیکند، تبدیل کنید و تا قرار گرفتن بازار در وضعیت مناسب صبر کنید.

البته ممکن است بدون زحمت، در آمد و سودی از بالارفتن احتمالی ارزش دارایی های فعلیتان نصیبتان شود. توصیه می شود که همواره مقداری نقدینگی برای زمانی که اصلاح ها رخ می دهند آماده داشته باشید. اگر چه ممکن است اصلاح ها برای کسی که در آن دارایی یا بازار سرمایه گزاری کرده است ناخوشایند باشند، اما همین موقعیت برای ورود به بازار در قیمت پایین شانس خوبی است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام