بازگشت سرمایه خرده فروشی قیمت بیت کوین را بالاتر از شاخص کلیدی برد
اخبار ارز دیجیتال

بازگشت سرمایه خرده فروشی قیمت بیت کوین را بالاتر از شاخص کلیدی برد

بزرگترین ارز دیجیتال جهان، علیرغم عقب نشینی از آخرین سقف قیمت، از نظر ارزش بازار همچنان بالاتر از یک شاخص کلیدی بلندمدت است. این امر نشان دهنده شرایط صعودی بازار است.

بنا به اطلاعات ارائه شده در سایت کوین دسک (CoinDesk) پس از اینکه در 24 ساعت گذشته، بیت کوین از قیمت 46،453 دلار عبور کرد، در محدوده 46،350 دلار در نوسان است. از ابتدای سال تا به امروز، ارز دیجیتال 57٪ رشد داشته است و در حال رسیدن به سقف جدید یعنی 64،829 دلار است که در 14 آوریل شاهد آن بودیم.

کارولین بولر (Caroline Bowler)، مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال استرالیایی BTC Markets، در این خصوص اظهار داشت:

«پس از عبور از یک ماه جولای آرام، شاهد بازگشت سرمایه‌گذاران خرده فروشی هستیم.»

«خرد جمعی بازار قابلیت تفکیک قائل شدن میان عقب نشینی ماینران بیت کوین چینی و از سرگیری فعالیت‌های تجاری متمرکز در ایالات متحده و اروپا را دارد.»

بر طبق گزارش CoinDesk، تحلیل بلاکچینی روز سه شنبه شرکت داده‌های بلاک چین Kaiko، نشان می‌دهد که به علت سرکوب صنعت ماینری در چین، فعالیت‌های تجاری همچنان در حال تغییر مسیر و شیفت شدن از چین به ایالات متحده و اروپاست.

نمودار جفت ارز بیت کوین-دلار -20 مرداد 1400نمودار جفت ارز بیت کوین-دلار -20 مرداد 1400

داده‌های صرافی Bitstamp حاکی از آن است که اکنون قیمت‌ها در میانگین متحرک 200 روزه، بالای 45,117 دلار قرار دارد. بر اساس قانون بازار، اگر پرایش اکشن بالای خط قرمز باشد، روند گاوی (صعودی) و در صورتیکه پایین خط قرمز باشد، روند خرسی (نزولی) است.

بولر در مورد معاملات ماه جولای اظهار داشت:

« تعداد قابل توجهی از حساب ها را تحلیل کردیم، با وجود اینکه ماه جولای ماه آرام تری بود، بیش از 1 میلیون دلار در ماه معامله صورت گرفته است.»

داده های Glassnode نشان می‌دهد که به موازات افزایش قیمت بیت کوین، تعداد کل عرضه بیت کوین تریدران با بالانس حساب (مجموع واریز و برداشت) 0.1 الی 1 BTC در حال افزایش است. این امر نشان می‌دهد در کنار سرمایه‌گذاران حقوقی و سازمانی، سقف خرید خرده فروشی نیز افزایش یافته است.

تعداد کل عرضه بیت کوین تریدران با بالانس حساب 0.1 الی 1 بیت کوین

تعداد کل عرضه بیت کوین تریدران با بالانس حساب 0.1 الی 1 بیت کوین

بیت کوین تنها ارز دیجیتالی نیست که در ماه آگوست فعالیت تجاری خود را افزایش داده است.

به اعتقاد دانیل کیم (Daniel Kim)، سرپرست بازار سرمایه در مؤسسه سرمایه‌گذاری Maple Finance :

«بیشترین حجم معاملات متعلق به اتر و سایر دارایی‌ها بود و نه بیت کوین.» این امر نشان می‌دهد که اکنون افراد و مؤسسات بسیار راحت‌تر می‌توانند سایر رمزارزها را در دست بگیرند و دیگر تنها با خرید بیت کوین، سبد سهام خود را پر نمی‌کنند.»

کدام آلتکوین ها در 24 ساعت گذشته پیشتاز هستند؟

سایر آلت کوین های برتر در لیست «20 آلتکوین برتر از نظر ارزش بازار» نیز در مدت 24 ساعت با کاردانو ، ریپل (XRP)، بایننس کوین ، پولی گون و استلار در بالاترین رده از نظر بازدهی قرار دارند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: مارکت کپ چیست

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام