شوک به جامعه کریپتو: لابی ایلان ماسک باخت، سنا اصلاحیه را رد خواهد کرد
اخبار ارز دیجیتال

شوک به جامعه کریپتو: لابی ایلان ماسک باخت، سنا اصلاحیه را رد خواهد کرد

امروز سه شنبه 9 آگوست، در آخرین تلاش برای معافیت برخی از کاربران ارز دیجیتال، سناتورها برای رای گیری مجدد به منظور تعیین تکلیف متمم مالیات بر دارایی ارز دیجیتال بر لایحه زیرساختی هزار میلیارد دلاری، به کاخ سفید می‌روند.

پیش از این دنیای ترید خبر موافقت سنای امریکا با متممی که صنعت کریپتو را تهدید می کند، را بازتاب داد.

پس از اتفاق عصر یکشنبه، روز گذشته، مجلس سنای آمریکا متمم‌ای را که توسط صنعت ارزهای دیجیتال حمایت می شد، رد کرد.

بر اساس این متمم، بازیگران غیر کاستدیال (که حساب‌های امانی نزد کارگزاری ندارند و خود عهده دار مدیریت دارایی دیجیتال خود هستند) از ارائه گزارش مالیات بر دارایی دیجیتال که جزو لایحه زیرساخت هزار میلیارد دلاری تعریف شده است، معاف می‌شوند.

تقویت زیرساخت‌های نظامی با استفاده از مالیات بر دارایی دیجیتال

ریچارد شلبی (Richard Shelby) یکی از سناتورهای بانفوذ جمهوری خواه و عضو رتبه‌بندی اعتباری مجلس سنا، دیروز متممی را، در یک بسته زیربنایی برای افزایش بودجه دفاعی ارائه داد.

سناتور شلبی با ارائه این متمم به دنبال تأمین بیش از 50 میلیارد دلار بودجه دفاعی برای تحقق تعمیرات و ارتقاء تولید در کارخانه‌های کشتی سازی، انبارها و آزمایشگاه‌های دفاعی است.

گفتنی است پس از اینکه سناتور شلبی این متمم را تقدیم مجلس کرد، یک احساس نیاز 50 میلیارد دلاری برای تأمین بودجه نظامی در مجلس ایجاد شد و در نتیجه احتمال اینکه امروز این متمم مالیات ارز دیجیتال رأی یکپارچه مجلس را از آن خود کند، بسیار ضعیف است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: مارکت کپ چیست؟

متممی که توسط صنعت ارزهای دیجیتال حمایت می شد، چه بود؟

بر طبق این لایحه تمامی بازیگران دانه درشت دنیای ارز دیجیتال که تحت عنوان «کارگزار» دسته بندی می‌شوند، باید به دولت مالیات پرداخت کنند. این لایحه بروکرها را ملزم می‌کند که 1099 فرم مالیاتی را به نمایندگی از مشتریان خود، به سازمان خدمات درآمدهای داخلی آمریکا (IRS) ارائه دهند. بنابراین حتی اگر بروکرها خود به چنین اطلاعاتی دسترسی نداشته باشند.، باید این اطلاعات را در اختیار این سازمان قرار دهند.

لابی ایلان ماسک شکست خورد. اما متمم چه بود؟

پیش از این، دنیای ترید در خبر ایلان ماسک به صف مخالفان مالیات بر دارایی دیجیتال پیوست تلاش‌های لابی صنعت ارز دیجیتال را برای رد این لایحه در مجلس سنای آمریکا را انعکاس داد.

حامیان صنعت ارزهای دیجیتال استدلال کرده بودند که دامنه این لایحه بسیار گسترده است و هدف ان چیزی نیست جز خشکاندن ریشه نوآوری در صنعت رمز ارز.

پس از ارائه این اصلاحات در هفته گذشته، صبح دوشنبه، سناتورهای مدافع این اصلاحات بر روی یک سازش توافق کردند. این متمم توسط  اتحادی متشکل از 5 سناتور جمهوری‌خواه پورتمن، سینما، اومیس، وارنر و تومی تقدیم مجلس شد.

بر طبق مفاد این متمم، بازیگران غیر کاستدیال که خود مدیریت دارایی‌هایشان را برعهده دارند، مانند ماینرهای بیت کوین، اعتبارسنجان در شبکه های اثبات سهام (proof-of-stake)، عرضه‌کنندگان کیف پول ارز دیجیتال و توسعه دهندگان پروتکل مشمول این لایحه نخواهند بود.

با اینحال، از آنجایی که عصر یکشنبه بحث در مورد لایحه زیرساخت به پایان رسید، این متمم تنها با جلب آرای عمومی می‌توانست در مجلس تصویب شود و احتمالاً تنها یک رای مخالف کافی است تا این متمم را نقش بر آب کند. امروز قرار است این متمم در مجلس به رأی گذاشته شود.

سناتور پت تومی، سینتیا لومیس و راب پورتمن از این متمم حمایت کردند. همچنین سناتور تد کروز نیز که پیش بینی می‌کرد صداهای مخالف بر خلاف این لایحه بلند خواهد شد، عصر دیروز به حمایت از این متمم در مجلس سنا سخنرانی کرد.

جهت آشنایی با صرافی مناسب ایرانیان مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را مطالعه کنید.

سناتور شلبی: 50 میلیارد دلار بودجه برای زیرساخت‌های دفاعی می‌خواهیم

البته کسی در مجلس برخلاف این متمم سخن نگفت. در عوض، سناتور ریچارد شلبی سعی کرد با مطرح کردن متمم خود که درخواست تخصیص 50 میلیارد دلار هزینه نظامی از مجلس می‌کرد، جو مجلس را علیه این متمم تغییر دهد.

رویکرد سناتور تومی که از مجلس درخواست رأی یکپارچه کرد،مثبت است، اما سناتور برنی سندرز احتمالاً مخالفت کند. سناتور شلبی نیز به عنوان تیر خلاص متمم مالیات بر ارز دیجیتال، متمم خود را مطرح کرد. و همه می‌دانیم که سنا حاضر است هر لایحه و متمم ای را در مسلخ تقویت قوای امنیتی آمریکا قربانی کند.

پس از یک بحث میان سناتورها و درخواست رضایت یکپارچه، سناتور شلبی در یک بازی گرو کشی، متمم 50 میلیاردی خود را مطرح کرد و رأی مثبت را منوط به تصویب این متمم دانست. وقتی سناتور کروز با این متمم مخالفت کرد، رأی سناتور شلبی نیز 99.9 درصد منفی خواهد بود.

امروز سه شنبه 9 آگوست قرار است مجلس سنا در مورد این لایحه رای بدهد. اگر این لایحه به تصویب مجلس سنا برسد، سپس راهی مجلس نمایندگان خواهد شد.

در 24 ساعت گذشته، تحت تأثیر تصویب این لایحه، جامعه کریپتو نگران و دل شکسته، ارزهای دیجیتال اصلی منفی معامله شدند زیرا سرمایه گذاران پس از صعود آخر هفته قفل شدند. در واقع ، به جز توکن‌های دلاری، همه ارزهای دیجیتال دیگر در ده مورد اول به رنگ قرمز معامله می‌شدند.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام