امواج الیوت و احتمال ریزش بیت کوین تا 25 هزار دلار
اخبار ارز دیجیتال

امواج الیوت و احتمال ریزش بیت کوین تا 25 هزار دلار

پیش‌بینی‌ها بر اساس نظریه امواج الیوت (Elliot Waves Theory) خبر از سقوط قیمت بیت کوین به زیر 35 هزار دلار دارد. بر اساس  این نظریه تصحیح قیمت بیت کوین همچنان ادامه خواهد داشت.  بر اساس چهارچوب‌های موج الیوت، به‌نظر می‌رسد روند نزولی قیمت بیت کوین ادامه‌دار خواهد بود.

به‌طور کلی در این نظریه یک چرخه‌ی قیمتی به دو دوره تقسیم می شود. یکی شامل پنج موج انگیزشی یا جنبشی (Impulsive Wave) با روند صعودی و دیگری با سه موج اصلاحی که متعاقب امواج انگیزشی ایجاد می‌شوند. بر همین اساس با در نظر گرفتن روند فعلی بیت کوین احتمال کاهش قیمت آن به 22,500 دلار در سال 2022 وجود دارد.

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، این چشم انداز نزولی بر اساس سوابق و چرخه‌های صعودی و نزولی بیت کوین در طول ادوار تاریخی شکل گرفته است.

در این نمودار سه موج انگیزشی  (1، 3 و 5 با رنگ قرمز) و دو موج اصلاحی (2 و 4 در قرمز) نشان داده شده است و موج پنجم نیز در حال شکل‌گیری بوده و به پتانسیل بیت کوین برای رسیدن به ارزشی بالای 100,000 دلار اشاره دارد.

در مجموع، روند این موج‌های ساختاری، رو به بالا بوده و به‌نظر می‌رسد سرانجام شاهد تخلیه این روند در موج 5 باشیم و در ادامه حرکت نیز سه موج اصلاحی A ،B و C را داشته باشیم.

بین سال‌های 2012 و 2018، قیمت بیت‌کوین بارها و بارها بین موج 1 تا موج 5 و اصلاح از موج a به موج c افزایش پیدا کرده است.

پس از سال ۲۰۱۸، بیت کوین وارد چرخه‌ی جدیدی از موج الیوت شده است. تا پیش از این بیت کوین پنج موج را پشت‌سر گذاشته و از حوالی 3,200 دلار در دسامبر سال 2018 به محدوده‌ی 69,000 دلار در نوامبر 2021 رسیده است. اکنون این موج جدید در میانه اصلاح خود قرار گرفته و در انتظار شکل‌گیری موج نهایی c است.

از آنجا که موج بعدی c در حوالی میانگین متحرک 200 روزه  (200-Day EMA) پدیدار می‌شود؛ بنابراین می‌تواند آن را به این معنی تعبیر کرد که بیت کوین به سطوحی در حوالی 25,500 دلار خواهد رسید.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام