بایننس بازار خرید و فروش توکن های NFT ایجاد می کند
اخبار ارز دیجیتال

بایننس بازار خرید و فروش توکن های NFT ایجاد می کند

بایننس، صرافی ارزهای دیجیتال، در روز سه شنبه اعلام کرد که تصمیم دارد بازار خودش برای ایجاد و خرید و فروش NFT ها را ایجاد کند.

توکن های غیر قابل تبدیل یا NFT ها نوعی دارایی دیجیتال هستند که برای نشان دادن مالکیت فرد بر دارایی ها و اقلام مجازی بوجود آمده اند و استفاده می شوند. این اقلام می توانند هر چیزی از آثار هنری گرفته تا پست های شبکه های مجازی باشند. به عنوان مثال، چند روز قبل، جک دورسی بنیان گذار توییتر اولین توییت این شبکه را به مبلغ دو نیم میلیون دلار فروخت و آن توییت الان  تحت مالکیت خریدار آن است.

به گزارش سایت Nonfungible.com که داده ها و اطلاعات NFT ها را رصد می کند، مجموع میزان خرید و فروش این توکن ها در سه ماهه ی اول سال جاری به بیش از دو میلیارد دلار رسید در حالی که این آمار شامل رکورد فروش 69 میلیون دلاری اثر مایک وینکل من، که یک متخصص دیجیتالی است نشده است.

بایننس به عنوان بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر میزان حجم معاملات، این بازار را به دو صورت ایجاد خواهد کرد. بخش ممتاز که مختص مزایده های برتر خواهد بود و بخش استاندارد که همه میتوانند توکن های جدید ایجاد کنند.

طبق اعلام بایننس، 10 درصد از عایدات معاملات بزرگ سهم این صرافی خواهد بود و مابقی آن به ایجاد کننده آن توکن اختصاص می یابد. علاوه بر این، یک درصد از ترید روزانه نیز به عنوان نرخ پردازش از افراد کسر خواهد شد اما سازندگان توکن ها  یک درصد پاداش بابت وفاداری شان دریافت خواهند کرد.

این سرویس بایننس احتمالا برای اولین بار در ماه ٰژوئن رو نمایی خواهد شد و وبسایتی در حال حاضر برای متخصصان و ایجاد کنندگان این توکن ها راه اندازی شده تا بتوانند برای شروع همکاری احتمالی با بایننس در ارتباط باشند.

به گفته ی هلن های، مدیر پروژه ی NFT بایننس، هدف آنها ایجاد بزرگترین پلتفرم خرید و فروش NFT ها در دنیا برای ایجاد، خرید و مبادله این توکن ها است. این شبکه با کمک امکانات بلاکچینی بایننس در جهت کاهش هزینه تریدر ها خواهد بود.

این تصمیم بایننس چالش بزرگی را برای جمنای (Gemini) که بازار خرید و فروش NFT خودش را دارد ایجاد خواهد کرد. شبکه ی جمنای برای مبادلات NFT با نام Nifty Gateway تا به حال بستر مزایده ها و مبادلاتی برای اسامی بزرگی مثل Eminem and Grimes بوده است. از سویی این تصمیم منبع سودآوری جدیدی برای بایننس، که از افزایش علاقه مردم به بیت کوین عایدات فراوانی داشته، خواهد بود.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام