چرا اولنچ 350 درصد در یک ماه رشد کرد؟ پیشبینی قیمت اولنچ
اخبار ارز دیجیتال

چرا اولنچ 350 درصد در یک ماه رشد کرد؟ پیشبینی قیمت اولنچ

  • این ماه اولنچ (AVAX) بالای 350 درصد در یک ماه صعود داشت.
  • قیمت آواکس در روند صعودی خود به بالای 50 دلار رسید.
  • قیمت اول ماه آگوست عدد رند 12.444 دلار بود. چه اتفاقی افتاد که قیمت اولنچ (آواکس) تنها در بیست روز به 50 دلار رسید و 4 برابر شد؟

پس از چندین ماه تثبیت قیمت و صعود قدم به قدم، رالی Avalanche (آواکس) از ابتدای آگوست شروع شده و همچنان ادامه دارد. موج صعودی قوی است و به نظر می‌رسد همچنان این صعود ادامه یابد. البته بدون توجه به شرایط بازار جهانی مشخص نیست که در کجای موج صعودی قرار داریم و در آینده چه پیش خواهد آمد. بنابراین در این مطلب از دنیای ترید سعی کردیم دلایل صعود این ارز دیجیتال را بررسی کرده و احتمال تداوم صعود را مورد سنجش قرار دهیم.

تا کنون از ابتدای ماه اگوست، این ارز دیجیتال 350 درصد صعود را به ثبت رسانده است. به نظر شما قیمت AVAX تا کجا پیش خواهد رفت؟

ارز دیجیتال AVAX چیست؟

پروژه Avalanche به معنی بهمن، یک پروژه مبتنی بر دیفای بوده و در سال ۲۰۱۸ وارد بازار ارز دیجیتال شد. این شبکه پیش تر با نام AVA شناخته می‌شد. فروش AVA، توکن پلتفرم اولنچ در اواسط ماه جولای سال ۲۰۲۰ آغاز شد و در کمتر از چند ساعت، به رقم ۴۵ میلیون دلار رسید. نرخ عرضه اولیه این ارز دیجیتال ۰٫۵ دلار بود.

این توکن سپس به AVAX تغییر نام داد. در سال ۲۰۲۰ مانند سایر ارزهای دیجیتال دچار رکود شد، در ماه های انتهایی سال ۲۰۲۰ همزمان با قرار گرفتن آواکس در لیست صرافی بایننس، روند نسبتاً صعودی و قدرتمندی را آغاز کرد. اولنچ اولین بار با قیمت ۰٫۸۵ دلار در صرافی بایننس معامله شد و در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰ به قیمت ۶ دلار دست یافت. در ابتدای سال ۲۰۲۱ ترند شد و از مرز ۱۵ دلار عبور کرد؛ یعنی به رقمی برابر با ۱۰۰۰ درصد قیمت عرضه اولیه خود دست یافت.

روند صعودی آواکس، نام آن را به عنوان یکی از آلت کوین‌هایی که علائم صعودی از خود نشان می‌داد، بر سر زبان‌ها انداخت.

در ماه ژانویه امسال، با افزایش قیمت بیت کوین و بهبود نسبی شرایط بازار، قیمت AVAX نیز تا حدودی افزایش یافت، سپس تا ماه می اندکی استراحت کرد و هم‌اکنون دوباره بازار صعودی آغاز شده است.

قیمت جفت ارز آواکس به دلار امریکا- 30 مرداد 1400- 21 اوت 2021- منبع تریدینگ ویوو

قیمت جفت ارز آواکس به دلار امریکا- 30 مرداد 1400- 21 اوت 2021- منبع تریدینگ ویوو

علی رغم نوسانات بازار وحشی دنیای ارز دیجیتال، در روزهای گذشته، AVAX عملکرد فوق العاده درخشانی از خود به نمایش گذاشته است. نمودار این ارز دیجیتال افزایش قیمتی برابر با بیش از 350 درصد را، آن هم فقط در بازه زمانی یکماهه نشان می‌دهد. طبق گزارش کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، در زمان نگارش این خبر، AVAX در 24 ساعت گذشته با قیمت 48.10 دلار و با نرخ +34٪ افزایش داشته و در مقابل تتر بسیار قوی ظاهر شده است.

نمودار روزانه قیمت جفت ارز آواکس به تتر- 30 مرداد 1400- 21 اوت 2021- منبع تریدینگ ویوونمودار روزانه قیمت جفت ارز آواکس به تتر- 30 مرداد 1400- 21 اوت 2021- منبع تریدینگ ویوو

در حال حاضر، AVAX در وضعیت صعودی قرار دارد و به سمت بالاترین قیمت تاریخی خود، یعنی 59.94 دلار در حرکت است. به احتمال زیاد، در روزهای آتی به این قیمت هم دست خواهد یافت.

علاوه بر این، قیمت AVAX بالای میانگین متحرک نمایی 50 روزه (کوتاه مدت) و 200 روزه (بلند مدت) قرار دارد، بنابراین با یک موج صعودی قدرتمند روبرو هستیم که کاملاً در وضعیت صعودی قرار دارد. البته رفتار بازار غیر قابل پیش بینی است و در هر زمان امکان تغییر روند وجود دارد. هیچ گاه به قطعیت نمی‌توان آینده را فقط از روی نمودار پیش بینی کرد و حتماً باید به علائم بنیادین و اخبار جهانی نیز توجه کرد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: آموزش صفر تا صد ارز دیجیتال

در ادامه سه دلیل رشد چشمگیر قیمت اولنچ (آواکس) را بخوانید و از خود سوال کنید که این شرایط تا چه زمانی اعتبار خواهد داشت و چقدر احتمال دارد این صعود همچنان تداوم داشته باشد.

سه دلیل رشد چشمگیر قیمت AVAX

  • توسعه سریع اکوسیستم DeFi آن،
  • ایجاد پل ارتباطی میان شبکه‌های اولنچ و اتریوم و امکان انتقال دارایی از اتریوم به اولنچ و بالعکس.
  • طراحی منحصر به فرد و سازگار با توکن پروتکل اولنچ با ارائه هزینه‌های پویا و مکانیسم منظم توکن سوزی.

 

ساختار توکنومیک یا سازگار با توکن، ساختاری است که به موجب آن یک پروژه قادر خواهد بود منابع مالی مورد نیاز خود را به صورت درون‌شبکه‌ای تأمین کند. توکن سوزی نیز روشی است که در آن پروتکل با سوزاندن مرتب توکن‌ها موجب کم یاب شدن و بالا رفتن ارزش آن می‌شود.

 

توسعه سریع اکوسیستم DeFi

یکی از علت‌های این روند قدرتمند صعودی آواکس در ماه اوت، توسعه سریع اکوسیستم دیفای و اتصال جدید آن به شبکه اتریوم است.

شبکه‌های بلاکچین لایه‌ یکی مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) پایه و اساس اکوسیستم ارز دیجیتال را تشکیل می‌دهند و امکان ایجاد قرارداد هوشمند را فراهم می‌کنند. این امر زمینه را برای ایجاد صنایع جدید مانند امور مالی غیر متمرکز، دیفای (DeFi) و توکن غیرقابل تعویض (NFT) آماده کرده است.

Avalanche یک پروژه نسبتاً جدید لایه‌ یکی است که اخیراً با افزایش قابل توجه قیمت و اقبال خریداران روبرو شده است؛ زیرا پلتفرم برتر قرارداد هوشمند، یعنی اتریوم با عقب ماندن از رقبای خود، همچنان با هزینه های تراکنش سر سام آور و زمان پردازش کند خود دست و پنجه نرم می‌کند.

Avalanche Rush اکوسیستم DeFi را گسترش می دهد

یکی از بزرگترین تحولاتی که برای پروتکل آواکس رخ داد ، راه اندازی اولنچ راش در 18 آگوست بود، اولنچ راش یک برنامه مشوق نقدینگی 180 میلیون دلاری است که در تعامل با دو پروتکل آوه (Aave) و کرو (Curve) راه اندازی شده و هدف از پایه ریزی آن، عرضه اپلیکیشن و دارایی‌های بیشتر به اکوسیستم DeFi و کمک به رشد آن است.

قرار است فاز اول این برنامه، در آینده‌ای نزدیک اجرایی شود. در این فاز اولنچ در یک دوره ۳ ماهه، به عنوان پاداش استخراج، برای آن دسته از کاربران آوی و کرو که در فرایند استخراج نقدینگی مشارکت می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنیاد اولنچ در مجموع 27 میلیون دلار از توکن‌های خود را به تأمین مالی فاز اول این برنامه تشویقی اختصاص داده و قرار است در فاز دوم نیز مبلغ بیشتری به آن تزریق کند.

 

بنیاد اولنچ هدف اصلی از پیاده سازی این برنامه را گسترش امور مالی غیرمتمرکز در شبکه خود عنوان کرد و افزود قصد دارد پروتکلی ایجاد کند که نسبت به پروتکل‌های دیگر در دسترس‌تر، غیرمتمرکزتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.

 

افزایش حجم سرمایه کل قفل‌شده (TVL) در پروتکل‌های مبتنی بر اولنچ، نشان می‌دهد که اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز این شبکه در حال رشد است. برای دست‌یابی به موفقیت، اولنچ در حال مدل سازی پروتکل‌های پنگولین (Pangolin) و بنکی فایننس (Benqi Finance) است که اخیراً حجم سرمایه قفل‌شده در آنها از مرز ۳۰۰ میلیون دلار نیز عبور کرده است.

راه اندازی پل ارتباطی اولنچ و سهولت انتقال دارایی‌

دومین عامل مؤثر بر رشد قیمت و توسعه اکوسیستم اولنچ در هفته‌های گذشته، اندکی جلوتر، در ماه جولای اتفاق افتاده است. روز سه شنبه 8 تیر ( ۲۹ جولای)، پل ارتباطی اولنچ بریج (Avalance Bridge) راه‌اندازی شد. این فناوری که نسل جدیدی از ارتباط میان‌زنجیره‌ای است، امکان انتقال دارایی بین اولنچ و شبکه‌های مبتنی بر اتریوم را فراهم می‌کند.

حجم مبادلات در اولنچ بریج در طول سه هفتهحجم مبادلات میان اولنچ و اتریوم

تنها ظرف ۳ هفته پس از راه‌اندازی پل ارتباطی اولنچ، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار توکن، میان شبکه اولنچ و اتریوم جا به جا شده است. علت این استقبال کم نظیر این است که سرمایه‌گذاران تمایل دارند با استفاده از روش‌های کارآمدتر که اپلیکیشن‌های دیفای با کارمزد کمتر ارائه می‌دهند، معاملات خود را انجام دهند.

هزینه پردازش تراکنش‌ها در اولنچ بریج ۵ برابر ارزان‌تر از پل ارتباطی قبلی این شبکه، موسوم به اولنچ اتریوم بریج (AEB) است. هدف از راه‌اندازی این پل ارتباطی جدید، بهبود تجربه کاربری است و این کار با ارائه بهترین پل ارتباطی بین بلاکچینی که تاکنون ساخته شده است، میسر شده.

اکنون کاربران در حال جابجایی از اتریوم به اولنچ هستند و اگر اتریوم موفق نشود مشکل نجومی بودن کارمزد تراکنش‌های شبکه خود را در آینده‌ای نزدیک برطرف کند، این احتمال وجود دارد که دارایی و حجم نقدینگی بیشتری به پروتکل‌هایی مانند اولنچ سرازیر شود و این یک فرار سرمایه عظیم خواهد بود. چرا که ارزش و اندازه اکوسیستم دیفای این شبکه‌ها در حال رشد روز افزون است.

سوزاندن کامل کارمزد تراکنش‌ها برای گران کردن توکن آواکس

سومین موضوعی که موجب ایجاد تمایل روز افزون سرمایه‌گذاران به شبکه اولنچ شده، ساختار منحصر به‌ فرد و توکنومیک این پروتکل است. اولنچ از مکانیزم سوزاندن کارمزد تراکنش‌ها استفاده می‌کند و این یعنی در بلندمدت عرضه کل توکن‌های این شبکه کاهش و در نتیجه ارزش این توکن افزایش خواهد یافت.

بنا به اعلام بنیاد اولنچ، سوزاندن کامل کارمزدها به نفع تمام اعضای جامعه این ارز دیجیتال تمام خواهد شد؛ زیرا این امر موجب می‌شود که در بلندمدت عرضه کل ۷۲۰ میلیون واحدی این ارز دیجیتال کاهش یافته و قیمت توکن‌های باقی‌مانده به طور چشمگیری افزایش یابد.

تا لحظه نگارش این گزارش، بیش از 163,000 توکن آواکس سوزانده شده است و سوزاندن این توکن‌ها به افزایش تعداد تراکنش‌های کاربران اولنچ کمک شایانی می کند.

قرار است این سه شنبه، ۲ شهریور (24 آگوست) مکانیزم کارمزد شبکه اولنچ وارد فاز سوم شود. با اجرایی شدن این به‌روز‌رسانی، کارمزدهای میان‌زنجیره‌ای اولنچ متناسب با عرضه و تقاضا شبکه تعیین خواهد شد.

راه‌اندازی فاز سوم، یک ادغام جدید خواهد بود که امکان پرداخت کارمزد اضافه را بر اساس زمان پردازش، فراهم می‌کند. گفتنی است که این افزایش باید در محدوده 75 الی 225 (nAVAX) و حداکثر 8 میلیون بلاک گس (Block Gas) باشد.

صعود اولنچ (آواکس) تا کجا ادامه خواهد یافت؟

حال با این اطلاعات، اکنون بار دیگر از خود بپرسیم، این صعود تا کی و کجا ادامه خواهد داشت؟ تمام داده‌ها یک صدا فریاد می‌زنند که این یک موج پر قدرت صعودی است که به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت. اما فراموش نکنیم که تعیین کننده اصلی موج ها و روندها خریداران و فروشندگان هستند. بنابراین هرگز به قطعیت نمی‌توان راجع به بازار اظهار نظر کرد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام