صعود دلار استرالیا (اخبار فارکس سه شنبه 12 اردیبهشت)
اخبار فارکس

صعود دلار استرالیا (اخبار فارکس سه شنبه 12 اردیبهشت)

امروز سه شنبه 2 می 2023 و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای امروز در بازار مطلع کنند.

دلار استرالیا نسبت به رقبای بین المللی خود شروع به قوی تر شدن کرده است. دلیل اصلی این اتفاق افزایش غیرمنتظره نرخ های بهره از سمت مقامات بانک مرکزی استرالیا (RBA) است.

در واقع از آنجا که RBA نرخ های بهره اش را در نشست ماه مارس دست نخورده باقی گذاشت حرکت امروز برای مارکت بسیار متعجب کننده بود.

حال نرخ بهره استرالیا با احتساب 25 واحد افزایش امروز به 3.85% افزایش یافت.

بد نیست بدانید مقامات بانک مرکزی استرالیا در بخش اظهارنظر درباره سیاست های این بانک اعلام کرد: در صورت نیاز باز هم از ابزار سیاست های انقباضی خود یعنی افزایش نرخ های بهره استفاده خواهیم کرد.

البته این مساله به تورم و فاکتورهای دیگر بستگی دارد.

RBA در ادامه این بیانیه توضیح داد که منبع مهم عدم اطمینان ما همچنان چشم انداز مصرف خانوارها است.

در همین حین دلار امریکا هم که در حقیقت چهارمین روز متوالی است که در حال افزایش می باشد در این لحظه کمی بالاتر از سطح مهم روانی 102 در حال معامله شدن است.

رویدادهای مهم فارکس امروز

امروز قرار است تورم منطقه یورو، گزارش افتتاح مشاغل جولتز و سفارش کارخانجات برای ایالات متحده منتشر شود.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز یورو یو اس دی شروع به ریزش تا پایین سطح مهم 1.10 کرده است. در واقع این چهارمین روزی است که این جفت ارز نزولی می باشد. قیمت eurusd در این لحظه 1.0956 می باشد.

جفت ارز gbpusd هم در این لحظه در قیمت 1.2467 در حال معامله شدن است. در واقع این دومین روزی است که پوند به دلار نزولی می باشد.

جفت ارز audusd هم که به دلیل افزایش غیر منتظره نرخ های بهره توسط بانک مرکزی استرالیا قوی تر شد در این لحظه اطراف قیمت 0.6691 در حال معامله شدن می باشد. این جفت ارز در زمان انتشار خبر افزایش نرخ بهره تا بالای سطح مهم روانی 0.67 صعود کرد.

جفت ارز usdjpy هم که دیروز موفق شد از سطح مهم مقاومتی پیش روی خود فراتر رود در این لحظه بالای همین منطقه مهم و در قیمت 137.41 در حال معامله شدن است.

در انتها قیمت اونس جهانی طلا هم اطراف سطح مهم 1980 دلار در حال معامله شدن است.

ضمنا بد نیست بدانید در همین لحظه که مشغول نگارش این خبر بودیم گزارش تورم منطقه اروپا اعلام شد.

طبق اخرین خبرها تورم منطقه اروپا که با شاخص HICP اندازه گیری می شود از رقم 6.9 درصد به 7 درصد افزایش یافت. پیش بینی مارکت همان رقم 6.9 درصد بود.