پرواز دلار استرالیا (اخبار فارکس سه شنبه 16 خرداد)
اخبار فارکس

پرواز دلار استرالیا (اخبار فارکس سه شنبه 16 خرداد)

امروز سه شنبه 6 ژوئن 2023 است و یکبار دیگر قرار است کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از اخرین خبرهای درون مارکت آگاه کنند.

دلار استرالیا به دلیل اینکه بانک مرکزی استرالیا (RBA) برای دومین بار متوالی مارکت را با یک افزایش 25 واحدی دیگر نرخ های بهره متعجب کرد شروع به پرواز تا نزدیک سطح مهم 0.67 کرد.

مقامات RBA در بیانیه سیاستگذاری خود مجدداً تأکید کردند که هیئت مدیره در عزم خود برای بازگرداندن تورم به هدف مورد نظر بانک مرکزی مصمم است و ممکن است باز هم به سیاست های انقباضی خود ادامه دهند.

شاخص دلار امریکا هم تا بدین لحظه کماکان قرمز می باشد و چند پیپی پایین سطح مهم 104 در حال معامله شدن می باشد. دلیل ریزش دلار امریکا پایین این سطح مهم گزارش های ضعیف دیروز بود.

دیروز شاخص مدیران خرید خدمات ماه می S&P از رقم 55.1 به 54.9 درصد کاهش یافت. مهمتر از آن PMI خدمات ISM بود که به 50.3 یعنی پایین ترین میزان آن از می 2020 سقوط کرد.

شایان ذکر است رقم قبلی 51.9 بود و مارکت هم منتظر رقم 51.5 درصد بود.

ضمنا مولفه تورمی مهم درون این گزارش که به شاخص پرداختی قیمت ها مشهور است نیز از رقم 59.6 به 56.2 درصد و شاخص اشتغال هم به 49.2 درصد سقوط کرد.

علاوه بر این، یک گزارش جداگانه نشان داد که سفارشات کارخانه ها نیز در ماه آوریل 0.4٪ افزایش یافته است که کمتر از پیش بینی 0.5% درصدی بازار بود.

حال و بر اساس این گزارش گمانه زنی ها نسبت به توقف افزایش نرخ های بهره حداقل در جلسه هفته آینده شدت گرفته است.

رویدادهای مهم امروز

امروز اتحادیه اروپا قرار است شاخص خرده فروشی خود و ایالات متحده هم قرار است شاخص خوشبینی اقتصادی IBD/TIPP خود را منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

شاخص دلار امریکا با نماد DXY اطراف سطح مهم 104 در حال بالا و پایین شدن است. در همین حین، بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری نیز قرمز است و در این لحظه در قیمت 3.66% در حال معامله شدن است.

جفت ارز EURUSD که تا اطراف 1.0730 صعود کرده بود در این لحظه در حال ریزش تا سطح مهم و روانی 1.07 می باشد. بد نیست بدانید دیروز رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد اعلام کرد: هنوز هیچ علامتی که نشان از این باشد که تورم در اروپا به اوج خود رسیده وجود ندارد.

جفت ارز GBPUSD هم که اوایل امروز صبح تا اطراف 1.2460 افزایش یافته بود در ان لحظه قرمز شده و اطراف 1.2420 در حال معامله شدن است.

جفت ارز USDJPY هم که موفق شده بود تا اطراف 140.30 افزایش پیدا کند تا خود سطح مهم و روانی 140 ریزش کرد. از نقطه نظر تکنیکالی این جفت ارز باید بتواند پایین این سطح مهم خودش را تثبیت کند تا بتوان انتظار ریزش های بیشتری داشت.

در انتها اونس جهانی طلا نیز اطراف قیمت 1957 یعنی چند پیپی پایین تر از سطح مهم 1960 دلار در حال معامله شدن می باشد.