از دست رفتن 1.3 تریلیون دلار سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال، حرفه ای ها چه می گویند؟
اخبار ارز دیجیتال

از دست رفتن 1.3 تریلیون دلار سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال، حرفه ای ها چه می گویند؟

با ورود ارزهای دیجیتال به مرحله ای جدید یک سرمایه گذار چه کاری باید انجام دهد؟ سقوط آزاد؟

با توجه به همه مشاهدات در بازار از دوج کوین گرفته تا اتریوم ارزش بازار ارزهای دیجیتال در حال سقوط است، اگر از لفظ سقوط استفاده نکنیم، حداقل می توان گفت چیزی بیش از 1 تریلیون دلار از ارزش این بازار از زمان اوج این دارایی ها از ماه مه از بین رفته است.

ارز دیجیتال شماره یک جهان، بیت کوین پس از آن که برای مدت کوتاهی از سطح روانشناختی 30،000 $ به زیر سقوط کرد در آستانه از دست رفتن سود یک سال گذشته خود در روز سه شنبه بود. در آخرین بررسی، مشاهده می کنید که بیت کوین پس از رسیدن به پایین ترین سطح 24 ساعته 28،814.75 دلار، که در پایین ترین سطح از حدود ژانویه سال جاری قرار داشت، در حال تغییر قیمت به 31،005،61 دلار بوده. بیت کوین پس از سود دهی سالانه بیش از 100٪، اکنون از سود سالانه زیر 4٪ برخوردار است.

 

با سقوط به زیر 30 هزار دلار بیت کوین پایین ترین سطح قیمتی خود در ژانویه را لمس می کند

در ادامه برخی از توصیه های کارشناسان بازار را در مقابل نزول اخیر می آوریم.

اقبال گاندم معاون بخش معاملات شرکت لجر گفت که یک پول بک برای ادامه راه ارز های دیجیتال ضروری بود

وی در اظهاراتی از طریق ایمیل خود نوشت: "هر دارایی از هر کلاس مالی که چنین صعود شگفت انگیزی را تجربه کند برای ادامه راه به اصلاح احتیاج خواهد داشت."

وی گفت که فشار های منفی شدید چین روی ارز های دیجیتال، از جمله ممنوعیت استخراج و تجارت، فقط این روند نزولی را تقویت کرد.

با این اوصاف، می توان گفت که وی معتقد است که "اصول اساسی دنیای دارایی های رمزنگاری شده تغییر زیادی نکرده است."

شان رونی، مدیر بخش تحقیقات دارایی های رمزنگاری Valkyrie Investments گفت که ممنوعیت فعالیت های رمزنگاری در جمهوری خلق چین، استخراج گران را مجبور به انتقال به سایر مناطق خارج از چین، که یکی از مناطق فعال استخراج بیت کوین بود کرده است و ممکن است مقداری طول بکشد تا این مساله حل شود.

وی نوشت: "مقررات اخیر در چین بسیاری از استخراج گران بیت کوین را مجبور به بسته بندی وسایل و جستجوی مکانهای جایگزین کرده است."

او می گوید که سکته اخیر در دنیای رمزنگاری می تواند طولانی و آشکارتر باشد.

رونی نوشت: "نزولی از بالای تقریبا 65،000 دلار یعنی بیت کوین در حال حاضر بیش از 50٪ کاهش یافته است و این نشان می دهد که معامله گران بیت کوین می توانند هفته های آینده خود را شرایط شکننده ای ببینند."

نیک مانچینی، تحلیلگر تحقیقاتی، در شرکت Trade The Chain، ارائه دهنده تجزیه و تحلیل احساسات بازار رمزنگاری، گفت که حداقل بخشی از کاهش قیمت بیت کوین به دلیل استخراج گران است که مجبور شده اند مقداری از سهام خود را در بیت کوین بفروشند، تا بتوانند هزینه های فشارهای منفی و بسته شدن کسب و کارشان را جبران کند.

وی توضیح داد: "بازار در حال حاضر مملو از عرضه است، زیرا استخراج گران چینی ارزهای خود را، برای پوشش هزینه های بسته شدن عملیات استخراج، فروخته اند." این تحلیلگر افزود: "این اتفاق تأثیری منفی بر روی قیمت تمام دارایی های دیجیتال علی الخصوص آلت کوین ها خواهد داشت.

مانچینی گفت که سرمایه گذاران باهوش "ممکن است بخواهند افزایش تقاضا برای بیت کوین را در محدوده قیمتی 20 هزار دلار زیر نظر بگیرند."، که نشان می دهد ممکن است به همان سطح سقوط کند، اما همچنان نشان می دهد که یک بازگشت قیمت احتمالی در این محدوده مورد انتظار خواهد بود.

به گفته استراتژیست ها، مطمئناً هیچ الگوی قطعی سود ده برای سرمایه گذاری در دنیای رمزنگاری وجود ندارد و مقدار خرید و وارد شدن به بازار به حد ضرر شخصی و توان تقبل خسارت خود آن ها بستگی دارد.

نیکلاس کاولی از DailyFX نوشت که این رکودها در دنیای رمزنگاری غیرمعمول نیست، اما همچنین گفت که با توجه به سقوط اخیر قیمت ارز های رمزپایه، ممکن است سرمایه گذاران جدید تمایل بیشتری برای نگه داشتن سرمایه خود و انتظار برای روند صعودی داشته باشند.

"ما قبلاً این تحرکات قیمتی را دیده ایم و احتمالاً آنها را دوباره خواهیم دید. اگر شما به ارز های رمزنگاری اعتقاد دارید، و مقداری از این ارزها را دارا هستید، استراتژی خروج شما بیشتر از پیش از شما دور شده است و بهتر است فعلا به آن فکر نکنید."

ناظران بازار رمزنگاری گفته اند که این بازار تمایل به سیر در چرخه های چهار ساله دارد، که با دوره سرخوشی و امیدواری مفرط آغاز می شود، و پس از آن سقوط می کند و با یک دوره پایدار قیمت های خسته کننده پایان می یابد.

این امر تاکنون در سالهای 2013 ، 2017 و آخرین تحرکات قیمتی امسال نیز اتفاق افتاده است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام