سیل اطلاعات اقتصادی با بازگشت اقتصاد منطقه یورو، از EUR حمایت کرد
اخبار فارکس

سیل اطلاعات اقتصادی با بازگشت اقتصاد منطقه یورو، از EUR حمایت کرد

داده های اقتصادی منطقه یورو برای بازار مثبت بودند. انتظار اخبار مثبتی هم از ایالات متحده نیز، می رود.

به دنبال توجهی که در طی این هفته به اقتصاد آلمان شد، ساعاتی پیش نیز اقتصاد منطقه یورو و کشورهای عضو اتحادیه مورد توجه قرار گرفتند.

این اعداد برای بازار مثبت بودند و از خوش بینی در بازار حمایت کردند.

اخبار اعضای عضو اتحادیه اروپا

در سه ماهه دوم اقتصاد فرانسه نسبت به سه ماهه قبل (q/q) 0.9% رشد کرد که از رقم کوچک 0.1% سه ماه قبلش، برگشت و بهتر شد.

اقتصاد آلمان 1.5٪ توسعه یافت و تا حدی انقباض 2.1٪ درصدی نسبت به سه ماهه اول را معکوس کرد.

ایتالیا و اسپانیا نیز در این سه ماه رشد داشتند.

در سه ماهه دوم، اقتصاد اسپانیا 2.8٪ رشد کرد و انقباض 0.4٪ نسبت به سه ماهه اول را معکوس کرد. آمارهای ایتالیا نیز با رشد اقتصادی 2.7 درصدی مثبت بودند. در سه ماهه اول، اقتصاد فقط سه ماه به سه ماه (q/q) 0.2 درصد رشد کرده بود.

اخبار و وقایع منطقه یورو

در سه ماهه دوم، اقتصاد منطقه یورو، نسبت به سه ماهه قبل یا سه ماه به سه ماه (q/q) 2.0% رشد داشته و نسبت به رقم کوچکتر 0.3% سه ماهه قبل، برگشته و بهتر هم شده است.

نسبت به سال قبل یا سال به سال (yoy)، اقتصاد پس از انقباض 1.3 درصدی در سه ماهه قبلی، 13.7٪ رشد کرد. اقتصاددانان افزایش 12.6 درصدی را پیش بینی کرده بودند.

ارقام تورم نیز مورد توجه قرار گرفتند، نرخ تورم سالانه از 1.9٪ به 2.2٪ افزایش یافت. اقتصاددانان نرخ تورم سالانه 2.0٪ را پیش بینی کرده بودند.

با این وجود، فشارهای تورمی، آمار بیکاری در منطقه یورو را کمرنگ کرد و باعث شد کمتر به چشم بیاید. در ماه ژوئن، نرخ بیکاری منطقه یورو از 8.0 به 7.7 کاهش یافت. اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که این سقوط به 7.8 درصد خواهد رسید.

در حالی که اقتصاد در حال بهبود می باشد با افزایش فشارهای تورمی، نیاز به بهبود مصرف کننده، همچنان زیر سوال می رود و در پرده ای از ابهام می ماند.

بررسی تاثیر داده های اقتصادی روی بازار

در پاسخ به آمارهای امروز، یورو قبل از صعود به سطح پستی و بالاترین سطح فعلی خود در قیمت 1.19087 دلار، به قیمت پایین 1.18751 دلار سقوط کرد.

در زمان نوشتن این مقاله، یورو  با 0.09٪ افزایش به 1.18974 دلار رسید.

eur/usd3007

و اما اخبار بعدی

گزارش ارقام هزینه های شخصی (Personal spending)، نرخ تورم (Inflation) و احساسات مصرف کننده (Consumer Sentiment Figures) ایالات متحده امریکا را خواهیم داشت.