همه منتظر گزارش تورم و GDP اروپا (اخبار فارکس دوشنبه 9 مرداد)
اخبار فارکس

همه منتظر گزارش تورم و GDP اروپا (اخبار فارکس دوشنبه 9 مرداد)

امروز دوشنبه 31 ژوئیه 2023 اولین روز کاری فارکس در این هفته میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

بازارهای مالی هفته آرامی را در آخرین روز ماه ژوئیه آغاز کرده اند به عنوان مثال شاخص دلار امریکا که در مارکت فارکس با نماد DXY معروف است اطراف قیمت 101.75 در حال درجا زدن می باشد.

در همین حین شاخص های آتی سهام ایلات متحده نیز به دنبال رالی افزایشی جمعه گذشته در این لحظه کاملا صاف و بدون جهت می باشند.

رویدادهای مهم امروز بازار فارکس

امروز قرار است اتحادیه اروپا گزارش تولید ناخالص داخلی (GDP) شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) خود را منتشر کند. معامله گران این خبر مهم را از نزدیک دنبال خواهند کرد چرا که این خبر مشخص خواهد کرد که آیا اروپایی ها می توانند به سیاست های انقباضی خود ادامه دهند یا خیر!

ایالات متحده امریکا هم قرار است در سشن معاملاتی نیویورک گزارش شاخص مدیران خرید (PMI) شیکاگو و نظرسنجی کارخانجات فدرال رزرو دالاس را منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جمعه گذشته جفت ارز EURUSD به سمت بالا بازگشت و موفق شد خودش را بالای قیمت 1.10 تثبیت کند ولی در انتها در محدوده منفی هفته کاری خود را به اتمام رساند.

این جفت ارز هم اکنون پر قدرت بالای سطح مهم 1.10 در حال معامله شدن است و منتظر گزارش مهم GDP و تورم است. انتظار می رود HICP اروپا در ماه ژوئیه به رقم 5.3 درصد افزایش پیدا کند.

شایان ذکر است رقم قبلی تورم 5.5 درصد بوده است.

ضمنا کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در جریان صحبت با روزنامه فرانسوی فیگارو در آخر هفته گفت که پیش‌ بینی می ‌شود اقتصاد منطقه یورو در سال 2023 چیزی در حدود 0.9 درصد رشد کند.

تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم اروپا هم پیش بینی می شود بعد از رقم 0.1 در سه ماهه اول به 0.2 درصد افزایش پیدا کند.

جفت ارز GBPUSD هم تا بدین لحظه در یک محدوده تنگ و باریک بالای قیمت 1.2850 در حال معامله شدن است. ضمنا قرار است داده‌ های تغییر اعتبار مصرف ‌کننده برای ماه ژوئن از بریتانیا در همین سشن معاملاتی اروپا منتشر شود.

خاطرنشان می گردد که بانک مرکزی انگلستان هم قرار است در این هفته آخرین تغییرات خود را از نرخ های بهره اعلام کند.

به دنبال اقدام پر نوسان روز جمعه که با تصمیم غیر منتظره بانک مرکزی ژاپن برای ایجاد انعطاف در استراتژی کنترل منحنی بازده (YCC) تقویت شد، جفت ارز USD/JPY اوایل امروز صبح تا الان شتاب صعودی خود را از سر گرفته است.

در حقیقت این جفت ارز تا بدین لحظه توانسته در بالاترین میزان سه هفته گذشته خود یعنی بالای 142 معامله شود.

در انتها اونس جهانی طلا هم روز جمعه عزم خود را جزم کرد و به بالاترین میزان روزانه خود صعود کرد. طلا در این لحظه در قیمت 1952 دلار در حال معامله شدن می باشد.