همه منتظر گزارش PPI (اخبار فارکس چهارشنبه 19 مهر)
اخبار فارکس

همه منتظر گزارش PPI (اخبار فارکس چهارشنبه 19 مهر)

امروز چهارشنبه 11 اکتبر 2023 میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

دیروز سه شنبه دلار امریکا برای پنجمین روز متوالی قرمز و نزولی بود و در مقابل رقبای خود شروع به ضعیف تر شدن کرده است.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را باز کنید و نگاهی به تایم روزانه آن بیندازید متوجه خواهید شد که دلار خط روند صعودی سه ماهه خود را به سمت پایین شکسته است.

در حقیقت بعد از اینکه شاخص دلار به بالاترین میزان خود در ده ماه گذشته صعود کرد شروع به اصلاح کرده است. اگر فیبوناچی همین خط روند صعودی سه ماهه را رسم کنید مشاهده خواهید کرد که دلار تا بدین لحظه توانسته خودش را 23.6 درصد اصلاح کند.

دو تا از فاکتورهایی که دیروز به دلار اجازه قدرت نمایی نداد یکی سخنان کبوتری مقامات فدرال رزرو و دیگری فضای مثبت حاکم بر بازار سهام بود.

دیروز همگی شاخص های اصلی سهام نیویورک در منطقه مثبت به کار خود پایان دادند و نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری هم با اندکی تغییر در قیمت 4.65 درصد بسته شد.

نرخ بازده اوراق ده ساله امروز و تا بدین لحظه نزدیک قیمت بسته شدن دیروز خود قرار دارد و شاخص های آتی سهام امریکا هم صاف و بدون روند می باشند.

ضمنا حملات هوایی اسرائیل علیه حماس برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد.

دیروز رئیس جمهور امریکا، جو بایدن، در یک کنفرانس مطبوعاتی حملات حماس را "یک اقدام شیطانی محض" خواند و اعلام کرد که آنها برای کمک ‌های نظامی بیشتر به اسرائیل عجله دارند.

در همین حال، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت که آنها یک ناو هواپیمابر را به شرق دریای مدیترانه اعزام کرده اند.

وقایع مهم امروز در بازار فارکس

امروز قرار است ایالات متحده گزارش تورم تولید کننده یا همان PPI ماه سپتامبر را اعلام کند و چند تن از اعضای فدرال رزرو هم قرار است برای مارکت سخنرانی کنند.

ضمنا سرمایه گذاران جنگ اسرائیل و گروه فلسطینی حماس را از نزدیک رصد خواهند کرد. در انتها یادتان باشد که بانک مرکزی امریکا هم قرار است صورتجلسه آخرین نشست خود را منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

قبل از اینکه جفت ارز EURUSD امروز وارد فاز درجا زدن شود دیروز موفق شد به بالاترین میزان خو در دو هفته گذشته یعنی بالای سطح مهم 1.06 صعود کند.

در ضمن داده های آلمان تایید کرد که شاخص قیمت مصرف کننده سالانه (CPI) در ماه سپتامبر 4.5 درصد افزایش یافته است.

جفت ارز GBPUSD هم برای اولین بار از 21 سپتامبر تا الان موفق شد تا بالای 1.23 صعود کند ولی امروز و در سشن معاملاتی اروپا دوباره پایین همین سطح مهم ریزش کرد.

جفت ارز USDJPY هم علی رغم ضعیف تر شدن سراسری دلار، دیروز در یک محدوده کوچک معامله شد و در انتها بدون تغییر روز کاری خود را به پایان برد.

در انتها اونس جهانی طلا که چند وقتی است در حال قوی تر شدن بود، دیروز تا اطراف قیمت 1850 دلار از لحاظ تکنیکالی خودش را اصلاح کرد. طلا در این لحظه کمی بالاتر از 1860 دلار در حال معامله شدن می باشد.