تمام تمرکزها بر گزارش PMI امریکا (اخبار فارکس دوشنبه 10 مهر)
اخبار فارکس

تمام تمرکزها بر گزارش PMI امریکا (اخبار فارکس دوشنبه 10 مهر)

امروز دوشنبه 2 اکتبر 2023 اولین روز کاری فارکس در این هفته میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

بلافاصله پس از اینکه شاخص دلار امریکا جمعه گذشته تا پایین سطح مهم 106 ریزش کرد سروکله گاوهای مارکت پیدا شد و قیمت دلار را دوباره تا بالای سطح مهم 106 افزایش دادند.

دلار در این لحظه که مشغول نگارش این خبر برای شما هستیم اطراف قیمت 106.20 ثابت مانده است.

امروز با توجه به اینکه مارکت سهام در کشورهای چین، هنگ کنگ و هندوستان تعطیل بود ولی بازارهای مالی از وضعیت با ثباتی برخوردار بودند.

کنگره ایالات متحده امریکا در آخر هفته ای که گذشت لایحه ای جهت توقف بودجه برای جلوگیری از تعطیلی دولت تصویب کرد.

با این توافق، بودجه قبلی به مدت 45 روز تمدید می شود و اعتبار دولت تا 26 آبان ماه تامین خواهد شد.

بازار آتی سهام های ایالات متحده هم در واکنش به این خبر تا بدین لحظه در سشن معاملاتی اروپا مثبت می باشد و همین فاکتور مهم باعث بهبود وضعیت سنتیمنت در مارکت شده است.

در ضمن بد نیست بدانید نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده هم اطراف قیمت 4.6 درصد در نوسان است.

داده های شاخص مدیران خرید کارخانجات Caixin چین در اوایل سشن توکیو نشان داد که PMI تولیدی از رقم 51 در ماه اوت به 50.6 درصد در ماه سپتامبر کاهش یافته است.

علاوه بر این PMI خدمات نیز از 51.8 در همان دوره مشابه به رقم 50.2 کاهش یافت.

واکنش جفت ارز AUDUSD هم به این خبر به دلیل تعطیلی روز کارگر در استرالیا شدید بود و این جفت ارز تا پایین قیمت مهم و رند 0.6400 ریزش کرد.

در انتها فراموش نکنید که فردا و در سشن معاملاتی آسیا، بانک مرکزی استرالیا قرار است نشستی در راستای تغییر و یا ثابت نگه داشتن نرخ های بهره خود برگزار کند (البته پیش بینی شده بانک استرالیا نرخ های بهره خود را در همان رقم 4.1 درصد حفظ کند).

وقایع مهم امروز در بازار فارکس

مارکت امروز در سشن معاملاتی نیویورک منتظر گزارش شاخص مدیران خرید کارخانجات ایالات متحده امریکا است. در ضمن یکی از اعضای فدرال رزرو امریکا نیز قرار است برای معامله گران و بازار سخنرانی کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD امروز و در سشن معاملاتی توکیو تا اطراف سطح مهم 1.06 افزایش یافت ولی در این لحظه دور و بر قیمت 1.0565 راکد مانده و در حال درجا زدن می باشد.

در ضمن مارکت امروز منتظر گزارش نرخ بیکاری ماه اوت اروپا است.

جفت ارز GBPUSD هم وضعیتی مشابه با جفت ارز یورو به دلار دارد؛ بدین معنی که ابتدا امروز در سشن معاملاتی آسیا به دلیل بهبود وضعیت بازار تا بالای 1.22 صعود کرد ولی در این لحظه کمی پایین تر از همین سطح مهم راکد مانده است.

جفت ارز USDJPY هم با شروع هفته کاری فارکس موفق شده خودش را تا نزدیک سطح مهم 150 بالا بکشد.

وزیر دارایی ژاپن شونیچی سوزوکی تکرار کرده که آنها با احتیاط حرکات بازار ارز را دنبال می کنند.

در انتها اونس جهانی طلا برای ششمین روز متوالی است که نزولی می باشد و موفق شده تا اطراف 1840 دلار سقوط کند.