همه منتظر گزارش NFP (اخبار فارکس جمعه 13 مرداد)
اخبار فارکس

همه منتظر گزارش NFP (اخبار فارکس جمعه 13 مرداد)

امروز جمعه 4 اوت 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که دیروز پنجشنبه بعد از 5 روز متوالی صعودی بودن قرمز شد امروز و در این لحظه اطراف قیمت مهم 102.50 آرام ولی با رنگ سبز در حال درجا زدن است.

شاخص های اصلی وال استریت به دنبال گشایش نزولی روز پنجشنبه موفق شدند رشدی دوباره داشته باشند و روز خود را با زیان‌ کوچکی به پایان رساندند.

علاوه بر بهبود ملایمی که در حال و هوای بازار مشاهده شد، انتشار داده ‌های اقتصاد کلان مختلط از سمت ایالات متحده باعث شد تا روند صعودی دلار از بین برود.

ضمنا امروز و تا بدین لحظه هم شاخص های آتی سهام ایالات متحده صعودی هستند که نشانگر وضعیت مثبت مارکت امروز است.

سفارش کارخانجات در ایالات متحده در ماه ژوئن 2.3 درصد افزایش یافت در حالی که گزارش درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی اولیه به 227.000 نفر در هفته منتهی به 29 ژوئیه رسید که درست مطابق با انتظارات بازار بود.

PMI خدمات ISM هم در ماه ژوئیه کاهش یافت اما بالای رقم 50 بود.

این مساله در حالی است که مؤلفه شاخص اشتغال این نظرسنجی از 53.1 به 50.7 کاهش یافت که نشان دهنده کاهش شتاب در رشد شغلی بخش خدمات است.

رویدادهای مهم امروز بازار فارکس

امروز اروپایی ها قرار است گزارش شاخص خرده فروشی ماه ژوئن خود را منتشر کنند.

ایالات متحده امریکا هم قرار است گزارش مشاغل خود را که موسوم به NFP است منتشر کند. ضمنا کانادا هم گزارش مشاغل خود را اعلام خواهد کرد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD که از ابتدای هفته کاری پیش قرمز و نزولی بوده دیروز کمی به سمت بالا بازگشت. این جفت ارز در حال حاضر و پیش از گزارش مهم NFP دوباره نزولی است و اطراف قیمت 1.0940 در حال کاهش می باشد.

اوایل امروز داده های آلمان نشان داد که سفارش کارخانجات در ماه ژوئن 7 درصد افزایش یافته است که بسیار بهتر از پیش بینی بازار برای انقباض 2 درصدی است.

جفت ارز GBPUSD که تمام هفته کاری خود را نزولی بوده در این لحظه اطراف سطح مهم روانی 1.2700 در حال درجا زدن می باشد.

دیروز بانک مرکزی انگلستان همان گونه که انتظار می رفت نرخ های بهره خود را 25 واحد دیگر افزایش داد تا نرخ فعلی خود را به 5.25 درصد برساند.

رئیس بانک مرکزی انگلستان، اندرو بیلی، در کنفرانس مطبوعاتی پس از این نشست از تعهد نسبت به افزایش های بیشتر نرخ بهره خودداری کرد و باعث شد پوند استرلینگ در برابر رقبای خود در تایم معاملاتی اروپا تضعیف شود.

بانک مرکزی استرالیا (RBA) هم در بیانیه سیاستگذاری پولی سه ماهه خود (MPS) که ساعاتی پیش منتشر شد پیش بینی های تورم و رشد خود را کاهش داد.

ضمنا RBA در قسمت بیانیه خود خاطرنشان کرد که تشدید بیشتر سیاست های انقباضی می تواند بیمه ای در برابر خطرات صعود تورمی ایجاد کند.

دیروز جفت ارز USD/JPY به سمت پایین چرخید و نزدیک به 100 پیپ خود را از دست داد. این جفت ارز در این لحظه بالای 142.50 ثابت مانده است.

در انتها اونس جهانی طلا هم که انتظار می رفت با ریزش دلار شروع به صعود کند به دلیل افزایش بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری تا 4.1 درصد کماکان قرمز و اطراف قیمت مهم 1930 دلار در حال درجا زدن می باشد.