همه منتظر گزارش GDP امریکا (اخبار فارکس چهارشنبه 8 آذر)
اخبار فارکس

همه منتظر گزارش GDP امریکا (اخبار فارکس چهارشنبه 8 آذر)

امروز چهارشنبه 29 نوامبر 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد DXY در بازار فارکس معروف است باز کنید متوجه ریزش قیمت دلار تا پایین ترین میزان در سه ماه و نیم گذشته یعنی 102.46 خواهید شد.

دلیل اصلی این موضوع، انتظارات کبوتری سرمایه گذاران از مقامات بانک مرکزی امریکا برای توقف افزایش نرخ های بهره بانکی می باشد.

حتی اظهارات آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، که نگرانی ‌های خود را در مورد بالا نگه داشتن نرخ‌ های بهره برای مدت طولانی ابراز می ‌کرد، از اتمام سیاست های انقباضی حمایت کرد.

همین فاکتور مهم و اساسی باعث شده نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده که یکی از محرک های اصلی نوسانات قیمت دلار است به پایین ترین میزان خود در دو ماه و نیم گذشته یعنی اطراف 4.25 سقوط کند.

در ضمن بازده اوراق قرضه دو ساله خزانه داری ایالات متحده (حساس به نرخ بهره) هم به پایین ترین حد در چهار ماه گذشته یعنی زیر 4.70 درصد رسید.

در یک خبر دیگر بد نیست بدانید که امروز و تا بدین لحظه در سبد ارزی گروه 10 دلار نیوزیلند بهترین عملکرد را از خود نشان داده است. دلیل اصلی این مساله، توقف شاهینی مقامات بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) است.

امروز صبح زود RBNZ نرخ های بهره را برای پنجمین جلسه متوالی در همان محدوده 5.50 درصد ثابت نگه داشت اما با توجه به تحولات تورمی اخیر درها را برای افزایش بیشتر نرخ های بهره باز گذاشت.

جفت ارز NZDUSD هم در واکنش به این خبر مهم ابتدا تا اطراف 0.6210 بالا رفت و سپس شروع به اصلاح تا اطراف قیمت 0.6170 کرده است.

جفت ارز AUDUSD هم که موفق شده بود تا اطراف قیمت 0.6680 صعود کند شروع به اصلاح خود تا نزدیک قیمت 0.6630 کرده است. البته دلیل دیگر این مساله تشدید گمانه زنی ها درباره پایان سیاست های انقباضی استرالیا نیز می باشد.

رویدادها و خبرهای مهم امروز

مهمترین رویداد امروز سخنرانی رئیس بانک مرکزی انگلستان، اندرو بیلی، راس ساعت 18:35 است و مهمترین خبر بازار هم گزارش دومین تخمین تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ایالات متحده امریکا است که قرار است ساعت 17 منتشر شود.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD بعد از اینکه تا بالاترین میزان خود در سه ماه گذشته یعنی اطراف 1.1017 صعود کرد شروع به اصلاح خود کرده است. دلیل این مساله این است که هم از لحاظ تکنیکالی با یک سطح مقاومتی مهم برخورد کرده و هم دلار امریکا از پایین ترین میزان 4 ماه گذشته خود شروع به اصلاح کرده است.

جفت ارز GBPUSD هم موفق شده به بالاترین میزان خود در 4 ماه گذشته یعنی 1.2733 صعود کند. شایان ذکر است بدانید این پنجمین روز متوالی است که پوند صعودی است.

امروز قرار است رئیس بانک مرکزی انگلستان، اندرو بیلی، راس ساعت 18:35 به مناسبت پنجاهمین سالگرد کمیته دائمی مشترک تبادلات خارجی لندن سخنرانی کند.

در انتها طلای جهانی نیز موفق شده به بالاترین میزان 7 ماه گذشته خود یعنی 1952 دلار صعود کند. البته طلا در این لحظه شروع به اصلاح خود تا اطراف 2041 دلار کرده است.

بزرگترین دلیلی که باعث قوی تر شدن و صعود قیمت طلا در مارکت شده، ضعف سراسری دلار به دلیل تشدید گمانه زنی ها درباره پایان سیاست های انقباضی فدرال رزرو است.