تمام نگاه ها به داده های امریکا (اخبار فارکس 1 دی)
اخبار فارکس

تمام نگاه ها به داده های امریکا (اخبار فارکس 1 دی)

امروز پنجشنبه 22 دسامبر 2022 است و قرار است شما عزیزان را از آخرین تحولات و رویدادهای درون مارکت فارکس مطلع کنیم.

پس از اینکه دیروز شاخص دلار امریکا با یک افزایش بسیار اندک به کار خود پایان داد امروز و در این لحظه مجددا شروع به ریزش تا پایین سطح مهم روانی 104 کرده است. دلیل اصلی این اتفاق تغییر احساسات مارکت و بهبود وضعیت بازار است.

نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده پایین 3.7% است و شاخص های آتی سهام امریکا در این لحظه مثبت هستند.

قرار است دفتر آمار اقتصادی ایالات متحده گزارش آخرین تخمین تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه سوم خود را منتشر کند. امریکا همچنین قرار است گزارش هفتگی درخواست برای بیمه بیکاری و شاخص فعالیت ملی ماه نوامبر بانک فدرال رزرو شیکاگو را اعلام کند.

داده های دیروز بخش مسکن ایالات متحده نشان داد که فروش خانه های موجود در ماه نوامبر 7.7 درصد به صورت ماهانه کاهش یافته است. علاوه بر این گزارش انتظارات تورمی یک ساله که توسط هیئت کنفرانس اعلام می شود نیز از رقم 7.1% در ماه نوامبر به 6.7% در ماه دسامبر کاهش یافت.

بعد از انتشار این گزارش ها شاخص های اصلی وال استریت در سشن امریکا افزایش یافتند و کار را برای دلار مشکل کردند.

وضعیت جفت ارزها

حال امروز و در این لحظه و به دلیل ضعیف تر شدن دلار، جفت ارز پرطرفدار یورو یو اس دی موفق شده تا اطراف قیمت 1.0650 صعود کند.

ضمنا بد نیست بدانید وزارت دارایی آلمان در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرده که انتظار دارد فعالیت های اقتصادی در آلمان در سه ماهه چهارم سال جاری و سه ماهه اول سال 2023 کاهش یابد.

جفت ارز GBPUSD نیز اوایل صبح امروز تا سطح مهم روانی 1.21 ریزش کرد. ولی از آنجا که این منطقه یک سطح حمایتی قوی است بلافاصله سروکله گاوهای مارکت پیدا شد و این جفت ارز در حال حاضر اطراف قیمت 1.2127 در حال معامله شدن است.

داده های منتشر شده توسط دفتر آمار ملی بریتانیا نشان داد که تولید ناخالص داخلی (GBP) به طور سالانه 1.9% رشد داشته است. انتظار مارکت رقم 2.4% بود.

جفت ارز USDJPY هم که به دنبال تغییر سیاست های بانک مرکزی ژاپن (BoJ) چیزی بالغ بر 500 پیپ ریزش کرده بود دیروز در حدود 0.59% افزایش یافت. این جفت ارز امروز و در این لحظه اطراف سطح مهم روانی 132 در حال معامله است.

داده های منتشر شده از ژاپن در اوایل امروز نشان داد که شاخص اقتصادی پیشرو در ماه اکتبر به رقم 98.6% افزایش یافته است. این عدد در ماه سپتامبر 98.2% بود.

طلا هم به دلیل اینکه بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده در یک محدوده کوچک در حال بالا و پایین شدن است اطراف قیمت 1815 دلار در حال رنج زدن است.

در انتها داده های دیروز کانادا نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده سالانه از رقم 6.9 درصد در ماه اکتبر به 6.8 درصد در ماه نوامبر کاهش یافته است. جفت ارز USDCAD نیز که دیروز هیچ واکنشی به این خبر نشان نداد امروز و در این لحظه شروع به ریزش تا پایین سطح مهم روانی 1.3600 کرده است.