همه منتظر گزارش تورم امریکا (اخبار فارکس چهارشنبه 22 شهریور)
اخبار فارکس

همه منتظر گزارش تورم امریکا (اخبار فارکس چهارشنبه 22 شهریور)

امروز چهارشنبه 13 سپتامبر 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد dxy در بازار فارکس مشهور است باز کنید متوجه عدم مومنتوم کافی در آن خواهید شد.

تنها دلیل آن این است که کل مارکت چشم انتظار گزارش مهم تورم مصرف کننده امریکا که به شاخص CPI موسوم است می باشند.

در واقع شاخص دلار دیروز و امروز سعی خود را کرده و تا اطراف سطح مهم 105 کمی بالا رفته که هر دو مرتبه با مقاومت خرس های مارکت مواجه شده و عقب نشینی کرده است.

فراموش نکنید که نتیجه گزارش تورم امریکا تاثیر بسیار بالایی در تصمیمات فدرال رزرو امریکا برای ادامه یا توقف سیاست های انقباضی خواهد داشت.

افزایش اخیر قیمت نفت همراه با احیای انتظارات شاهینی از سوی بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک مرکزی ژاپن (BoJ) سرمایه ‌گذاران را مضطرب نگه داشته و جلوی ورود آنها به مارکت را گرفته است.

ساعاتی پیش خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مهمی گزارش داد که پیش بینی ها درباره وضعیت سه ماهه سوم  بانک مرکزی اروپا، تورم را در سال 2024 در رقم 3 درصد نشان می دهد.

در همین حین صحبت هایی درباره اینکه بانک مرکزی ژاپن هم ژانویه 2024 سیاست های فوق انبساطی خود را پایان خواهد داد شده است.

بازار سهام آسیایی ها امروز قرمز بود و دلیل آن هم وضعیت منفی دیشب بازار سهام ایالات متحده امریکا بود.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD امروز و در سشن معاملاتی توکیو تا اطراف 1.0765 بالا رفت ولی بلافاصله با مقاومت خرس های مارکت مواجه شد و شروع به ریزش تا اطراف 1.0731 کرد.

جفت ارز USDJPY هم دیروز و امروز را صعودی بوده و موفق شده تا اطراف 147.50 افزایش یابد. البته هم جفت ارز دلار به ین و هم جفت ارز یورو به دلار هر دو فاقد مومنتوم لازم برای ادامه مسیر خود می باشند.

جفت ارز GBPUSD هم که دیروز و امروز نزولی بوده توانسته تا اطراف 1.2440 ریزش کند.

جفت ارز AUDUSD نیز به دنبال کاهش دیروز و امروز خود توانسته تا پایین سطح مهم 0.64 ریزش کند.

در انتها اونس جهانی طلا که دیروز و امروز نزولی بوده موفق شده تا سطح مهم حمایتی 1910 دلار یعنی جایی که یک میانگین متحرک 200 روزه دراز کشیده ریزش کند و همانجا متوقف شده است.