همه منتظر داده های PMI (اخبار فارکس چهارشنبه 1 شهریور)
اخبار فارکس

همه منتظر داده های PMI (اخبار فارکس چهارشنبه 1 شهریور)

امروز چهارشنبه 23 اوت 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که دیروز ابتدا تا اطراف سطح مهم و روانی 103 ریزش کرده بود امروز و تا بدین لحظه توانسته خودش را تا اطراف 103.80 بالا بکشد.

به نظر می رسد بازارهای مالی به دنبال نوسانات روز گذشته، امروز از وضعیت با ثبات تری برخوردار شده اند.

دلیل اصلی که دلار امریکا دیروز و در سشن معاملاتی نیویورک شروع به افزایش کرد سقوط بازار سهام وال استریت به دنبال داده های ترکیبی از سمت بازار بود.

در حقیقت دیروز شاخص دلار یکبار تا اطراف همین سطح 103.70 امروز بالا رفت ولی مجددا تا قیمت 103.50 ریزش کرد.

جالب است بدانید بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری دیروز و امروز قرمز شده و در حال حاضر اطراف قیمت 4.26 درصد در حال معامله شدن است. ضمنا شاخص آتی سهام های ایالات متحده هم تا بدین لحظه مثبت می باشند.

مهمترین رویدادهای امروز فارکس

امروز موسسه جهانی S&P قرار است شاخص مدیران خرید کارخانجات و بخش خدمات

آلمان، بریتانیا، منطقه اروپا و ایالات متحده امریکا را به ترتیب منتشر کند.

ضمنا امریکایی ها قرار است گزارش فروش خانه های جدید ماه ژوئیه خود را نیز اعلام کنند و اروپایی ها هم قرار است شاخص اطمینان منطقه خود را منتشر کنند.

در انتها فراموش کنید که سمپوزیوم سالانه اقتصادی جکسون هول هم قرار است از فردا پنجشنبه کار خود را آغاز کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD دیروز و امروز را قرمز بوده و موفق شده به پایین ترین میزان خود از 14 ژوئن تا الان یعنی نزدیک سطح مهم و روانی 1.0800 سقوط کند. قیمت جفت ارز یورو به دلار در این لحظه 1.0827 می باشد.

جفت ارز GBPUSD که دیروز بعد از چند روز متوالی رنج زدن توانسته بود تا خود سطح مهم 1.28 صعود کند امروز و تا بدین لحظه قرمز می باشد و اطراف قیمت 1.2730 در حال معامله شدن است.

ساعاتی پیش داده‌ های نیوزیلند در سشن معاملاتی آسیا نشان داد که خرده ‌فروشی در سه ماهه دوم 1 درصد کاهش یافته است. رقم مذکور به دنبال کاهش 1.6 درصدی در سه ماهه اول بود و از رقم پیش بینی شده توسط تحلیلگران مارکت بهتر از آب درآمد.

جفت ارز NZDUSD هم در واکنش اولیه خود به این گزارش ابتدا صعود کرد ولی در حال حاضر مومنتوم خود را از دست داده و اطراف قیمت 0.5950 در حال معامله شدن است.

داده های شاخص مدیران خرید کارخانجات استرالیا که توسط موسسه جهانی S&P منتشر شد نشان می دهد PMI تولیدی استرالیا از رقم 49.6 در ماه ژوئیه به رقم 49.4 در ماه اوت کاهش یافته است.

PMI خدمات استرالیا که وضعیتی بدتری داشت به رقم 46.7 کاهش یافت و نسبت به انتظار 47.9 درصدی مارکت اختلاف فاحشی از خود نشان داد.

جفت ارز AUDUSD هم علی رغم داده های ناامید کننده خود اطراف قیمت 0.6450 وضعیت خوبی دارد.

جفت ارز USDJPY هم که برای دومین روز متوالی قرمز می باشد در این لحظه اطراف قیمت 145.40 در حال معامله شدن است.

دلیل اصلی قوی تر شدن ین نسبت به دلار امریکا داده های شاخص مدیران خرید خدمات و کارخانجات ژاپن است که بهتر از انتظارات مارکت بوده است.

در انتها اونس جهانی طلا به دلیل ریزش بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا دوباره توانسته خودش را بالای سطح مهم 1900 دلار بکشد.