همه منتظر صورتجلسه FOMC (اخبار فارکس چهارشنبه 14 تیر)
اخبار فارکس

همه منتظر صورتجلسه FOMC (اخبار فارکس چهارشنبه 14 تیر)

امروز چهارشنبه 5 ژوئیه 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

از آنجا که تنش ها بین ایالات متحده امریکا و جمهوری خلق چین بالا گرفته فضای امروز معاملات منفی شده، سهام های آتی امریکا قرمز می باشند و شاخص دلار امریکا که یک دارایی امن محسوب می شود بالای سطح مهم 103 در حال معامله شدن می باشد.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را باز کنید متوجه خواهید شد که دلار دیروز و امروز سبز بوده و موفق شده تا قیمت 103.20 صعود کند.

اوایل این هفته چین اعلام کرد قصد دارد از اول ماه اوت روی صادرات برخی محصولات مانند گالیوم و ژرمانیوم که در تولید خودروهای الکتریکی و نیمه هادی ها استفاده می شود کنترل ویژه ای اعمال کند.

در همین راستا مجله تایمز جهانی چین اعلام کرد که این مساله یک هشدار جدی به امریکا و متحدانش در سراسر جهان می باشد.

این خبرگزاری نوشت: چین می ‌تواند در تامین منابع خاکی کمیاب خود برای حمایت از کسانی که در کنار فشارهای جداسازی چین به رهبری ایالات متحده قرار گرفته ‌اند محتاط ‌تر باشد.

وال استریت ژورنال هم در پاسخ به این مساله گفت که دولت بایدن می تواند در تلافی به دنبال محدود کردن دسترسی شرکت‌ های چینی به خدمات رایانش ابری آمریکا باشد.

در همین حال، داده های چین نشان داد که PMI خدمات Caixin از 57.1 در ماه می به 53.1 در ژوئن کاهش یافته است.

رویدادهای مهم امروز بازار فارکس

امروز قرار است موسسه جهانی S&P گزارش شاخص مدیران خرید خدمات و کامپوزیت انگلستان و ایالات متحده را منتشر کند. امریکا همچنین قرار است گزارش سفارش کالاهای کارخانجات خود را نیز اعلام کند.

در انتها مهمترین رویداد امروز صورتجلسه نشست 13 و 14 ژوئن 2023 فدرال رزرو امریکا است؛ همان جلسه ای که رئیس فعلی آن، جرومی پاول، تصمیم گرفت بعد از تقریبا 1 سال افزایش مداوم نرخ های بهره، نرخ ها را بدون تغییر و در محدوده 5 تا 5.25% نگه دارد.

حال تمام مارکت منتظر دریافت کوچکترین سرنخ برای ادامه سیاست های انقباضی و یا متوقف کردن آنها که پاول از آن به عنوان "فرود آرام" یاد کرد می باشد. این جلسه قرار است راس ساعت 21:30 دقیقه به وقت ایران برگزار شود.

تمامی نظرات فدرال رزرو در مورد تورم، رشد اقتصادی و نرخ بهره احتمالاً بر بازارهای مالی تأثیر خواهد گذاشت.

وضعیت جفت ارزها و طلا

به دنبال ریزش دیروز جفت ارز EURUSD تا پایین 1.09 این جفت ارز امروز موفق شد خودش را برای لحظاتی تا بالای سطح مهم 1.09 برساند. جفت ارز یورو به دلار در این لحظه در قیمت 1.0890 در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز GBPUSD هم که تمام سه روز گذشته به علاوه امروز را صعودی بوده در این لحظه بالای سطح مهم 1.27 و با رنگ سبز در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز USDJPY هم کماکان پایین سطح مهم 145 در حال رنج زدن و بدون روند می باشد.

در انتها اونس جهانی طلا که تمام چهار روز گذشته را صعودی بوده موفق شده خودش را تا سطح مهم 1930 دلار بالا بکشد. طلا در این لحظه رد قیمت 1927 دلار در حال معامله شدن می باشد.